Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmatta kertaa raskaana - itkeäkö vai nauraa?

14.10.2006 |

Meillä on ennestään 4- ja 1-vuotiaat pojat. Olin juuri ehtinyt henkisesti valmistautua töihin paluuseen vuodenvaihteessa, kun huomasin eilen olevani taas raskaana. Toisaalta ihan kivaa, vähän ollaan haaveiltukin kolmosesta, mutta ajankohta ei nyt kyllä tunnu oikein hyvältä. Minun on joka tapauksessa pakko mennä silloin vuodenvaiheessa töihin ja ajatus siitä, että olen raskaana, ravaan töissä ja hoidan kahta pientä, tuntuu aika raskaalta. Työnikin on henkisesti aika vaativaa. Lisäksi olen kahdessa edellisessä raskaudessa oksentanut koko raskauden ajan synnytykseen asti eli jos tämä taas toistuu, niin olen kyllä ihan hajalla! Onko muilla kokemusta, miten selviytyä tällaisesta tilanteesta? Keskeytystä en edes harkitse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi et ole käyttänyt ehkäisyä, jos et halua raskaaksi?

Vierailija
2/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs-Mrs:

mutta miksi et ole käyttänyt ehkäisyä, jos et halua raskaaksi?

Tuosta ei taida olla mitään apua, sori. Mielestäni turha kommentti. Ei ap tuollaista kyllä kaivannut, kun aloitti keskustelun.

Ja sitten aiheeseen.. pystyisitkö tekemään lyhyempää päivää töissä? Voisit pitää lapset hoidossa koko päivän ja sinulle jäisi pari tuntia levätä tms. Onnistuitko viimeksi olemaan töissä raskauden loppuun asti vaikka oksentelit? Mielestäni on aika hyvä syy jäädä sairaslomallekin.

Ja naura vaan. Kyllä varmasti selviät tästä kaikesta. Itselläni on 3 alle neljävuotiasta, mutta olen kylläkin kotona. Silti olen käyttänyt siivous- sekä lastenhoitoapua. Varsinkin raskausaikana. Jos sinun on pakko mennä töihin etkä voi lyhyempää päivää tehdä, niin hakisin ainakin noista asioista apua arkeen.

Muuta en osaa tässä nyt kirjoittaa, mutta voimia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sairaslomaa vaan. Näin se homma toimii.

Vierailija
4/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa sairaslomalla

Vierailija
5/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSIN jotkut tulevat raskaaksi luottaen imetykseen, vaikka syövät pillereitä/käyttävät muuta ehkäisyä, että ei asia kuitenkaan niin yksiselitteinen ole. Mutta jos ei käytä mitään niin onhan siihen pitänyt varautua, että raskaaksi voi tulla.

Mutta itse asiaan, eli eipä siinä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin palata töihin ja yrittää siellä sinnitellä. Yleensä saman naisen raskaudet eroavat toisistaan jonkin verrankin (ehkäpä saat nyt tytön ja menee helpommin ;) ) joten ehkä nyt voit paremmin tässä raskaudessa ja pystyt töissäkin olemaan.

Ja onhan siitä sekin hyvä puoli, että ehdit olemaan sen vaaditun 6kk töissä eli saat 3:lta ekalta äitiyslomakuukaudelta täyden palkan! :)

Tsemppiä sulle! Niin, ja onnea raskaudesta tietysti :)

Vierailija
6/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kyllä ihmetyttää nämä " aikuiset" ihmiset, jotka vastaavat toisen huolentäyteiseen viestiin pelkästään kommentoimalla tyyliin mitäs-et-ehkäissyt.

Onko vielä olemassa joku aikuinen ihminen, joka ei tiedä, että ehkäisystäKIN huolimatta VOI tulla raskaaksi.

Itse en ole mieheni kanssa raskausaikoja lukuunottamatta harrastanut ikinä seksiä ilman ehkäisyä, en edes kuukautisten aikana. SILTI, meillä on kaksi biologista lasta. Ehkäisy voi pettää.

Lisäksi monilla voi olla todellisia ongelmia löytää sopivaa ehkäisyä esim imetysajaksi. Hormonaalinen ehkäisy on poissuljettu imetyksen takia, eikä se edes kaikille sovi. Jommalla kummalla voi olla kumiallergia tms. Varmoja päiviä ei ole olemassa jne.

