Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä nauratti eilen Lidlin parkkipaikalla kun katselin sähköautojen lataajia!

Vierailija
06.06.2022 |

Kun tulin parkkipaikalle bensakoneellani, molemmilla latauspaikoilla oli parkissa hienot luksusautot johdot kiinni tankeissa. Kuskit istuivat autoissaan, odottelivat ja näpläsivät kännykoitään.
Kun olin saanut kauppa-asiani hoidettua ja lähdin kotiin molemmilla latauspaikoilla oli parkissa edelleen ne samat luksusautot johdot kiinni tankeissa ja kuskit istuivat autoissaan, odottelivat ja näpläsivät kännykoitään.
Onnea vaan teille!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton omistaja ei tajua tulleensa valtion kusettamaksi. Bensan hinta kallistuu, jotta urpoille tulee kusi sukkaan ja äkkiä hankkimaan kallista sähköautoa ilmaisen ajon toivossa. Hetken saavat nauttia, kunnes sähköstä aletaan veloittamaan. Entäs mites näiden sähköautojen akut tulevat kestämään vaikkapa Lapin pakkasia?

Ihan sama kun en lapissa asu. Ja kallistunut bensa on pitänyt huolen siitä että saisin nyt saman tai enemmän autostani jos möisin sen kuin mitä maksoin siitä.

Olin siis ajanut suunnilleen ilmaiseksi. Moniko bensa autokuski pystyy samaam?

No mutta kuinka kauaskantoista tuo on? Vähän sama kuin että ostin ensimmäisen autoni 30 vuotta sitten ja nyt sain siitä enemmän rahaa kun möin sen museoautoksi.

Vierailija
42/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtasiko/uskalsiko aloittaja kuitenkaan kysyä niiltä lataajilta mielipidettä touhustaan?

Ei tarvinnut kysyä! Ne masentuneet ilmeet kertoi kaiken olennaisen!

Eli tulkintaa ilman mitään konkreettista.

Ilmeisesti olet myös ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton omistaja ei tajua tulleensa valtion kusettamaksi. Bensan hinta kallistuu, jotta urpoille tulee kusi sukkaan ja äkkiä hankkimaan kallista sähköautoa ilmaisen ajon toivossa. Hetken saavat nauttia, kunnes sähköstä aletaan veloittamaan. Entäs mites näiden sähköautojen akut tulevat kestämään vaikkapa Lapin pakkasia?

Ihan sama kun en lapissa asu. Ja kallistunut bensa on pitänyt huolen siitä että saisin nyt saman tai enemmän autostani jos möisin sen kuin mitä maksoin siitä.

Olin siis ajanut suunnilleen ilmaiseksi. Moniko bensa autokuski pystyy samaam?

Niin no ettehän te näe omaa napaanne pidemmälle kun tehän vain käytte lapissa lomailemassa. Ja nyt tähän kohtaan sanoisitte että muuta kaupunkiin. Pakkohan teille lomalaisillekin jonkun on palveluja tarjota täällä perähikiällä.

Vierailija
44/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähköautoa voi ladata kotona?  Riittääkö esimerkiksi, jos on voimavirtapistorasia? Eikä tarvitse tulla kenenkään mollaamaan, minä en nyt vain tiedä.

Vierailija
45/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähköautoa voi ladata kotona?  Riittääkö esimerkiksi, jos on voimavirtapistorasia? Eikä tarvitse tulla kenenkään mollaamaan, minä en nyt vain tiedä.

En tiedä muista autoista, mutta tutun Teslaa voi ladata mistä tahansa pistokkeesta.

Vierailija
46/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä tiedä saan oman sähköauton ladattua 10-90 % noin vartissa, siinä tulee jo kiire että ehtii asioimaan.

Vierailija
47/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista autoista, mutta tutun Teslaa voi ladata mistä tahansa pistokkeesta.

Ai, että ihan käy kodin tavallisesta pistorasiasta? Olisin luullut, ettei sellaisessa riitä paukut :)

Vierailija
48/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että ihan käy kodin tavallisesta pistorasiasta? Olisin luullut, ettei sellaisessa riitä paukut :)

Jälleen hyvä esimerkki siitä, miten luulo ei ole tiedon väärti :)

Vierailija
49/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Lidlin latauspisteissä saa ladata ilmaiseksi. Kyllä siinä hetken jaksaa istua, kun saa 500 km ilmaista ajoa. Paljonkos sinun bensasi tällä hetkellä maksavat 500 kilometrille?

Juu itsehän en toki ilmaiseksi ota muuta kuin ämpäreitä.

