Miksi en saa laihdutettua, vaikka on esidiabetes, verenpaine koholla ja bmi 37?
Kommentit (52)
Olen tässä pikkuhiljaa kallistunut ajatuksella, jonka mukaan kyseessä on riippuvuussairaus. Riippuvuuden kohdistuessa siis syömiseen.
Viimekädessähän se on yritys säädellä tunnetiloja syömisellä.
Niinhän alkoholistikin tietää että asialle pitäisi tehdä jotain, mutta ei vain saa tehtyä vaikka kuinka yrittää.
Muutos edellyttää ensisijaisesti ajattelutavan muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä pikkuhiljaa kallistunut ajatuksella, jonka mukaan kyseessä on riippuvuussairaus. Riippuvuuden kohdistuessa siis syömiseen.
Niinhän alkoholistikin tietää että asialle pitäisi tehdä jotain, mutta ei vain saa tehtyä vaikka kuinka yrittää.
Töissä on helppo olla syömättä, mutta auta armias kun pääsen kotiin, syön vaikka ei ole enää nälkä. Oli aamu tai iltavuoro.
Ap
Käy lukemassa https://www.terveyskyla.fi/talot#termid=428
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ammattilaiset/l%C3%A4heteohje…
Olen ollu tommonen, mutta täällä on sellasta tietoa ja keinoja joita tarviin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on helppo olla syömättä, mutta auta armias kun pääsen kotiin, syön vaikka ei ole enää nälkä. Oli aamu tai iltavuoro.
Ap
Niinpä! Mitä koloa täytät syömällä!
Vierailija kirjoitti:
Käy lukemassa https://www.terveyskyla.fi/talot#termid=428
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ammattilaiset/l%C3%A4heteohje…
Olen ollu tommonen, mutta täällä on sellasta tietoa ja keinoja joita tarviin!
Lukenut noita sivuja ennenkin, ei apua.
Ap
Käy lääkärillä, jos voisit aloittaa ruokahaluun vaikuttavan lääkkeen käytön. (Ocempic, Saxenda, Mysimba)
Toimit noin, koska et oikeasti välitä itsestäsi. Miksi et? Mikä pitäisi muuttua (paitsi paino), että arvostaisit itseäsi enemmän?
No anoppi laihtu yli kymmenen kiloa,kun alkoi syömään korkeisiin verensokereihin sitä diabetespilleriä, ilmeisesti sitoo rasvaa ym...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinun pitää ruveta syömään töissä, niin kotiin päästyä ei ole niin kova nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärillä, jos voisit aloittaa ruokahaluun vaikuttavan lääkkeen käytön. (Ocempic, Saxenda, Mysimba)
Tätä tulin minäkin ehdottamaan. Jos olet jo vuosia itseksesi kokeillut niin selvästi et siihen pysty, vaan tarvitset siihen apua.
vhh. Auttaa tunnesyömiseen ja sokereihin ja laihtumiseen. Tarkoitus ei ole laiduttaa syömättä, vaan järkevästi syöden. Nälkää ei tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tulin minäkin ehdottamaan. Jos olet jo vuosia itseksesi kokeillut niin selvästi et siihen pysty, vaan tarvitset siihen apua.
Kokeile ensin hiilarien rajoittamista ja opettele vhh:n kautta järkevä syöminen.
syö keittoja niin laihdut. myös alkoholi lihottaa ja paljon.
Varsinkin jos on esidiabetes, kannattaa oikeasti aloittaa keto.
Se saa verensokerin alas ja vie nälän. Kaksi hyvää syytä.
Itselläni on vähän sama juttu, että diabetes kolkuttelee ovelle ja painoa on afrikan tarpeisiin, mutta en laihduta.. Miksi? Koska olen menettänyt elämänhaluni jo vuosikymmeniä sitten, se että kuolen nuorempana ylipainon aiheuttamiin tauteihin sopii minulle loppuviimein oikein hyvin.
Itse sain Ozempicilla 2 vuodessa pois ylimääräiset 25 kg.
Hinta n 125/kk.
25 turhaa laihdutusyritysvuotta. Samalla jätin pois 3 eri verenpainelääkettä ja esidiabetes poistui. Selkä kiittää. Halpa panostus terveyteen, suosittelen. Nyt nuoruuteni painossa.
Vierailija kirjoitti:
Toimit noin, koska et oikeasti välitä itsestäsi. Miksi et? Mikä pitäisi muuttua (paitsi paino), että arvostaisit itseäsi enemmän?
Arvostaisin itseäni, jos olisin laiha. Uskaltaisin mennä salille, lenkille, pyöräilemään, uskaltaisin mennä vanhempainiltaan, kevätjuhlaan, nähdä vanhoja tuttuja (nyten kestäisi vahingoniloisia ilmeitä 30kg lihomisestani)
Nyt vietän vapaa-aikani 4 seinän sisällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vähän sama juttu, että diabetes kolkuttelee ovelle ja painoa on afrikan tarpeisiin, mutta en laihduta.. Miksi? Koska olen menettänyt elämänhaluni jo vuosikymmeniä sitten, se että kuolen nuorempana ylipainon aiheuttamiin tauteihin sopii minulle loppuviimein oikein hyvin.
Minullakaan ei ole elämänhalua tän ylipainon vuoksi. Ap
Mulla on auttanut syödä vaan tiettyihin kellonaikoihin. Aamupala klo 7, lounas klo 11 ja päivällinen klo 16. En syö mitään noiden välissä. Jos tekee mieli herkkua, saatan laittaa vähän sivuun syömisen jälkeen. Esim. 2 geisha karkkia päivällisen jälkeen. Ei tee hirveästi mieli kun on jo syönyt.
Muista kanssa juoda tarpeeksi vettä. Täytän joka päivä mun vesipullon (n. 0,75 l) ja tähtään että saan ainakin suurimman osan juotua. Jotenkin en vaan oo tottunu juomaan tarpeeksi vettä. Kannattaa olla läpinäkyvä pullo niin näät heti missä oot menossa.
Ja muokkaat näitä neuvoja miten itelle sopii, kaikilla eri.
Oletko kokeillut ketoa? Ainoa, joka minulla toimi.