Kylläpä nauratti eilen Lidlin parkkipaikalla kun katselin sähköautojen lataajia!
Kun tulin parkkipaikalle bensakoneellani, molemmilla latauspaikoilla oli parkissa hienot luksusautot johdot kiinni tankeissa. Kuskit istuivat autoissaan, odottelivat ja näpläsivät kännykoitään.
Kun olin saanut kauppa-asiani hoidettua ja lähdin kotiin molemmilla latauspaikoilla oli parkissa edelleen ne samat luksusautot johdot kiinni tankeissa ja kuskit istuivat autoissaan, odottelivat ja näpläsivät kännykoitään.
Onnea vaan teille!
Kommentit (78)
Mitä eroa siinä on räplääkö kännykkää autossa istuen tai kotisohvalla istuen?
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja,ilmaseksi lataavat!!! Mistäs jaettais ilmasta bensaa? Niinpä.
Joo tosi viksua hommata tuollainen lelu, joka pakottaa hengailemaan jossain kaupan pihalla. :D
Kylläpä minua nauratti kun katselin bensan hintoja ja tajusin että olen viimeksi laittanut hybridiini bensaa maaliskuussa. Ajoa kuitenkin noin 40-50 km päivittäin.
Niin, ja lataaminen on hoitunut yön aikana kotipihassa.
Itse laitoin myymälän pihalle latauspaikan joka imee sähköt sähköautoista. Saan päivässä sähköä yli 10k myytyä verkkoon. Idiootit luulevat saavansa sähköä vaikka he luovuttavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa siinä on räplääkö kännykkää autossa istuen tai kotisohvalla istuen?
No onhan noilla paljonkin eroa. Se tosin kertoo jo paljon, kun sinun pitää edes kysyä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Samoja havaintoja olen itsekkin tehnyt! On se jotenkin surkuhupaisaa viihdettä! Kuski puku päällä,katse alhaalla,kuin hävetäkseen itseään ja omaa leluaan!
Jos joku tuttavapiiristäni hankkisi sähköauton niin katkaisisin välittömästi suhteeni häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sähköautoa voi ladata kotona? Riittääkö esimerkiksi, jos on voimavirtapistorasia? Eikä tarvitse tulla kenenkään mollaamaan, minä en nyt vain tiedä.
En tiedä muista autoista, mutta tutun Teslaa voi ladata mistä tahansa pistokkeesta.
Tuttavat tykkää kun menet heidän maksamaansa sähköä latailemaan. Pian aletaan pistorasioihin laittelemaan lukituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja minua naurattaa joka kerta kun teslalla hurautan bensa-aseman ohi
Ja patteri loppuu muutama kilometri sen jälkeen : ) eikä sataan kilomeriin tule uutta huoltsikkaa.
Mulla on hybridibemari pitkiä ajoja varten ja sähkömini kaupunkiajoa varten. En ole vielä kertaakaan joutunut lataamaan muualla kuin kotona, 35 minuutissa on akku 85% täynnä,
Nämä sähköautoja vastaan kiihkoiljat ovat jotensakin lapsellisia ja naurettavia, ellei suorastaan säälittäviä.
Itseäni naurattaa aina kun katson bensanhintaa ja kuvittelen APn tankkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset harkoissa tms ja siinä odotellessa ajokilometrit maksaa Lidl. Tuttu säästi tällä systeemillä niin paljon rahaa, että se mikä ennen meni bensalaskuun meni sähköauton oston jälkeen sähköauton maksamiseen.
Jos ei ole elämässä muuta tekemisiä niin joutaa istua illat Lidlin parkkipaikalla lataamassa auton patteria. Onhan se toki hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni naurattaa aina kun katson bensanhintaa ja kuvittelen APn tankkaamassa.
Itseäni naurattaa sähköauton 20 000 € kallimpi hankintahinta ja kuvittelen sinut istumassa iltaisin Lidlin latauspaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Lidlin latauspisteissä saa ladata ilmaiseksi. Kyllä siinä hetken jaksaa istua, kun saa 500 km ilmaista ajoa. Paljonkos sinun bensasi tällä hetkellä maksavat 500 kilometrille?
Jotta asia ei olisi niin yksinkertainen...
Lidlin latauspisteet ovat 22KW...50KW teholla. Sähköauto kuluttaa noin 25kWh/100 km. Jos lataat Teslassasi siinä Lidlin pihassa tunnin suurimmalla teholla (olettaen että akussa riittävä kapasiteetti), niin pääset vain 200 km . Pienemmällä laturilla 88 km. Lataushäviöitä en mainitse, matkat tietenkin lyhenee jonkin verran.
Lidlin pienellä laturilla kestää noin 6 tuntia ladata sitä 500 km matkaa. Mutta harva sähköauto ottaa vastaa kerralla tuota määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Lidlin latauspisteissä saa ladata ilmaiseksi. Kyllä siinä hetken jaksaa istua, kun saa 500 km ilmaista ajoa. Paljonkos sinun bensasi tällä hetkellä maksavat 500 kilometrille?
Jotta asia ei olisi niin yksinkertainen...
Lidlin latauspisteet ovat 22KW...50KW teholla. Sähköauto kuluttaa noin 25kWh/100 km. Jos lataat Teslassasi siinä Lidlin pihassa tunnin suurimmalla teholla (olettaen että akussa riittävä kapasiteetti), niin pääset vain 200 km . Pienemmällä laturilla 88 km. Lataushäviöitä en mainitse, matkat tietenkin lyhenee jonkin verran.
Lidlin pienellä laturilla kestää noin 6 tuntia ladata sitä 500 km matkaa. Mutta harva sähköauto ottaa vastaa kerralla tuota määrää.
Ja sitäpaitsi maximi lataus on tunti Lidlissä. Et pääse 500 km. Myth busted.
Ne oli golffaamassa. Kännykkägolffia nääs nääs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sähkökotteron haltijan on puolustettava ostoaan,vaikka kuinka ketuttais virheellinen velka,jonka hetken mielijohteesta teki!
Pakkohan ikälopun bensakotteron omistajan on puolustaa säälittävää tosiäijäilyään, vaikka kuinka ketuttaisi, kun bensalasku vie koko kuun palkan, kun ei jääräpäisyyttään voi ja kehtaa myöntää olleensa taas kerran väärässä.
Kylläpäs meni patteri-autoilijalla tunteisiin.
Tuliko ostettua sähköauto luotolla vaikka kotona ei ole edes mahdollisuutta ladata sitä?
Mutta terkut vaan sinne Lidlin parkkikselle, kyllä varmaan latauspaikka kohta vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Hetken latauksella 500 km range. Päivän vitsi. Et käytännössä pääse ylipäätään millään sähköautolla 500 km edes yön yli kestävällä latauksella. Että se siitä.
Kyl esim teslalla on testialueet lapiss ja arktisilla alueilla jne... Vielä löytyy akkutilojen lämmityskin autoista :O