Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

B-lausunto ensiyrittämällä

Vierailija
07.06.2022 |

Onko kukaan päässyt ensiyrittämällä B-lausunnon piiriin? Kertoisitteko kokemuksistanne?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diabetes mutta lääkäri ei kirjoittanut b-lausuntoa lääkkeisiin. Kirjoitti kyllä reseptin mutta joudun maksamaan lääkkeistä enemmän, sillä en saanut erityiskorvattavuutta. Hän kirjoitti vapaamuotoisen lausunnon: "Potilas ei sisäistä omien toimiensa vaikutusta terveyteensä. Ilmoittaa juovansa pelkkiä sokeroituja juomia ja syövänsä pelkkää pikaruokaa kuten pizzaa ja hampurilaisia. Potilas kertoo, että ei harrasta minkäänlaista liikuntaa, eikä aio myöskään tulevaisuudessa muuttaa tapojaan. Poistuu kotoaan vain ruokaa hakemaan. Paino on noussut aikuisiällä noin 10 kiloa vuodessa ja on nyt 112 kg. Potilaan mukaan siitä ei ole haittaa hänelle. Ei suostu menemään ravintoterapeutin eikä diabeteshoitajan vastaanotolle.  Erityiskorvattavuutta ei myönnetä ennen kuin potilas ottaa myös itse vastuuta terveydestään."

Siinä lausunnossa oli kaikkea muutakin paskaa, mitä en jaksa kirjoittaa. 

Onko tuo edes laillista? Sinähän voit kerta muuttaneesi mielesi ja syöt nykyään terveellisesti ja käyt lenkillä, eihän sitä tarvitse edes todistaa.

Vierailija
22/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutsuntojen lääkärinatarkastuksessa B-lausunnon ihan ensiyrittämällä, polvivamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diabetes mutta lääkäri ei kirjoittanut b-lausuntoa lääkkeisiin. Kirjoitti kyllä reseptin mutta joudun maksamaan lääkkeistä enemmän, sillä en saanut erityiskorvattavuutta. Hän kirjoitti vapaamuotoisen lausunnon: "Potilas ei sisäistä omien toimiensa vaikutusta terveyteensä. Ilmoittaa juovansa pelkkiä sokeroituja juomia ja syövänsä pelkkää pikaruokaa kuten pizzaa ja hampurilaisia. Potilas kertoo, että ei harrasta minkäänlaista liikuntaa, eikä aio myöskään tulevaisuudessa muuttaa tapojaan. Poistuu kotoaan vain ruokaa hakemaan. Paino on noussut aikuisiällä noin 10 kiloa vuodessa ja on nyt 112 kg. Potilaan mukaan siitä ei ole haittaa hänelle. Ei suostu menemään ravintoterapeutin eikä diabeteshoitajan vastaanotolle.  Erityiskorvattavuutta ei myönnetä ennen kuin potilas ottaa myös itse vastuuta terveydestään."

Siinä lausunnossa oli kaikkea muutakin paskaa, mitä en jaksa kirjoittaa. 

Mutta totuudenhan tuo lääkäri kirjoitti? Ei ne lääkkeet auta jos et suostu tekemään elämäntapamuutosta. Kakkostyypin diabeteksen saa pidettyä hyvin kurissa ruokavaliolla, mikään insuliinimäärä tabletteina tai pistettynä ei riitä jos jatkat tuollaisella tyylillä.

Vierailija
24/24 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis hakea jotain neuropsykiatrista kuntoutusta ja diagnostiset tutkimukset tehnyt taho sanoi kirjoittavansa B-lausunnon Kelaan. En ole vielä tarkempaan katsonut mitä kaikkea tuohon tarvittaisiin ja pitääkö mun itse hakea sitä kuntoutusta vai miten tuo toimii. Mut ilmeisesti B-lausuntoa voidaan käyttää moneen tarkoitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan