Pikkuprinssi Louisilla taitaa olla ADHD
Kommentit (30)
On kyllä jatkuvasti menossa. Poikkeaa täysin isosiskostaan ja -veljestään
Olin TÄYSIN samanlainen energinen pelle lapsena ja minulla on diagnosoitu ADD. Myös minun isosisko ja isoveli olivat paljon rauhallisempia
No hohhoijaa. Älkää jaksako, ihan normaalia pikkulapselle ettei jaksa olla paikallaan. Hyvä vaan että virtaa riittää.
On tai ei, ei sitä vielä voi tietää. Pikkulapset voi olla muutenkin tuollasia.
Suomupentu olisi kurkkusuorana, naama punaisena huutanut. Liian nuori istumaan aikuisten konserttiin.
Tuollaisia ne 4-vuotiaat on. Hyvin monilla sen ikäisillä on adhd-piirteitä, ja siksi ei tuossa iässä vielä diagnooseja tehdäkään.
Itselläni on samanikäinen kuopus, ja hymy tuli huulille, kun katsoin Louisin keikkumista ja filmaamista. Aivan kuin oma lapseni, ja hän ei edes ole perheemme lapsista vilkkain.
Tai sitten on nelivuotias. Ei välttämättä parin tunnin paraati nappaa
Elisabethista tehtyä dokumenttia kun katsoi niin charles vaikutti olleen aivan adhd lapsi. Ei kävellyt minnekään vaan juoksi kaikkialle ja oli jatkuvasti säätämässä. Ihmeellistä miten siitäkin aikuisena sitten tuli ihan hengettömän oloinen, niin eläväisestä pojasta.
Vierailija kirjoitti:
Elisabethista tehtyä dokumenttia kun katsoi niin charles vaikutti olleen aivan adhd lapsi. Ei kävellyt minnekään vaan juoksi kaikkialle ja oli jatkuvasti säätämässä. Ihmeellistä miten siitäkin aikuisena sitten tuli ihan hengettömän oloinen, niin eläväisestä pojasta.
Ai onko ihmeellistä? Kun ottaa huomioon perheen ja koulun antaman kasvatuksen...
Koko viikonloppu ympärillä olevat, läheiset ihmiset hössöttää ja käy kierroksilla juhlien vuoksi. Ymmärrettävää ja on ollut hieno viikonloppu. Ei ihme että 4-v vetää lekkeriksi.
Työssäni näen heti alkuviikkoina jo vuoden ikäisestä lapsesta adhd-piirteet hänen aloitettuaan varhaiskasvatuksessa.
Ei ole kertaakaan mennyt arvio ja huoli mönkään. Vilkkaus ei tavallista, kahden ikävuoden kieppeillä aletaan jo kirjaamaan huoli ylös. Nytkin on päiväkodissamme useampi reilu kaksivuotias kelton seurannassa.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni näen heti alkuviikkoina jo vuoden ikäisestä lapsesta adhd-piirteet hänen aloitettuaan varhaiskasvatuksessa.
Ei ole kertaakaan mennyt arvio ja huoli mönkään. Vilkkaus ei tavallista, kahden ikävuoden kieppeillä aletaan jo kirjaamaan huoli ylös. Nytkin on päiväkodissamme useampi reilu kaksivuotias kelton seurannassa.
Joo ihan varmasti!
Vierailija kirjoitti:
No kerro niitä merkkejä. Mulla on adhd ja vuoden ikäinen lapsi, joka on iloinen ja energinen menijä. Ihana kaveri, mutta välillä mietin, että onkohan meno vähän liiallista.
Lapsi alkoi liikehtiä levottomasti koska suoraan sanottuna oli pissahätä. Pyysi moneen kertaan päästä, supatti korvaan, mutta mitenkä siitä aikuinen lähtee ykskaks hyppimään. Äiti yritti viestittää isälle mutta ei tämä oikein hoksannut. Lopulta äiti sitten lähti viemään lasta asialle ja ilmeisesti hälytti hoitajan apuun ja pääsi vielä itse seuraamaan ohjelmaa. Merkit oppii tunnistamaan kun joutuu lasten kanssa toimimaan. Ei pitäisi missään tapauksessa alkaa tekemään jotain tautidiagnoosia noin terveestä lapsesta. Nimittäin eivät lapset ole umpioita.
Miksi niin luulet? Jos Louis on menevä ja energinen, ei se vielä adhd:tä.