Saako alkuperältään aikuisten juhliin mielestäsi tuoda lapsia joita kutsussa ei ole mainittu?
Olen järkkäämässä tyttöjen iltaa ja yksi kenellä on lapsi, kuka ei saa vahtia olisi nyt mielestään oikeutetusti ottamassa lastaan mukaan. Olin aivan ihmeissään sillä kutsuessani hänet yksin, kerroin mitä olisi luvassa yms..niin hän olettaa että lapsen voi ottaa silti mukaan jos vahtia ei saa.
Siis, eihän aikuiset voi olla samalla tavalla jos siinä on lapsi! Etenkin jos olisi aikuismaista illanviettoa, omasta mielestäni lapsi sitten menee kaiken edelle että eihän lapsen kuullen voi esim.tiettyä huumoria viljellä tai puhua vaikka seksistä. Pidän lapsista mutta en pidä lapsista kaikissa tilanteissa. Sen takia nimenomaan omat lapset menossa hoitoon, jotta voin pitää aikuisten illan.
Ihmettelen että miten tämä kaveri nyt luulee että tämä on ok - siis kun itselle ei valkene millään että olisi itsestäänselvyys ettei lasta oteta mukaan - jos ei saa vahtia sit ei osallistuta. Miten tämänkin tilanteen nyt sit kohteliaasti puhuu. Jos suoraan sanon niin olen ällistynyt että hän kokee oikeudekseen tehdä mitä huvittaa, ei edes kysy että onko se ok olisi tuomassa vaan. Vieläpä kun tarkoitus oli kaikkien ottaa niin rennosti kuin voi. Ärsyttää tämmöset kun miksi joku luulee että lapsen voi automaattisesti viedä mihin vaan, mielestäni sellaisella on päässä vikaa kuka ei tajua ettei niin voi tehdä!
En yleisesti ymmärrä ketään ihmisiä jotka tuo lapsensa mihin vaan eikä ota huomioon miten lapsen läsnäolo vaikuttaa tilanteisiin, jotenkin aika kujalla tämmöset ihmiset. Miten vähän tilannetajua voi olla.
Miten itse reagoisit? Onko näin käynyt muille?
Kommentit (20)
Ottaisi päähän. Peru kutsu, jos on pakko raahata lapsi mukana.
Taas tämä aihe ja näin pitkän tarinan jaksoit väsätä. Boring.
Juhliin tulee ne, jotka sinne on kutsuttu.
Vain juntit tuovat kutsumattomia vieraita mukanaan, kun eivät osaa kutsuja tulkita.
Sanot vaan nyt ihan suoraan, että kutsu on vain aikuisille.
Millaisia kavereita sinulla on jos ovat noin uunoja... Luulisi että olisi karsiutunut matkasta jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä aihe ja näin pitkän tarinan jaksoit väsätä. Boring.
Itse luit ja osallistuit keskusteluun!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Käänytät lapset ovelta kotiin, jos ovat juhliin tunkemassa
Täysin rintaruokinnalla oleva alle 6kk kulkee äidin mukana. Muut eivät tule ilman kutsua.
Juttelisin ystäväni kanssa asiasta . Meillä on tapana , että vaikeistakin asioista puhutaan suoraan ja rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kavereita sinulla on jos ovat noin uunoja... Luulisi että olisi karsiutunut matkasta jo vuosia sitten.
Ihmiset muuttuu pikkuhiljaa . Olen huomannut että joillekin "nousee äitiys päähän" ja he luulee ettei muiden ihmisten säännöt heihin päde samalla tavalla kuin muihin. Että koska on lapsi niin sitten heidän lapsi on niin erityinen että ei ymmärretä miten ärsyttävää sen lapsen läsnäolo voi väärässä tilanteessa olla.
Mutta, olisikohan se lapsi hauskempi jos sillekin juottaa boolia?
Vierailija kirjoitti:
Täysin rintaruokinnalla oleva alle 6kk kulkee äidin mukana. Muut eivät tule ilman kutsua.
Niin ei tämäkään ole itsestäänselvyys.
Mistä tämän säännön vetäsit?
Ja pitäisikö tämän sitten muka olla itsestäänselvyys?
No sanot vaan, että näihin juhliin ei oteta vastaan lapsivieraita.
Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tule rääkyvät sylivauvatkaan pilaamaan kenenkään juhlia, jollei näitä erikseen kutsuta.
Ihminen saa päättää ihan itse kenet juhliinsa kutsuu ja kenet päästää osallistumaan.
Mielestäni on todella junttia ja ajattelematonta lapsen äidiltä yrittää tunkea lapsensa kanssa aikuisten juhliin. Jos lapselleen ei saa hoitajaa, niin sitten juhliin ei luonnollisesti voi osallistua. Taitaa tuota apn kaveria selvästi harmittaa se, että lapsi rajoittaa osallistumista asioihin, kun noin yrittää kalastella erityisvapauksia itselleen.
