Kesämökki ihmiset! Mitä juotavia tarjoatte kesällä vieraille?
Meillä löytyy kaikenlaista alkoholia mutta tarkoitus ei ole juoda kaikkea kerralla.
Kommentit (17)
Sahtia, viiniä, kossua, olutta, lonkeroa, whiskyä, konjakkia ja siideriä.
Alkoholia? Silloinhan vieraat eivät voisi ajaa kotiin. Pihalla vähän juttelua ja terppa.
Kunnon kossut kera laxoberon-terästyksen...
En pyydä vieraita kesällä riesakseni, vaan nautin lomasta ja juon juomani itse.
Kiljua. Tällä erotellaan tosiystävät. Muut häipyy reippaasti.
Kefiiriä. Maistuu kaikille. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Niiden kahden vieraan kanssa, joista kummankin kutsun kesäisin mökilleni (eri kerroilla siis), on sovittu että he tuovat omat juomansa ja minä ostan omani, jotta jokainen saa mieleistään juomaa. Makumme ovat niin erilaiset.
Toinen kaveri juo vain melko makeita juomia, minulle taas ovat mieleen erittäin kuivat. Toinen kaveri pitää punaviinistä, minä enemmän valko- ja kuohuviinistä.
Jaffaa ja coca-colaa. Meillä ei käytetä alkoholia.
Kaivoveteen keitettyä kahvia. Sitä vettäkin saa juoda. Muut juomansa jokainen saa tuoda ihan ite.
Vierailija kirjoitti:
Jaffaa ja coca-colaa. Meillä ei käytetä alkoholia.
Meillä taas ei käytetä sokerijuomia.
Kyllä meillä yleensä on aina kahvia/teetä, mehuja, makuvissyjä, viiniä, olutta, siideriä ja lonkeroa varastossa, usein myös erilaisia väkeviä.
Ihan riippuu siitä ketä tulee käymään ja ovatko vaan pikavisiitillä vai jäävätkö yöksi
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee mökkivieraita, oletan, että eivät kaikki kuvittele tulevansa täyden palvelun majataloon. Toki olutta ja viiniä ja makuvissyjä saa, mutta joku roti siinäkin.
Kun itse menen mökkivieraaksi, vien aina enemmän juomia, mitä me juodaan. Samoin vien ruokien mukana jotain mukavia ekstra-juttuja.
Eli rajattomasti vettä, mehuja ja kahvia, muilta osin pari lasia viiniä ja muutama saunaolut ja siideri. Jos mies kaivaa jonkun väkevän pullon napsuiksi on se ekstraa.
Hämmentävä tämä mökkietiketti. Kaikki vieraanvaraisuussäännöt lakkaavat olemasta jotka pätevät muualla. Palstalta olen oppinut, en ole mökkeillyt enkä aiokaan.
En yhtään mitään, en koskaan kutsu mökilleni ketään. Haluan olla siellä ihan rauhassa. 😊
Jos tulee mökkivieraita, oletan, että eivät kaikki kuvittele tulevansa täyden palvelun majataloon. Toki olutta ja viiniä ja makuvissyjä saa, mutta joku roti siinäkin.
Kun itse menen mökkivieraaksi, vien aina enemmän juomia, mitä me juodaan. Samoin vien ruokien mukana jotain mukavia ekstra-juttuja.
Eli rajattomasti vettä, mehuja ja kahvia, muilta osin pari lasia viiniä ja muutama saunaolut ja siideri. Jos mies kaivaa jonkun väkevän pullon napsuiksi on se ekstraa.