Helsinki-Vantaalla lähiaikoina matkustaneet
Kuinka ruuhkaista on ollut? Nettisivuilla kerrotaan, että on hyvä varata aikaa. No, aina minä pari tuntia varaankin, mutta olen luullut sen olevan tavallista.
Kiva jos kerrot vielä ajankohdan, sehän tietenkin vaikuttaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, lennän sitten vielä enemmän viherpakottajien ja sähköautohörhöjen kiusaksi. Tällä kun ei kuitenkaan ole mitään väliä ilmastomuutoksen kannalta noin niinkuin kokonaisuuden kannalta.
Sama. Nyt 8 lentoa (yli 25000 km), viimeisen 6kk:n aikana ja taas mennään kahden viikon päästä.
Sen jälkeen voikin alkaa katseleen jotain reissua syksylle. 😉
Te ilmastohössöttäjät voisitte edistää asiaanne edistämällä junamatkailua. Toistaiseksi se on kallista ja yhteydet onnettomat verrattuna lentämiseen. Maantieteellinen sijaintimme vaikuttaa myös siihen, että viikon loma Espanjaan on vaan järkevää tehdä lentäen.
Ohi aiheen meni, mutta menköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa hupisaastuttamista. Tiesittekö että yksi kaukomatka saastuttaa henkilöä kohden helposti 5-10tkm ajon verran autolla? Riippuen siitä onko auton päästöt 200g (5tkm) vai 100g (10tkm).
Alapeukuttajat voi laskea ihan itse Finnairin CO2 laskurilla. Matkani pohjoisamerikkaan sisältäen yhden jatkolennon Suomen sisällä, saastutti henkilöä kohden suunnilleen saman kuin 5tkm ajo 200g/km saastuttavalla vanhalla autolla. Finnairin laskuri ilmoitti noin 1000kg CO2/henkilö ja 0,2kg/km * 5000km = 1000kg.
No hyvä, lennän sitten vielä enemmän viherpakottajien ja sähköautohörhöjen kiusaksi. Tällä kun ei kuitenkaan ole mitään väliä ilmastomuutoksen kannalta noin niinkuin kokonaisuuden kannalta.
Itse olen persuja äänestävä bensa-autoilija ja kyllä minua häiritsee se että hupilentämällä voi vapaasti saastuttaa mutta työmatka-autoilijaa rangaistaan kovalla kädellä samasta CO2 päästöstä. Bensaveroa pitäisi laskea ja vastineeksi laittaa CO2 vero lentolippuihin.
Kaikilla on paheensa.
Vertailun vuoksi:
olen kerrostalossa asuva, ei autoa, ei lapsia, ei lemmikkejä, lihaa syön lähinnä kylässä ollessa jos joku tarjoaa, jne.
Todellakin koen oikeudekseni lentää matkoille, varsinkin kun aurinko tekee ihosairaudelleni hyvää...!