Toisekseen, vahinkoja sattuu. Ihmisiä me vaan kuitenkin ollaan. Joskus tulee juotua liikaa ja tulee krapula. Joskus sitä huutaa lapsille vaikka tietää ettei pitäisi...

Asioilla on tapana järjestyä. Edelleen paljon onnea ja optimismia tulevaan!

Vierailija
7/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muutakin tällä palstalla puidaan...

Eniten ihmetyttää seuraava lause:

" Toisaalta ihan kivaa, vähän ollaan haaveiltukin kolmosesta, mutta ajankohta ei nyt kyllä tunnu oikein hyvältä."

Ärsyttää, että ihmiset nykyään " kellottavat" lapsensa syntymät yms.

Sori vaan, että ärsyynnyn näin pienestä asiasta, joka ei minulle edes kuulu, mutta en voi olla asiaa ihmettelemättä.

Vierailija
8/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itselläni 3v ja kohta 1v pojat ja saimme tietää tuossa heinäkuun alussa että tuloillaan on kolmas pienokainen. Tosiaalta, meidän tilanteessamme tämä oli ns. iloinen yllätysvauva. Sen enempää selittelemättä, hieman yllätyksenä tuli, mutta hetken kun asiaa sulatteli alkoi vauvan tulo tuntua aivan ihanalta! :)

Itse ymmärrän tilanteesi ja pelkosi, sillä olen kahdesta aijemmasta raskaudesta ollut todella huono vointinen! Toisesta raskaudesta oksensin pari kertaa viikossa aina synnytykseen saakka. Olo oli todella kurja ja otti todella voimille töissä käynti. Sinnikkäänä ihmisenä en sairaslomaa hakenut pahoinvoinnin vuosi vaan töissä kävin ihan loppuun saakka. Kun valillä jopa tuntui että töissä ei se oksennus kynnys ollut niin matala kuin kotona, kun oli vaan pakko skarpata ja niellä vatsaan. Nyt sitten kun sain tietää odottavani jälleen, mielessä kävi kaikki... miten sitä jaksaa?! kaksi pientä jo kotona... kuinka työt... itse olin kanssa ajatellut palaavani töihin vuoden vaihteessa... ja paljon paljon muuta sitä tuli miettyä. Iloisena yllätyksenä pahoinvointi loppui tälläkertaa jo ensimmäisen kolmanneksen aikana ja muutenkin sitä on ollut melkoisen piretä ja jaksavainen vaikka kotona pari pientä viekin voimia. Tilanne siis se että ERITTÄIN ONNELLISENA odotetaan ja pikku kolmosen la on maaliskuun alussa. Töihin jää palaamatta, eli jatkan vielä hoitovapaata senverran että jään sitten suoraan äitiyslomalle. Varmalla moni asia askarruttaa ja pelottaakin, itsellänikään ei edes käynyt mielessä mikään keskeytys tms. Ei missään nimessä!! Sillä iloinen ja onnellinen asia tämä on! Mutta vaati kyllä pienen totuttelun asiaan...

Onnellista odotusta sinulle!

Vierailija
9/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs-Mrs:

Kaikkea muutakin tällä palstalla puidaan...

Eniten ihmetyttää seuraava lause:

" Toisaalta ihan kivaa, vähän ollaan haaveiltukin kolmosesta, mutta ajankohta ei nyt kyllä tunnu oikein hyvältä."

Ärsyttää, että ihmiset nykyään " kellottavat" lapsensa syntymät yms.

Sori vaan, että ärsyynnyn näin pienestä asiasta, joka ei minulle edes kuulu, mutta en voi olla asiaa ihmettelemättä.

Tottakai täällä keskustelupalstalla saa kysyä mitä vaan, mutta aloita sitten oma, uusi keskustelun aihe: " Miksi ette käytä ehkäisyä jos ette lasta halua?" tai " Miksi ihmiset kellottavat lapsensa syntymät" . Jos ap herkässä mielentilassa, ihan oikeasti painii hankalan asian kanssa, niin olisi mukava että hänelle vastataan aiheeseen. (Itsekin sorrun nyt höpöttään aiheen vierestä, juu.) Mielestäni ihan perussääntöjä fiksuilla keskustelupalstoilla.