Apua, olen viimeksi käynyt hammaslääkärissä 7 vuotta sitten ja nyt menossa!
Kommentit (23)
Mulla on 30 vuotta ja ihan hyvä on tilanne.
Eli varmaan sullakin
Itsekin käyn ehkä viiden vuoden välein Ei ole koskaan ollut yhtään reikää tai mitään oireita.
Mulla oli saman verran väliä, ei muuta ollut tarvis tehdä kuin vähän hammaskiveä poistaa. Kehui vielä että hyvin hoidetut hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Eli varmaan sullakin
Mistäs tiedät mikä hampaiden tilanne on? 🤣
Minulla kyllä yksi viisaudenhammas vähän mustunut En osaa sanoa onko värjäytynyt vai mätä vai mitä. Ei ole ollut yhtään kipeä tosin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli varmaan sullakin
Ei koske mihinkään eikä diplomi-insinöörimiesystävä oo valittanu pahanhajuisesta hengityksestä.
💡
Apua.Käytät nykyisin paljon tuo apua sana, kun tänne kirjoitat.Joten kysenalastan tekstisi aina,kun edessä : APUA !
No rohkeasti vaan sinne. Hammaskivi on sellaista tummaa.
Huh, ei onneks ollut mitään vakavaa! Vähän hammaskiveä vaan. T. Ap
Hammaslääkärikäynnit ovatkin kalliita. Jos jotain isompia probleemoja on. Mulla on puolen vuoden aikana mennyt hammaslääkäriin jo 500 euroa.
Kannattaa mennä ajoissa, menin liian myöhään. Hammas piti juurihoitaa.
Kun käy vaikka kerran vuodessa puhdistuttamassa hampaat hoitajalla, niin saa samalla selville, tarvitseeko mennä lääkärille. En ole käynyt lääkärillä 6 vuoteen. Kai pitäisi jo mennä välillä. Täällä periferiassa maksoi 80 euroa puolen tunnin istunto puhdistuksessa. Ja ei koskenut, kun on uudenlaiset puhdistuslaitteet, niin turhaan pelkäsin, ennenhän se hammaskiven poisto oli aivan hirveää.
Se kipu aikoinaan hammaskiven poistossa johtui siitä että hampaita ei jäähdytetty, kuten nykyisin, tottakai,, jos oli vaikka vanha metallipaikka, niin se vihloi kuumetessaan.
Voi myös aikaa varatessaan mainita, että pelkää toimenpiteitä, niin valitsevat sitten sen helläkätiseksi tietämänsä lääkärin.
aikuisena ei oikeastaan tuu enää reikiä kun se hampaan ydin alkaa vetäytyä, reikiä tulee taas vaihtarien jälkeen kun suu alkaa kuivaan. aikuisilla hampaiten paikat hajoaa kun ensimmäiset paikat on jo tehty lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hampaat revitään irti.
Karies on päässyt jylläämään ja henki haisee kuin rotan raato...tekohengitystä antaessasi heräisi kuollutkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli varmaan sullakin
Ei koske mihinkään eikä diplomi-insinöörimiesystävä oo valittanu pahanhajuisesta hengityksestä.
💡
Ei ole dippi-inssiä
minulla. 🙃
Valopää💡x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli varmaan sullakin
💡
Joo diplumies on mullakin ja mies oon itekki!
ap
Mulla mennyt vuodessa yli 18k. Nyt alkaa olla hampaat kunnossa.
Kaikki hampaat revitään irti.