Vierailija
50/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjassa uusissa asennuksissa nuo tavalliset rasiat kiellettiin

Vierailija
51/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtasiko/uskalsiko aloittaja kuitenkaan kysyä niiltä lataajilta mielipidettä touhustaan?

Ei tarvinnut kysyä! Ne masentuneet ilmeet kertoi kaiken olennaisen!

Eli tulkintaa ilman mitään konkreettista.

Ilmeisesti olet myös ajatustenlukija.

Jep! Harvinainen kyky,mutta kiva omistaa se!

Vierailija
52/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Lidlin latauspisteissä saa ladata ilmaiseksi. Kyllä siinä hetken jaksaa istua, kun saa 500 km ilmaista ajoa. Paljonkos sinun bensasi tällä hetkellä maksavat 500 kilometrille?

Juu itsehän en toki ilmaiseksi ota muuta kuin ämpäreitä.

En ikinä ottaisi ilmaista bensaa! Noloa!!

Vierailija
53/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja,ilmaseksi lataavat!!! Mistäs jaettais ilmasta bensaa? Niinpä.

Latauspiste käsittääkseni asiakkaille mutta kaikki hyvä loppuu kun käytetään väärin . Jos ilmaista bensaa jaetaan tarkoituksella kenelle vaan on eri asia .

Vierailija
54/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauran joka kerta kun ajan huoltoaseman ohi,siellä ne urpot tankkaa ylihintasta bensaa kosliinsa.

Käytetty bensa-autoni maksoi vuoden alussa tasan 2000 euroa. Nettiauton halvin täyssähköauto maksoi tuolloin noin 9000 euroa. Bensa-autollani voin täydellä tankillisella ajaa satoja kilometrejä. Halvimmilla sähköautoilla ei pääse kesälläkään täydellä latauksella edes sataa kilometriä.

Pähkäilin juuri, että nykyisillä hinnoilla saisin ajaa lähes 10 vuotta ennen kuin edes halvimman sähköauton hankkiminen tulisi taloudellisesti kannattavaksi. Sähköautojen yksi suurimmista ongelmista on niiden mielettömän korkea hankintahinta.

Vierailija
55/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjassa uusissa asennuksissa nuo tavalliset rasiat kiellettiin

Keksittiin hyvä bisnes että joku voi rikastua kun keksittiin uusia määräyksiä miten voi ladata , kohta täällä ja työllisyys nousee ja osa köyhtyy.

Vierailija
56/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot on turhia ja rumia.

Mun Mini on söpö ja ihana!

Vierailija
57/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nauran joka kerta kun ajan huoltoaseman ohi,siellä ne urpot tankkaa ylihintasta bensaa kosliinsa.

Käytetty bensa-autoni maksoi vuoden alussa tasan 2000 euroa. Nettiauton halvin täyssähköauto maksoi tuolloin noin 9000 euroa. Bensa-autollani voin täydellä tankillisella ajaa satoja kilometrejä. Halvimmilla sähköautoilla ei pääse kesälläkään täydellä latauksella edes sataa kilometriä.

Pähkäilin juuri, että nykyisillä hinnoilla saisin ajaa lähes 10 vuotta ennen kuin edes halvimman sähköauton hankkiminen tulisi taloudellisesti kannattavaksi. Sähköautojen yksi suurimmista ongelmista on niiden mielettömän korkea hankintahinta.

Ostin 3 vuotta sitten uutena Seatin pienen sähköauton 16 000 . Ensi vuoden toukokuussa olen säästänyt auton hinnan polttoainekuluissa. Polttonesteiden hintojen nousu nopeutti tätä ja tuskin ne sieltä laskevat entiselleen ihan kohta.

Vierailija
58/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa vielä nimenomaan ne yli-ikäiset ruostepurkit - ei ole rassukoilla varaa sähköautoon.

Vierailija
59/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ilmaiseksi Lidlissä lataa. Asiakkaat sen maksavat ruuan hinnassa.

Vierailija
60/78 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja,ilmaseksi lataavat!!! Mistäs jaettais ilmasta bensaa? Niinpä.

Eli kaikki Lidlissä kävijät maksavat sen sähköauton latauksen.

Siis joutuisin maksamaan sekä oman autoni bensan että toisten sähköautojen latauksen - eipä kiinnosta käydä Lidlissä ostoksilla.

Juu, käy sinä sitten vaan lihoittamassa keskokauppiaan lompakkoa monin verroin tuota enemmän.

Taas tuli loistoesimerkki siitä miten suomalainen maksaa 100 euroa siitä että hyvästä että naapuri saisi 10 euroa vähemmän.