Vähävaraisten aikuisten harrastusmahdollisuudet
Onko kellään tietoa mitä kautta löytyy tietoa, onko esimerkiksi Facebook - ryhmiä tms?
Itse asun pääkaupunkiseudulla, luulisi olevan helppoa löytää mutta Googlettelu ei tuonut oikein tulosta.
Tiedän että työväenopistolla on jotain kursseja ja joku paritanssijoiden ryhmä löytyi.
Kommentit (45)
Vaatteet päälle ja ulos. Juokse ja katso olet lenkillä. Kustannus=0e
Punnerruksia hinta 0e/kpl
Vatsalihaksia hinta 0e/kpl
Monia muitakin liikeitä pystyy tekemään ihan ilmaiseksi.
Kirkolla on toimintoja niitä voi etsiä ja jos pelkää olevansa niin syntinen että syttyy palamaan kirkossa kyllä niitä toimintoja muualtakin löytyy.
mark kirjoitti:
Vaatteet päälle ja ulos. Juokse ja katso olet lenkillä. Kustannus=0e
Punnerruksia hinta 0e/kpl
Vatsalihaksia hinta 0e/kpl
Monia muitakin liikeitä pystyy tekemään ihan ilmaiseksi.
Kirkolla on toimintoja niitä voi etsiä ja jos pelkää olevansa niin syntinen että syttyy palamaan kirkossa kyllä niitä toimintoja muualtakin löytyy.
Haha, vois olla että sytyn :D
Nämä kaikki hyviä vinkkejä, käytössä myös, mietin ehkä enemmän paritanssia tai jotain ryhmätoimintaa jossa voisi tavata introverttinä jopa ihmisiä.
Harrasta seksiä, ei maksa mitään, jos paljaalla annat.
Työväenopistot on hyvä vaihtoehto.
Lenkkeily ja punnerrukset toki myös, mutta jotain sosiaalista kannattaa myös olla.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä puistojumppa maksutonta. Pyöräily, hiihto, kävelylenkit ja lenkkeily lähes maksuttomia. Helsingissä on upeita luontopolkuja ja paikkoja kesäksi käytäväksi.
Kaupungin uimahallit ja kuntosalit on kausikortilla edullisia. Työväenopistojen kieli-, taide-, liikunta- ja musiikkikurssit ei paljoa maksa.
Kirjasto saa maksutta lainaan kirjoja ja onpa siellä ompelukoneita ja muutakin.
Ruoanlaitto voi harrastuksena jopa säästää rahaa. Miten mielenkiintoista nähdä vaikka vaivaa ja kokeilla intialaista ruokaa.
Pitääpä tarkistaa puistojumpat, kai sinnekin voisi mennä heilumaan. Pyörää en valitettavasti omista eikä nyt juuri ole rahaa ostaa.
Myös muut ei-liikunnalliset ehdotukset oli hyviä, käsitöitä ja kokkailua on tullut tehtyäkin paljon, mutta ehkä jollain kurssilla voisi tehdä ryhmässä ja nähdä samalla ihmisiä :)
Ei harrastuksen tartte olla maksullista tai ohjattua ollakseen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Harrasta seksiä, ei maksa mitään, jos paljaalla annat.
Tää on yksi mun suosikeista mutta valitettavasti vain parisuhteessa jota ei tällä hetkellä ole.
Mites seurakunnan jutut? En sitten tiedä, onko näissä porukoissa lähinnä vanhuksia.
Krapulassa ei voi urheilla. Jotain muuta kiitos!
Ap
Katso Helsingin kaupungin asukastalot sivut netti.Helsinki Diakonisalaitos,selaa sivuja tai Laita suoran esim. Kannelmäki D -asema. Kallio D-asema.Kontula D-asema F.B. Pääset sivuille kirjautumatta, kaikki toiminta ilmasta ikään sukupuoleen taustan katsomatta jne.
Kuorolaulu on myös tosi halpaa eikä porukassa laulaessa oma ääni ole yksin niin kriittisesti esillä että pitäisi ottaa paineita.
Etenkin kesällä pokemonin pelaaminen tuolla ulkosalla on kivaa, tulee tutustuttua paljon uusiin ihmisiin. Ei maksa, jos älypuhelin jo on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä puistojumppa maksutonta. Pyöräily, hiihto, kävelylenkit ja lenkkeily lähes maksuttomia. Helsingissä on upeita luontopolkuja ja paikkoja kesäksi käytäväksi.
Kaupungin uimahallit ja kuntosalit on kausikortilla edullisia. Työväenopistojen kieli-, taide-, liikunta- ja musiikkikurssit ei paljoa maksa.
Ruoanlaitto voi harrastuksena jopa säästää rahaa. Miten mielenkiintoista nähdä vaikka vaivaa ja kokeilla intialaista ruokaa.
Samat mahdollisuudet ovat monissa muissakin suurimmissa kaupungeissa.
Ulkoliikunta lähes ilmaista. Kävely, pyöräily, ulkokuntoilupaikkoja myös.
Minä introverttinä harrastan kahvakuulailua ja pyöräilyä. Sosiaaliset kontaktit on enimmäkseen töissä. Lähellä asuvien läheisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mites seurakunnan jutut? En sitten tiedä, onko näissä porukoissa lähinnä vanhuksia.
Vaatisikohan nämä jo lähtökohtaisesti kirkkoon kuulumisen? Kuten jo aiemmin totesin, voisi tulla murikka taivaalta mulle niskaan :D
Vanhukset on mukavia, se ei haittaa!
olen alinta kastia eli mies yli 50 ja luen netistä scanlattuja mangoja.hyi minua!
Vierailija kirjoitti:
Minä introverttinä harrastan kahvakuulailua ja pyöräilyä. Sosiaaliset kontaktit on enimmäkseen töissä. Lähellä asuvien läheisten kanssa.
Itsellä oli sama kunnes jouduin pitkälle sairauslomalle ja sosiaaliset kontaktit jäi sinne työpaikalle. Samalla tulotaso laski katastrofaalisesti ja ruoka ym kulut nousi, nyt varmasti monella samat haasteet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatisikohan nämä jo lähtökohtaisesti kirkkoon kuulumisen? Kuten jo aiemmin totesin, voisi tulla murikka taivaalta mulle niskaan :D
Vanhukset on mukavia, se ei haittaa!
No sittenhän sulle voisi sopia joku ystäväpalvelu.
Entä MLl? Lastenhoitajana saisit vähän rahaakin. Monissa yhdistyksissä voi olla vapaaehtoisena.