Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
07.06.2022 |

niin millaisia oireita teillä oli ja mikä tulos oli verikokeissa? Ajattelin käydä itse mittauttamassa, mutta tuloshan voi ilmeisesti olla viitealueellakin, vaikka olisi vajaatoiminta. Pitkään on pitänyt jo mennä, mutta nyt oireet ovat pahentuneet niin, etten kohta pysty elämään niiden kanssa. Oireethan ovat niin yleisiä ja joka toiseen sairauteen sopivia, että eihän siitä välttämättä ole kyse, mutta...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina oli väsymystä, aivosumua ja ihon kuivuutta. En muista arvojani, mutta olivat aika heikun keikun joten sain lääkityksen helposti. Oireet helpottivat heti!

Vierailija
4/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, aivosumu, kuukautiset jäivät pois, jatkuva kylmyys keskellä kesää ja sydämen tykyttely. Arvoja en muista, mutta oireet helpottivat saman tien kun sain lääkityksen ja kuukautiset alkoivat myös.

Vierailija
5/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hitaalla. Energiatasot alhaalla. Uupunut, laiska olemus. No nyt ilmeisesti minulla on liikaa tyroksiinia veressä ja sydän tykyttelee. Mutta energiatasot edelleen alhaalla. Veriarvot muuten ok eli ei ole mitään D- tai B12-vitamiinin puutosta. Olo aika kehno, ollut viimeiset kaksi vuotta. Kilpirauhaseni poistettiin kokonaan syövän takia. Tuntuu, että elämänilo kadonnut lopullisesti. Olin masentunut jo ennen leikkausta ja nyt vain pahentunut.

Toivottavasti saat vastauksen oireisiisi ja jos joudut lääkitykselle, niin se voi viedä aikansa, ennen kuin arvot ovat kohdillaan.

Vierailija
6/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 5 tässä. THS-arvoni oli viime vuonna 3.1 ja alkuvuodesta 3.0. Mutta nyt kesällä romahti 0.09. Lopetin kofeiinin käytön ja laihdutin 2 kg pois, lääkärin kanssa en ole vielä päässyt juttelemaan asiasta, että miten näin on voinut käydä.

Vierailija
7/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numero 5 tässä. THS-arvoni oli viime vuonna 3.1 ja alkuvuodesta 3.0. Mutta nyt kesällä romahti 0.09. Lopetin kofeiinin käytön ja laihdutin 2 kg pois, lääkärin kanssa en ole vielä päässyt juttelemaan asiasta, että miten näin on voinut käydä.

Siis TSH-arvot. Pahoittelen aivosumuani.

Vierailija
8/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selvä kilpparin liikatoiminta tuolla TSH:lla. Ethän vain ota tyroksiinia? Jos otat, niin lopeta.

Vierailija
9/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lääkitystä oli arvo 4-5, sitten romahti jonnekin 17, eikä ole lääkityksen rukkailulla vieläkään viitteissä. Kaikenlaisia oireita on ollut, mutta kuka tietää mistä ne on johtuneet.

Vierailija
10/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selvä kilpparin liikatoiminta tuolla TSH:lla. Ethän vain ota tyroksiinia? Jos otat, niin lopeta.

Hänhän mainitsi viestissä nro 5, että kilpirauhanen on poistettu kokonaan: silloin tyroksiiniä on otettava purkista! Arvojen ja olon perusteella ottaa nyt ilm. liikaa, mutta on LÄÄKÄRIN asia säätää annosta, eikä jonkun palstahuutelijan.

Vierailija
11/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin, kasvot olivat turvoksissa, väsytti, palelin, hiuksia irtosi. TSH7 ja T4V10. Nykyään 3 ja 19. Olin kuin uusi ihminen parin kuukauden Thyroxinin käytön jälkeen. Tätä vajaatoimintaa on ainakin äidilläni ja hänen sisarellaan.

Kerran on annostusta rukattu. Lääkäreillä on vähän eriäviä käsityksiä siitä, milloin hoito tulisi aloittaa. Omat oireeni olivat kohtuullisen selviä.

Vierailija
12/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että Anemia voi aiheuttaa hyvin samanlaisia oireita, kuin vajis.

Vierailija
13/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tsh-arvo yli 150.

Vierailija
14/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH jotain 8 parissa mittauksessa, jonka jälkeen otettiin S -TPOAb, joka olikin 800. -> lääkitys. Yhden  verikokeen perusteella harvoin määrätään elinikäistä lääkitystä, eli varaudu seurantajaksoihin ja pariin mittaukseen.

Vierailija
15/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rytmihäiriöitä. Siksi menin lääkäriin. Eli liikatoiminnan oire, vaikka oli vajaatoiminta.

Vierailija
16/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilpirauhassairaus löytyi kokeella Tbo-ab, se on kilpparin oma tulehdusarvo. TSH ja T4V oli viitteissä.

Ihan alkuun muistan, että palautuminen urheilusta ja arjesta oli todella huono, lihakset eivät huuhtoutuneet kuten normaalisti. Jostain syystä vajis teki mulle lämmönnousua, pieni kuume oli koko ajan päällä. Väsymys, aivosumu, kuiva iho ja limakalvot, hiusten (ja muiden karvojen) lähtöä. Näkö huononi, korvat soivat ja kynnet haurastui.

Vierailija
17/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa kuukaudessa joku saa elämänsä raiteilleen. Wau. Nyt on osattu laittaa heti lääkitys kohdilleen. Arvostan ja hienosti toimittu lääkärillä. Mulla meni vuosia siihen, että on lääkitys saatu oikeasti toimivaksi. Erilaisia annostuksia kokeiltu ja vihdoin alkaa olemaan voitonpuolella. Olin suhteellisen nuori kun todettiin, ikää vain 15. Nyt näin vähän yli 30 vuotiaana on ihana elämä. 

Vierailija
18/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH oli jotain 7,9 ja T4v ehkä jotain 13, en muista enää. Nyt ovat 0.1 ja 22. Kaikki oireet meni raskauden ja imetyksen piikkiin. Vajis löydettiin vahingossa ja lääkityksen jälkeen aloin vasta tajuamaan mistä kaikesta olin kärsinyt. Apatia, aivosumu, hiustenlähtö, lihominen, löysä vatsa, yms

Vierailija
19/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TSH oli jotain 7,9 ja T4v ehkä jotain 13, en muista enää. Nyt ovat 0.1 ja 22. Kaikki oireet meni raskauden ja imetyksen piikkiin. Vajis löydettiin vahingossa ja lääkityksen jälkeen aloin vasta tajuamaan mistä kaikesta olin kärsinyt. Apatia, aivosumu, hiustenlähtö, lihominen, löysä vatsa, yms

Tulehdusarvot mullakin oli mittaamattomissa, yli 1000.

Vierailija
20/22 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivosumua ja muistamattomuutta. Muistamattomuus vaikeutti työntekoa, sillä saatoin unohtaa asian heti.

Hiukset lähtivät, hikoillut väheni reilusti, lihasten happokestävyys muuttui heikoksi, samoin voimatasot.

Ruokahalu katosi, en syönyt kuin linnunannoksia ja silti lihoin, vaikka liikun paljon. Kävely vaikeutui ja tasapaino heikkeni. Jatkuva kylmyys sekä kuiva iho.

TSH oli 8,2 ja 4 11. Vasta-aineet 1400.

Nykyisin TSH 1,52 ja 4 19. Oireet ei vain ole poissa, ainoastaan aivosumu on helpottanut. Lääkitys ollut nyt 3kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme