Opet! Montako viikkoa menee zombina, ennen kuin voi nauttia lomasta?
Kommentit (19)
Mä olen jo vuosia tehnyt niin että lähden mahdollisimman pian reissuun. Mieli ja kroppa tajuaa olevansa lomalla ja ei vaan voi olla zombiena viikkotolkulla. Huomenna taas lähtö ja takaisin juhannukseksi. Senkin jälkeen on vielä reilusti lomaa jäljellä. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeäkään
Sitten et ole uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeäkään
Sitten et ole uupunut.
No en tietenkään, miksi olisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeäkään
Sitten et ole uupunut.
No en tietenkään, miksi olisin?
Mikä opettaja olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeäkään
Sitten et ole uupunut.
Miksi minkään työn pitäisi olla uuvuttavaa? Käy lääkärissä tutkituttamassa kuntosi, jos uuvut töissä.
Aika usein menee ekat 1-2 viikkoa, joskus ihan juhannukseen asti, riippuu vähän keväästä.
Tänä vuonna en ole aivan loppu, sillä olin keväällä 2kk opintovapaalla suorittamassa yliopisto-opintoja. Toukokuu oli kyllä taas totutun tiukka, mutta olin palautunut opintovapaalla sen verran, että olin ihan järjissäni lukuvuoden päättyessä. Silti eilen tuli uupumuksesta itku ja olin muutenkin jotenkin psyykkisesti romuna. Se on hyvin tuttu reaktio päättäjäisten jälkeen. Tänään on jo parempi fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo vuosia tehnyt niin että lähden mahdollisimman pian reissuun. Mieli ja kroppa tajuaa olevansa lomalla ja ei vaan voi olla zombiena viikkotolkulla. Huomenna taas lähtö ja takaisin juhannukseksi. Senkin jälkeen on vielä reilusti lomaa jäljellä. Suosittelen!
Tämä on totuus kaikkien tuntemieni opettajien kesästä. Täyttä lomailua koko 10 viikkoa, vaikka tällä palstalla he väittävät tekevänsä töitä ainakin juhannukseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totuus kaikkien tuntemieni opettajien kesästä. Täyttä lomailua koko 10 viikkoa, vaikka tällä palstalla he väittävät tekevänsä töitä ainakin juhannukseen asti.
Lukiossa on koeviikko viimeisellä viikolla, lisäksi uusintakokeet kesäkuun puolivälissä. Perjantaina oli siis viimeinen koe, lisäksi viikolla yhdeksän muun ryhmän tarkistettavaa koetta. Lisäksi myöhässä palautetut aineet jne. Kyllä näissä ainakin ensi viikon maanantaihin menee, plus sitten ne uusintakokeet. Ei juhannukseen mene, mutta ei loma vielä ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, eikö sitä pitänyt olla tavoitettavissa 16.6. asti? Jännä juttu, että kun koulu loppuu, niin lomahan se alkaa oikeesti opettajilla, eikä mitään tavoitettavuutta ajatellakaan.
Parisen viikkoa. Ne menevät ihan asioita hoitaessa, open työssä kun ei ole liukavaa työaikaa eikä lounastuntia, jolloin muissa töissä olevat ystäväni hoitavat ns. virka-aikaan hoidettavia asioita. Työpäivien jälkeen ei ehdi eivätkä aivot toimi ihan täysillä.
Toinen juttu on ihan arjen rästiin hoitaminen, toukokuussa jää kaikki kotihommat puolitiehen, joten niitä teen nyt.
Mutta onhan tässä palautuminen jo alkanut, kun aamun voi ottaa rauhallisesti.
Ei se nyt ihan lomaa ole, jos täytyy vielä tehdä rästejä, vaikka opetusta ei olekaan. Minulla ei ole kesäuusijoita ja luokkahuoneenkin sain siistiksi lauantaina parissa tunnissa ( tein jo viikolla papereiden järjestelyä, kun oppilaat pelasivat lautapelejä). Aluksi olin suunnitellut meneväni tällä viikolla parin kollegan kanssa siivoamaan varastoa mutta yhdellä on nyt flunssa ja toisella lapsi kipeänä, niin en viitsi yksin mennä.
