Aloitan parin viikon nutridietin pirtelöillä. Muiden kokemuksia ?
Onko tullut päänsärkyä tai muuta ?
Haluan nopean startin tähän hemmetin puputtamiseen. Lääkärin mukaan perusterve voi pari viikkoa käyttää tota dieettiä. Kokeilen siis. Huomenna aloitan.
Kommentit (28)
Nutrasin keväällä sen 3 viikkoa ja hyvin meni 4,5 kg lähti. Ei ollut mitään päänsärkyä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hulluutta.
Ei ole mitään hulluutta, vaan hallittua painon pudotusta. Kyseessä on ravinnerikas dieetti/ alkustartti painonpudotukseen, jonka jälkeen ruokavalio tulee pysyä ravitsevana ja terveellisenä. Tähän auttaa hyvä motivaatio ja ymmärrys huonojen ruokavalintojen jättäminen kokonaan pois tai ainakin vöhentämään reilusti esim. pizzat, pullat, jötskit, sipsit, limpparit, keksit jne.
No riippuu minkälainen sinun ruokavaliosi nyt on. Aika sokeripitoisia ovat. Jos pidät makeista pirtelöistä, suosittelen ostamaan naturdiet merkiltä päärynä-vanilja pirtelöjauhe laatikon. 100kertaa paremman makuinen kuin nutrilett ja ajaa saman asian, siinäkin vain 110kcal per pussi.
Ap minkä merkkistä dieettiä aiot käyttää?
Mä varmaan tilaan tota nutrilett suklaa pirtelöö, ku se on nyt tarjouksessa 🙂
Hyvin putoo paino ja kyllä siihen nopeesti tottuu.
Ja se ei oo turhaan sanottu, että kannattaa panostaa siihen ruokavalioon tuon jälkeen. Keho huutaa ruokaa vielä pitkän aikaa kituuttamisen jälkeen
Maku on kamala, mutta toimii.
Minulla ei ollut nälkä, mutta koko ajan teki mieli syödä jotain kiinteää.
Kokeilin joitakin vuosia sitten 4 viikkoa nutridieettiä. En päässyt ketoosiin, ja olo oli koko ajan ihan hirveä. Päätä särki, väsytti ja olin energianpuutteen takia tyhmä kuin saapas. Työkaverit luulivat, että mulla on burn out. 4 kiloa lähti, mutta en voi suositella.
Voi kai tuota kokeilla, mutta parempiakin tapoja pudottaa painoa löytyy.
Pudotat pari kiloa ja saat sen jälkeen viikossa takaisin neljä. Onnea.
Painoa ei pudoteta dieeteillä (huom, oikeinkirjoitus) vaan pysyvällä elämänmuutoksella.
Mun mies vetää muutaman kerran vuodessa parin viikon nutridietin. Aina menee samalla tavalla. Viisi päivää vetää pirtelöitä ja vihanneksia kehuen, kuinka hyvä fiilis on. Viikonloppuna on sitä mieltä, että kyllä sitä nyt voi vähän parempaa ruokaa laittaa ja avata viinipullon. Ja tottakai ottaa muutaman saunakaljan. Seuraavalla viikolla sitten vetää pirtelöitä siinä normaalin syömisen lomassa ja sen jälkeen pirtelöt jäävät.
Olen ehdottanut, että mitä jos vaan ihan vanha kunnon elämäntapojen muutos, mutta tuo kuulemma tehokkaampi tapa.
Helpoin tapa laihduttaa, ja olen nutrannut varmaan 10 kertaa.
Lisää niihin jauheisiin suolaa, tai saat aluksi julmetun päänsäryn. Tai lisää mineraalisuolaa vesilasilliseen, kunhan saat suolaa jostain.
Nutraus on siis helppoa, mutta sen lopettaminen hillitysti onkin vaikeampaa.
Mä pudotin kymmenisen vuotta sitten kuopuksen taaperoaikoihin vlc pussipirtelöillä 8 + 5 + 5 kiloa. Pidin välissä parin kuukauden tauon yhden keikkatyön takia ja kesällä myös, kun oli paljon juhlia ja matkailua.
Hyvin sujui ja paino putosi noin kilon viikossa tahdilla. Alkuun aloitin korvaamalla yhden aterian, parin päivän päästä toisen jne, jotta totuin. Koko ajan söin myös kasviksia. Ei tullut päänsärkyä tai nälkäkiukkua :)
Painonpudotuksen myötä liikun mielelläni, aloitin silloin uuden harrastuksen ja alkoholia en juo. Herkut meinaa välillä maistua, mutta jos paino uhkaa nousta niin menen karkkilakkoon. Parin kilon heittelyä on, mutta kilot eivät ole tulleet takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin joitakin vuosia sitten 4 viikkoa nutridieettiä. En päässyt ketoosiin, ja olo oli koko ajan ihan hirveä. Päätä särki, väsytti ja olin energianpuutteen takia tyhmä kuin saapas. Työkaverit luulivat, että mulla on burn out. 4 kiloa lähti, mutta en voi suositella.
Elektrolyyttijauhe jäi varmaan käyttämättä?
Vierailija kirjoitti:
Lisää niihin jauheisiin suolaa, tai saat aluksi julmetun päänsäryn. Tai lisää mineraalisuolaa vesilasilliseen, kunhan saat suolaa jostain.
10 kertaa joka kerta pudottaen vähän niin, että paino on nyt paljon vähemmän kuin aloittaessa, vai 10 kertaa niin, että jokaisen jälkeen pudotettu on tullut takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hulluutta.
Ei ole mitään hulluutta, vaan hallittua painon pudotusta. Kyseessä on ravinnerikas dieetti/ alkustartti painonpudotukseen, jonka jälkeen ruokavalio tulee pysyä ravitsevana ja terveellisenä. Tähän auttaa hyvä motivaatio ja ymmärrys huonojen ruokavalintojen jättäminen kokonaan pois tai ainakin vöhentämään reilusti esim. pizzat, pullat, jötskit, sipsit, limpparit, keksit jne.
Ja höpöhöpö. Lisäainerikkaita ne liemet on. Eikä varmana opi syömään terveesti. Usko sinä vain mainoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Pussikauppias kiittää kun joudut "laihduttamaan" aina uudestaan.
Aloita vaan, jussina pääset jo mässäämään.