Syökö täällä joku englantilaisen aamiaisen?
Kommentit (33)
Voi että! Eilinen sunnuntai olisi Jubilee Weekendin myötä ollut oiva hetki syödä englantilainen aamiainen. Hitsi kun ei pälkähtänyt päähän.
Siitä on yli vuosi kun viimeksi sen söin. Musta makkara oli mulla black puddingina. Mitähän muuta... Ainakin paahtoleipää, valkoisia papuja ja paistettu kananmuna.
No, joku toinen kerta sitten 🤗
Mannermainen aamiainen mulle. Paahtoleipää/croissanttia ja marmeladia teen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oikotie sydäriin, joka aamu munia, pekonia. Marmeladia jättipaahtoleipien välissä.
Ei sitä nykyään joka aamu syödä Englannissakaan. Joskus ennen vanhaan raskasta työtä tekevät söivät, mainarit sun muut mutta heillä ei ollut mahdollisuutta syödä lounaaksi muuta kuin eväsleipä. Nyttemmin tosiaan pikemmin turistien hupia hotelliaamiaisella.
Mä noin kerran vuodessa sen syön ja silloinkin sunnuntaibrunssiksi jolloin lounas jää välistä.
En syö. Liian rasvaista ja suolaista.
Vierailija kirjoitti:
Tytär on käynyt kuluneen kevään aikana useamman kerran
U.K.: ssa (työmatkoja) Hotelli aamiaisilla hän ottanut aina vain kupillisen teetä, lasillisen mehua + 1-2 paahtoleipä viipaletta ohuesti marmeladilla siveltynä. Pitkä ja hoikka nuorinainen.
ja kärsii pahasta ummetuksesta ja peräpukamista, että lentokonessa rengasistuin alla?
Laihdutan. Siksi syön puuroa aamulla, koska se on oksettavan pahaa, etenkin kauralima, kauraspakkeli, jotkut sanovat kaurapuuro. Että voikin olla iljettävää! Lähes mitä tahansa voin syödä, mutta en sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen kuuluu?
Paahtoleipä, papuja tomaattikastikkeessa, paistettua munaa pekonia. Mitä muuta?
Kippers eli savusilliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U.K.: ssa (työmatkoja) Hotelli aamiaisilla hän ottanut aina vain kupillisen teetä, lasillisen mehua + 1-2 paahtoleipä viipaletta ohuesti marmeladilla siveltynä. Pitkä ja hoikka nuorinainen.ja kärsii pahasta ummetuksesta ja peräpukamista, että lentokonessa rengasistuin alla?
Höpö-höpö...sun ummetuksen ja peräpukamien!
Vierailija kirjoitti:
No en niitä papuja, mutta porridgea kyllä, ja niitä makkaroita ja munia ja paahtoleipää, aina kun olen Lontoossa. Työn takia käyn, ja sillä aamupalalla pärjää kyllä pitkälle iltapäivään tai alkuiltaan.
Ai että ihan porrigea.Ei puuroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U.K.: ssa (työmatkoja) Hotelli aamiaisilla hän ottanut aina vain kupillisen teetä, lasillisen mehua + 1-2 paahtoleipä viipaletta ohuesti marmeladilla siveltynä. Pitkä ja hoikka nuorinainen.Niin tätähän täällä juuri kysyttiinkin.
Perinteinen englantilainen aamiainen ei ole mikään pieni ja kevyt aamupala, vaan rasvainen ja raskas. Terveydestään huolehtiva syö jotain terveellisempää/ kevyempää!
Se on itse asiassa hyvinkin terveellinen (paitsi eivät ne sokeroidut tomaattipavut eikä leipä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen kuuluu?
Paahtoleipä, papuja tomaattikastikkeessa, paistettua munaa pekonia. Mitä muuta?
Kippers eli savusilliä.
Paistettuja tomaatteja ja herkkusieniä!
Mä jätän ne paahtoleivät pois niin on oikein terveellistä 😋