Nyt pitäisi siis alkaa hoitaa kotirästejä. En muista, milloin viimeksi olisi imuroitu kunnolla, lattioita en ehtinyt pestä edes jouluna (paitsi keittiön). Ikkunat pesemättä jo useamman vuoden, puutarha täysin villiintynyt, pahveja, lehtiä, pulloja, liian pieniä vaatteita, talvitakit eteisessä odottamassa jatkokäsittelyä. Valtava määrä alan kirjallisuutta ja artikkeleja lukematta. Ja ne rästiin jääneet unet. Nytkin yöpaita päällä haahuilen enkä jaksa tehdä mitään.
Ihailen niitä,,jotka jaksavat tehdä lomasuunnitelmia ja vielä toteuttaa ne. Minä en jaksa. Jos jossain museossa käyn juhannuksen jälkeen ja vien lapset huvipuistoon, niin kuulostaa jo ponnistukselta. Luultavasti röhnötän pihakeinussa keskellä heinää ja voikukkapeltoa ja tuijotantyhjyyteen seuraavat viikot. Toivottavasti en ihan elokuuhun asti kuitenkaan.
Takki on tyhjä totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tein kerran näin ja se oli oikea kunnon irtiotto lomalle. Puoliso valitti, kun piti reissun jälkeen palata töihin. Sittemmin hän on keksinyt minullekin kaikenlaista oheistoimintaa, etten voi nauttia lomasta, kun hänen pitää käydä töissä. Onko kateutta vai mitä? Hänkin voisi koulutuksensa puolesta tehdä opettajan hommia, mutta pienipalkkaiset paskahommat eivät kuulemma kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeäkään
Sitten et ole uupunut.
Miksi pitäisi olla uupunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole yllätys, että lomalla lomaillaan. Se kai on sallittua. Ammatinvalintakysymys. Itse käväisen tällä viikolla vielä koululla katsomassa, tuliko paikat ojennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, eikö sitä pitänyt olla tavoitettavissa 16.6. asti? Jännä juttu, että kun koulu loppuu, niin lomahan se alkaa oikeesti opettajilla, eikä mitään tavoitettavuutta ajatellakaan.
Eiköhän tuosta tavoitettavuudesta sovita erikseen? Mitä jännää ja erikoista siinä on, että kun koulu loppuu, niin loma alkaa? Eikö jokaisella ala loma, kun lomavuoro alkaa. Opettajalla lomat on sidottu tiettyihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lukuisia kertoja kesäuusinnan valvoja sekä palaveerannut vanhempien kanssa väärin annetuista numeroista ja stipendeistä päättäjäispäivän jälkeen. On siivottu labroja, varastoja ja kotitalousluokkia, oltu erilaisissa koulutuksissa kesäkuun alkupuolella jne. Mutta olen myös kerran lähtenyt 31.5. matkalle, kun ei ollut mitään näistä velvollisuuksista osunut kohdalle.
Meitä opettajia on moneksi eikä kesähommat osu aina kaikkien kohdalle.
Itsekin olen lukion ope mutta teen mieluummin vaikka yötöinä pari vikaa viikkoa kuin jätän lomalle yhtään mitään. Ja onneksi mun lukiossa uusintakin on vasta elokuussa. Hyvin harvoin on sattunut kesäkuulle mitään työasioita, joiden takia olisi tosiasiallisesti täytynyt olla tavoitettavissa. Kun koulu on loppunut, se on ollut adios ja elokuussa tavataan! T. 2
Viikon verran menee. Makaan sohvalla vain. Sen jälkeen pystyn taas normaaliin elämään.
Ei hetkeäkään