Onko muita, joiden anoppi on ollut aluksi ihana, mutta ... ?
Minulla oli ihana anoppi. Teimme paljon kaikenlaista yhdessä. Vierailimme usein heillä, ja he meillä. Esikoisen ollessa puoli vuotta vietimme joulunkin heidän luonaan. Siitä on mukavat muistot.
Toisen lapsen syntymän aikoihin anoppi petti lupauksensa ensimmäisen kerran. Siitä se etääntyminen sitten lähti. Siinä tuli monenlaista väärinkäsitystä, eriäviä näkemyksiä lasten kasvatuksesta, ynnä muuta. Hankala miniä ja hankala anoppi. Reilu 5 vuotta meni, kunnes välit katkesivat kokonaan. Onneksi ei sentään lopullisesti.
Nykyisin on ihan asialliset puhevälit, kunhan ei muistella menneitä (muistamme eri tavalla sen, mitä tapahtui) eikä puhuta syvällisiä. Minä en saa pyytää enkä edes toivoa häneltä mitään. Anopin tarjoamista tavaroista tai palveluksista kieltäytyminenkin on vähän siinä ja tässä.
Tapaamme harvoin. Itse en pysty yöpymään anopin luona. Hän on viimeisen vuoden aikana ollut 2 kertaa meillä yökylässä. Ne kyläilyt ovat menneet täysin anopin ehdoilla. Onneksi meillä on nykyisin sen verran isot tilukset, ettei tarvitse koko ajan samassa huoneessa olla.
Kommentit (4)
Anoppi on tuuliviirimäinen ja teräväsanainen temperamentikko. Tapasin ensin kertaa hänet kun hän oli umpitunnellissa ja hän tarttui koiraani melkein vammauttaen sen. Ei tämä tapaaminen minua vaivannut ja anopin asiat eivät minua jääneet mietityttämään.
Lapsen synnyttyä hän alkoi ottamaan erittäin hanakasti yhteyttä ja lasut ja muut viranomaiset tulivat tutuksi. Jollain tavalla tämä pelästytti minut rakentamasta elämää pidemmälle. Jäin odottamaan seuraavaa pyörremyrsky.
Enempää lapsia ei sitten uskaltanutkaan hankkia. Vaimolla ei ole ollut syytä laittaa rajoja anopille, koska hyysääminen on kohdistunut vain minuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä anoppisi sitten lupasi?
Lupasi tulla hoitamaan esikoista, kun menen synnyttämään toista lastani. Ei tullut, koska autokauppaan meno oli tärkeämpää, vaikka ei ollut edes vaihtamassa autoa.
Mitä anoppisi sitten lupasi?