Joku soitti poliisit kun 9vuotiaani oli eilen klo 21 kodin viereisessä leikkipuistossa keinumassa, lapsi pelästyi pahoin tämän hyvää tarkoittavan ihmisen
Poliisille soittoa ja tuli lähes hysteerisenä kotiin. En tiedä soittiko sitten oikeasti, ei ainakaan kukaan tullut ovelle vaikka tyttö oli osoittanut kotitaloaan että ma asun tossa-
Asutaan tosiaan ihan puiston vieressä, rauhallisella alueella ja oli sovittu että tulee kotiin 21.30.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tosiaan ole kuulleet namusedistä? Nykyään niitä on ihan monen värisiäkin.
Tolla logiikalla lasta ei tule päästää mihinkään kellonaikaan itsekseen ulos leikkimään, vai luuleeko jengi vieläkin että kaikki namusedät on semmosia likaisia setiä poplaritakeissa välttäen aurinkoa?
Eihän tähän aikaan ole edes hämärää vielä klo 21:30. Todellakin liioittelua.
Huomionarvoista on, että mitään lakia ei ole siis rikottu, silti kaikki hörhöt yrittää esittää asian kuin olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen pitää nykyään olla jo kotona yhdeksältä. En ikimaailmassa antaisi pienten lasteni, varsinkaan yksin olla ulkona enää noin myöhään.
Ne ajat on takanapäin, jolloin sai suht turvallisesti hillua myöhäänkin.
Eiköhän tuo riipu aika paljon paikkakunnasta?
Ei täällä ainakaan tarvitse puistossa pelätä mitään kesäiltana. Ellei siellä sitten satu olemaan teinilaumaa, eikä niitäkään tarvi pelätä, ovat väin ärsyttäviä huutelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku olin minä!
Miksi? Oliko jotain huolestuttavaa näkyvissä?
Kysyn vain. Kyllä minustakin 9-vuotiaat on klo 21 jo kotona.
Vastasit juuri omaan kysymykseesi.
Lapsi muutenkin näytti apaattiselta ja eksyneeltä.
Lapseni on vauvasta asti käynyt itsepuolustusta oppimassa kamppailulajitunneilla. Siinä jää ahdistelijat häviölle, jos uskaltaa lähestyä. Äitinsäkin näyttää apaattiselta vaikka ei ole apaattinen, se on periytyvä apatiaface, kuten bitchface.
t. A-P
Ihan hyvä jos lähetti tytön kotiinsa. Pahikset käyttää tilanteita hyväkseen milloin ihminen on yksin jossain. Aikuistenkin tulee varoa yksin liikkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tosiaan ole kuulleet namusedistä? Nykyään niitä on ihan monen värisiäkin.
Tolla logiikalla lasta ei tule päästää mihinkään kellonaikaan itsekseen ulos leikkimään, vai luuleeko jengi vieläkin että kaikki namusedät on semmosia likaisia setiä poplaritakeissa välttäen aurinkoa?
On hyvä muistaa, että suurin osa hyväksikäyttötapauksista ja r a i s kauk sis ta tapahtuu lähipiirissä.
Eli te ylisuojelevat vanhemmat:
Älkää päästäkö koskaan lastanne
* yökylään ystävän, tuttavan, sukulaisen luo
* harrastamaan mitään, koskaan, mihinkään
* luomaan omia ystävä/kaverisuhteita
* parisuhteeseen
Tässä muutama tärkein. Valvokaa lapsianne aina ja kaikkialla..
Mä oisin ollu hysteerinen, jos mun lapsen takia soitettas poliisit ja kukaan ei mulle kertos ajoissa. Oisin halunnu mennä kattomaan minkäslaisia komistuksia paikalle ois tullu. Ois saanu ajateltavaa yöunille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että suurin osa hyväksikäyttötapauksista ja r a i s kauk sis ta tapahtuu lähipiirissä.
* parisuhteeseen
Tässä muutama tärkein. Valvokaa lapsianne aina ja kaikkialla..
Mutta hyväksikäyttäjät myös voivat olla omia vanhempia! Lapsi pitää eristää valkoiseen hullujen huoneeseen, jotta on turvassa täysin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* parisuhteeseen
Tässä muutama tärkein. Valvokaa lapsianne aina ja kaikkialla..Mutta hyväksikäyttäjät myös voivat olla omia vanhempia! Lapsi pitää eristää valkoiseen hullujen huoneeseen, jotta on turvassa täysin!
Todellakin!
Jokainen ihminen on mahdollinen
R A I S K A A J A
Valmistaudu siihen ap, että arkena saattaa tulla puhelu lastensuojelusta, kun joku on katsonut velvollisuudekseen tehdä lasun. Eivätkö nuo hyvää tarkoittavat tädit tiedä, että elämme Suomessa, emme USA:ssa, jossa lapsia ei saa päästää yksin ulos päivälläkään, saati sitten illalla. Nyt tuo ilonpilaaja pilasi lapselta riemun siitä, että koulu oli loppunut ja kesä sekä sekä kesäloma alkanut. Jos perhe kerran asuu aivan puiston vieressä, niin kai heillä on näkemys siitä, millaista porukkaa siellä liikkuu, ja jos siellä olisi hämäräperäisiä hiippareita, niin ei sitä lasta olisi sinne päästetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku olin minä!
Olisikin pitänytkin kysyä, oliko paikalla muuta huolestuttavaa kuin sinä, oi suuri viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä,että joku muu huolehtii lapsestasi, kun et itse sitä selkeästikään tee.
Tuohon aikaan ulkona on erilaisia vaaroja, ei niitä tarvitse varmaan erikseen mainia.
Mitä vaaroja illalla on mitä päivällä ei ole? Ehkä joku pimeässä kompastelu mutta meilläpäin on myös katuvalot. Eikä kesällä edes ole pimeää.
Illalla on tietenkin juhlimisporukoita enemmän kuin päivällä. Ainakin eilisiltana oli, kun koulut päättyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku olin minä!
Olisikin pitänytkin kysyä, oliko paikalla muuta huolestuttavaa kuin sinä, oi suuri viisas.
Sinähän se nuo sanaleikit vasta taitat, ihmemies.
Vastatakseni kysymykseesi: Ei. Paitsi se lapsi tietenkin!
Ja tuon asian olisi voinut hoitaa toisinkin. Tuota kyttäämistä se on koko lapsuus siihen asti kunnes täyttää 18 vuotta.
Onneksi nuorin on jo täysikäinen niin voi näyttää keskaria tarpeen tullen.
Ei ihmiset halua auttaa vaan olla ilkeitä ja se jatkuva huolenaihe. Ei sitten kävellyt lapsen luokse ja jututtanut lasta. Poliiseilla on muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* parisuhteeseen
Tässä muutama tärkein. Valvokaa lapsianne aina ja kaikkialla..Mutta hyväksikäyttäjät myös voivat olla omia vanhempia! Lapsi pitää eristää valkoiseen hullujen huoneeseen, jotta on turvassa täysin!
Todellakin!
Jokainen ihminen on mahdollinen
R A I S K A A J A
Entä jos itsensä sitten raisa-kaalittaa oman käden kautta!? Hyväksikäyttäjät leviävät kuin korona!
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksänvuotiaan ei kuulu olla tuohon aikaan yksin ulkona.
Se on sinun mielipteesi. Minun on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joku olin minä!
En kyllä ollut. Naurettavaa paapomista.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsuudessani namusedille vain naureskeltiin.
Ei se poliisi vieläkään ole mikään taksi. Keksikää parempia provoja.