Ehkäisy pettänyt ja nyt
Raskaustesti plussaa
Ajattelin lapsiluvun olevan jo täysi. Kaksi alle viisi vuotiasta lasta ja kaksi jo aikuista..
Ikää 40v.
Samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole ehkäisykeino. Sun on tehtävä valinta menetkö lääkärin puheille vai et. Sitten sun on tehtävä valinta menetkö toimenpiteeseen vai et.
Mutta turhaahan se on typerykselle selittää.
Abortti on vaihtoehto jos ei halua lasta. Sen takia ne ehkäisyt ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse ajatellut sen aina niin, että jos kerran ehkäisen,niin en niitä lapsia sitten halua.
Joo periaatteessa, mutta käytönnössä on aina tehtävä uusi valinta, sillä raskaus ei katoa itsestään.
Kyllä, tekee abortin.
Abortti ei ole ehkäisyä. Edelleen sä voit päättää myös saada vielä yhden lapsen. Uusi valinta vaikka kuinka vänkäät.
-eri
Mä olen aina sanonut, että lapsiluku on täynnä. Tiedän kuitenkin, että jos kierukka pettäisi, en mä aborttia tekisi. Toivottavasti en joudu tilanteeseen oikeasti.
Kyllä sä ap sen tiedät kummin valitset kun rauhassa mietit. Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Voi kun elämä olisikin noin yksioikoista.
On se. Voi valita pitääkö lapsen vai eikö pidä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse ajatellut sen aina niin, että jos kerran ehkäisen,niin en niitä lapsia sitten halua.
Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Heteroseksin harrastaminen on aina suostumus vauvan tuloon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tekee abortin.
Abortti ei ole ehkäisyä. Edelleen sä voit päättää myös saada vielä yhden lapsen. Uusi valinta vaikka kuinka vänkäät.
-eri
Mä en ole toi ap. En ole raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo periaatteessa, mutta käytönnössä on aina tehtävä uusi valinta, sillä raskaus ei katoa itsestään.
Mikä uusi valinta? Ihan vaan jatkaa sillä samalla valinnalla.
Abortti ei ole ehkäisykeino. Sun on tehtävä valinta menetkö lääkärin puheille vai et. Sitten sun on tehtävä valinta menetkö toimenpiteeseen vai et.
Ootpas ilkeä
Miksi?
Kyseessä on vaikea asia...
Ohis
Laitoin tohon ilkeä-sanan jälkeen hymynaaman huulet alaspäin... ei näy taaskaan
Abortit pitäisi kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Voi valita pitääkö lapsen vai eikö pidä lasta.
Aivan. Valita. MOT
Vierailija kirjoitti:
Abortit pitäisi kieltää kokonaan.
Lisäys vielä: abortti on murha!
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpas ilkeä
Miksi?
No niinpä, tälle yhdelle *jatkaa vaan samalla tavalla* se on leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpas ilkeä
Miksi?
Olen eri, mutta sitähän se nimenomaan normaalille ihmiselle on, vaikea tilanne ja päätös. Sen sijaan tämän yhden jankkarin mielestä ei ole mitään mietittävää, kun on kerran ehkäisyä halunnut käyttää, kuppiin vaan koko vauva. Sitä tässä on juuri yritetty hänelle selittää, että useimmille se ei ole ihan niin helppoa ja yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan mäkin raskaana, kun kuukautiset oli viimeksi tammi- helmikuussa ja sit huhti-toukokuussa, vaihteessa, ja nyt ei taas ole ollut menkkoja... olen 49v.
Vaihdevuodet!
Onnea. Kyllä Suomeen ihmisiä mahtuu ;)
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi ennestään, saatu parikymppisenä ja nyt ikää myös 40v. Vauvaa yritetiin saada alulle kovasti 35 - 37, mutta ei siinä luomusti onnistuttu. Lääkärin mukaan tuomio oli silloin että tarvittaisiin hoitoja muutoin se ei enää onnistuisi. No se suhde päättyikin sitten niihin mun sairaaloiseksi yltyneisiin vauvakuumeisiin ja mies lähti. Seurasi parin vuoden aika ilman miehiä kunne tänä keväänä aloin tapailla erästä kivaa itseäni nuorempaa miestä. Meillä synkkasi ja ehkäisyä ei käytetty, koska lääkärini mukaan raskaaksi tulemisen mahdollisuus kohdallani oli ohi. Toisin kuitenkin kävi ja melkein ekasta kerrasta napsahti, raskaus on nyt viikolla 12. Ekoissa neuvoloissa on jo käyty, edessä vielä kaikki mahdolliset tämän ikäiselle odottajalle tehtävät seulonta tutkimukset.
Outoa, että lääkäri näin sanoo. Tyttärelläni on syöpähoidot vieneet mahdollisuuden raskauteen, ei mitään eloa munasarjoissa, mutta siitä huolimatta lääkäri neuvoi käyttämään ehkäisyä, jos raskaus ei ole toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänytkään että abortti olisi ehkäisy 🤦