Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa laihdutettua, vaikka on esidiabetes, verenpaine koholla ja bmi 37?

Vierailija
06.06.2022 |

Aina vaan jojoilua +3kg ja ruoka voittaa aina.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut ketoa? Ainoa, joka minulla toimi.

Vierailija
2/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pikkuhiljaa kallistunut ajatuksella, jonka mukaan kyseessä on riippuvuussairaus. Riippuvuuden kohdistuessa siis syömiseen. 

Viimekädessähän se on yritys säädellä tunnetiloja syömisellä. 

Niinhän alkoholistikin tietää että asialle pitäisi tehdä jotain, mutta ei vain saa tehtyä vaikka kuinka yrittää. 

Muutos edellyttää ensisijaisesti ajattelutavan muuttamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä pikkuhiljaa kallistunut ajatuksella, jonka mukaan kyseessä on riippuvuussairaus. Riippuvuuden kohdistuessa siis syömiseen. 

Niinhän alkoholistikin tietää että asialle pitäisi tehdä jotain, mutta ei vain saa tehtyä vaikka kuinka yrittää. 

Töissä on helppo olla syömättä, mutta auta armias kun pääsen kotiin, syön vaikka ei ole enää nälkä. Oli aamu tai iltavuoro.

Ap

Vierailija
4/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä on helppo olla syömättä, mutta auta armias kun pääsen kotiin, syön vaikka ei ole enää nälkä. Oli aamu tai iltavuoro.

Ap

Niinpä! Mitä koloa täytät syömällä!

Vierailija
6/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lukemassa https://www.terveyskyla.fi/talot#termid=428 

https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta

https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ammattilaiset/l%C3%A4heteohje…

Olen ollu tommonen, mutta täällä on sellasta tietoa ja keinoja joita tarviin!

Lukenut noita sivuja ennenkin, ei apua.

Ap

Vierailija
7/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä, jos voisit aloittaa ruokahaluun vaikuttavan lääkkeen käytön. (Ocempic, Saxenda, Mysimba)

Vierailija
8/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit noin, koska et oikeasti välitä itsestäsi. Miksi et? Mikä pitäisi muuttua (paitsi paino), että arvostaisit itseäsi enemmän?

Vierailija
9/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anoppi laihtu yli kymmenen kiloa,kun alkoi syömään korkeisiin verensokereihin sitä diabetespilleriä, ilmeisesti sitoo rasvaa ym...

Vierailija
10/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinun pitää ruveta syömään töissä, niin kotiin päästyä ei ole niin kova nälkä.

Vierailija
11/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärillä, jos voisit aloittaa ruokahaluun vaikuttavan lääkkeen käytön. (Ocempic, Saxenda, Mysimba)

Tätä tulin minäkin ehdottamaan. Jos olet jo vuosia itseksesi kokeillut niin selvästi et siihen pysty, vaan tarvitset siihen apua.

Vierailija
12/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhh. Auttaa tunnesyömiseen ja sokereihin ja laihtumiseen. Tarkoitus ei ole laiduttaa syömättä, vaan järkevästi syöden. Nälkää ei tarvitse kärsiä.

Vierailija
13/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tulin minäkin ehdottamaan. Jos olet jo vuosia itseksesi kokeillut niin selvästi et siihen pysty, vaan tarvitset siihen apua.

Kokeile ensin hiilarien rajoittamista ja opettele vhh:n kautta järkevä syöminen.

Vierailija
14/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö keittoja niin laihdut. myös alkoholi lihottaa ja paljon.

Vierailija
15/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on esidiabetes, kannattaa oikeasti aloittaa keto.

Se saa verensokerin alas ja vie nälän. Kaksi hyvää syytä.

Vierailija
16/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän sama juttu, että diabetes kolkuttelee ovelle ja painoa on afrikan tarpeisiin, mutta en laihduta.. Miksi? Koska olen menettänyt elämänhaluni jo vuosikymmeniä sitten, se että kuolen nuorempana ylipainon aiheuttamiin tauteihin sopii minulle loppuviimein oikein hyvin.

17/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Ozempicilla 2 vuodessa pois ylimääräiset 25 kg.

Hinta n 125/kk.

25 turhaa laihdutusyritysvuotta. Samalla jätin pois 3 eri verenpainelääkettä ja esidiabetes poistui. Selkä kiittää. Halpa panostus terveyteen, suosittelen. Nyt nuoruuteni painossa.

Vierailija
18/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimit noin, koska et oikeasti välitä itsestäsi. Miksi et? Mikä pitäisi muuttua (paitsi paino), että arvostaisit itseäsi enemmän?

Arvostaisin itseäni, jos olisin laiha. Uskaltaisin mennä salille, lenkille, pyöräilemään, uskaltaisin mennä vanhempainiltaan, kevätjuhlaan, nähdä vanhoja tuttuja (nyten kestäisi vahingoniloisia ilmeitä 30kg lihomisestani)

Nyt vietän vapaa-aikani 4 seinän sisällä.

Ap

Vierailija
19/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän sama juttu, että diabetes kolkuttelee ovelle ja painoa on afrikan tarpeisiin, mutta en laihduta.. Miksi? Koska olen menettänyt elämänhaluni jo vuosikymmeniä sitten, se että kuolen nuorempana ylipainon aiheuttamiin tauteihin sopii minulle loppuviimein oikein hyvin.

Minullakaan ei ole elämänhalua tän ylipainon vuoksi. Ap

Vierailija
20/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut syödä vaan tiettyihin kellonaikoihin. Aamupala klo 7, lounas klo 11 ja päivällinen klo 16. En syö mitään noiden välissä. Jos tekee mieli herkkua, saatan laittaa vähän sivuun syömisen jälkeen. Esim. 2 geisha karkkia päivällisen jälkeen. Ei tee hirveästi mieli kun on jo syönyt.

Muista kanssa juoda tarpeeksi vettä. Täytän joka päivä mun vesipullon (n. 0,75 l) ja tähtään että saan ainakin suurimman osan juotua. Jotenkin en vaan oo tottunu juomaan tarpeeksi vettä. Kannattaa olla läpinäkyvä pullo niin näät heti missä oot menossa.

Ja muokkaat näitä neuvoja miten itelle sopii, kaikilla eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi