Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin 4000 sijoitusrahastoihin ja mulla on nyt tarve saada tietoa

Vierailija
08.06.2022 |

Sanottiin et kannattaa laittaa sijoitusrahastoihin massit koska tilillä ne ei tuota mitään vaurauttaa, mut nyt haluisinki tietää, et milloin alan saamaa voittoo kotiin päin? Tuleeko kerran vuodessa massit tilille vai pitääkö ne pyytää jostain et saa sitä voittoo?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Et perehtyny lainkaan sen rahaston sääntöihin kun sinne rykäisit muutaman tonnin..?

Vierailija
2/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä palveluntarjoajalta

Vierailija
4/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Et perehtyny lainkaan sen rahaston sääntöihin kun sinne rykäisit muutaman tonnin..?

No niin neuvotaa tekemään.

Voitko ny vastata mun kysymyksee? Vai pitääkö ne myydä silloin ku käppyrät on ylöspäin jos haluu tienata?

Vierailija
5/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääks porukka täällä vai ei? yleensä esitetää rahatietäjää kaikis keskusteluis nyt nyt ku kysytään oikeeta tietoo on vaan vaikenemist.

Vierailija
6/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääks porukka täällä vai ei? yleensä esitetää rahatietäjää kaikis keskusteluis nyt nyt ku kysytään oikeeta tietoo on vaan vaikenemist.

Eivät tiedä. Jos oikeasti tietäisivät niin he olisivat tekemässä rahaa sijoittamalla, eivät hukkaamassa aikaansa täällä.

Vierailija
7/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selonottovelvollisuus on aina sijoittajalla.

Rahastoja on erilaisia. Toiset ovat kasvurahastoja eli tuotto jää rahastoon ja osuutesi arvo kasvaa ja toiset jakavat tulosta omistajien tilille.. Se rahanjakotapa olisi selvinnyt rahastoesitteestä. Kasvurahasto-osuuksista saat rahasi pois vain myymällä osuuksia.

Itse en ole laittanut rahojani rahastoon vaan ostanut suoraan osakkeita eli pieniä osuuksia eri yhtiöistä. Toki olen ennen sitä tutustunut niiden taloustietoihin ja tulevaisuudennäkymiin.

Vierailija
8/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tiedä. Jos oikeasti tietäisivät niin he olisivat tekemässä rahaa sijoittamalla, eivät hukkaamassa aikaansa täällä.

Ei sijoittaminen vie aikaa. Sijoittaminen on eri asia kuin päiväkauppa eli treidaaminen.

Vierailija
9/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista rahaa ei ainakaan ei kannata sijoittaa jota tarvii. Sijoittaminen ei sovi hätähousuille.

Vierailija
10/15 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitilillä ei rahat tuota mutta nykyään sijoitusrahastot on kaikki miinuksella. Eli tuosta neljästä tonnista maksat joka kuukausi.

Vierailija
11/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista rahaa ei ainakaan ei kannata sijoittaa jota tarvii. Sijoittaminen ei sovi hätähousuille.

Niin mut millon sitä hilloo alkaa tulemaa?

Vierailija
12/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkitilillä ei rahat tuota mutta nykyään sijoitusrahastot on kaikki miinuksella. Eli tuosta neljästä tonnista maksat joka kuukausi.

miks sit sanotaa että pitää laittaa mieelumi rahastoihi ku makuuttaa tilillä?

Vierailija
13/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia,  sekä tilillä että rahastoissa.  Uskon että muutaman vuoden päästä saisin hiukan enemmän, nyt vain kymppejä.

Vierailija
14/15 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miks sit sanotaa että pitää laittaa mieelumi rahastoihi ku makuuttaa tilillä?

No jos siellä näkyy plussaa elikkäs vihreää niin silloin ei rahaa katoa, mutta jos tulee miinusta elikkä punaista salkkuun, niin silloin et tienaa, sijoittaminen on aina riski joten kannattaa harkita.

Jos ei ole varaa menettää rahaa kannattaa jättää sijoittamatta.

Vierailija
15/15 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoja ei kannata ostaa nopean voiton toivossa, vaan pitkällä tähtäimellä. Yleensä rahasto tuottaa kunnolla voittoa vasta vuosien saatossa. On riski sijoittaa kaikki vain yhteen rahastoon, etenkin tässä maailman tilanteessa. Suosittelen odottamaan viisi-kymmenen vuotta, ja katsomaan sitten, miltä tilanne näyttää. Ei kannata sijoittaa rahaa, jolle on heti käyttöä.