Itse on valintansa tehnyt hankkia lapsi, joten eläköön valintansa ehdoilla 🙄
Mielestäni olisi kohteliasta kysyä. Jos ystäväni ei saa lastenvahtia niin kyllä lapsi olisi omasta puolestani tervetullut jos vaikka kahvilassa tavattaisiin, toki sitten jos on illanvieton aikana on tarkoitus nauttia alkoholia niin eihän tuo ole sopiva paikka lapselle.
Muistan ikuisesti kun yksi kaverini järkkäsi naisten illanistujaiset, joihin sitten eräs hänen kaverinsa pöllähti paikalle 4-vuotiaan lapsensa kanssa. Lapselle olisi jopa ollut hoitaja, mutta koska lapselle tuli niin paha mieli, ettei hän pääse juhliin, niin tämä ystäväni kaveri perui hoitajan ja päättikin ottaa lapsensa mukaan.
Aivan käsittämätön idea ja aikalailla pilallehan ne illanistujaiset menivät, kun 4-vuotiasta olisi pitänyt taukoamatta olla huomioimassa. Jollei lapsi itse kerjännyt huomiota, hänen läsnäolonsa rajoitti kyllä keskustelua. Puolet illasta menikin sitten siihen, että lapsi halusi keksiä meille aikuisille ties mitä tanssi- ja lauluesityksiä, joita meidän sitten piti katsella ja taputtaa ja kehua joka välissä. Onneksi lähtivät klo 21 aikaan kotiinsa, jolloin vasta päästiin kunnolla rentoutumaan ja juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tule rääkyvät sylivauvatkaan pilaamaan kenenkään juhlia, jollei näitä erikseen kutsuta.
Kyllä omasta mielestäni näin myös.
Näistä lasten mukaan ottamisista muutoin:
"Joudun" yhtä toista kaveria näkemään lähes koko ajan lapsen kanssa, on 3,5v, lapsi on huomattavan valtaosan ajasta äidin mukana kun isän kanssa ei pärjää yhtä kauaa kuin äidin kanssa. Petyn aika usein kun näen tai kuulen sopiessa että se lapsi taas jälleen mukana, koitan silti parhaani mukaan jaksaa vaan. Ihmettelen vaan isää, että miten vätys voi olla kun ei lasta osaa n.2h enempää hoitaa.
Kun näkemiset päivisin tai iltaisin, ei ole mitään biletystä luvassa tms.. Eli tämmästä arkinäkemistä niin niissä jaksan joustaa kaverin takia.
(Tämä kaveri tosiaan ei se kuka raahaisi lapsen mukaan tyttöjen iltaan ettei tule väärinkäsitys)
Voin sanoa että turhauttaa välillä kun puolet ajasta menee lapsen kanssa lässyttämiseen kun se totta kai keskeyttää aikuisia ja joskus haluaa kertoa juttuja. SItten jotkut aikuisten aiheet pitää jättää siihen että ne käydään läpi Whatsapissa ääniviesteissä.
Joskus se kiroilunkin sataprosenttinen sensurointi ärsyttää.
Pidän kuitenkin kaverin näkemisestä kiinni kun hän on minulle rakas, ja ajattelin että ehkä jossain kohtaa tämä vaihe loppuu - toivon mukaan. Mielestäni sitten taas jotkut asiat on ok kestää, sen takia että joku ihminen on tärkeä.
Tyttöjen hauskanpito-ilta onkin sitten eri asia kuin arjen keskellä näkeminen. Ja näitä kun muutenkin pystyy järkkäämään niin harvoin, oltaisiin kerrankin vaan itsenäisinä naisina liikkeellä ilman lisukkeina tulevia miehiä ja lapsia.
Varmaan joku taas kohta valittaa että ärsyttää lukea näitä juttuja tai turhasta valitat - no lue joku muu ketju ja tätä varten tämä foorumi on: valittamiselle ja jauhamiselle.
- AP
Vierailija kirjoitti:
Muistan ikuisesti kun yksi kaverini järkkäsi naisten illanistujaiset, joihin sitten eräs hänen kaverinsa pöllähti paikalle 4-vuotiaan lapsensa kanssa. Lapselle olisi jopa ollut hoitaja, mutta koska lapselle tuli niin paha mieli, ettei hän pääse juhliin, niin tämä ystäväni kaveri perui hoitajan ja päättikin ottaa lapsensa mukaan.
Aivan käsittämätön idea ja aikalailla pilallehan ne illanistujaiset menivät, kun 4-vuotiasta olisi pitänyt taukoamatta olla huomioimassa. Jollei lapsi itse kerjännyt huomiota, hänen läsnäolonsa rajoitti kyllä keskustelua. Puolet illasta menikin sitten siihen, että lapsi halusi keksiä meille aikuisille ties mitä tanssi- ja lauluesityksiä, joita meidän sitten piti katsella ja taputtaa ja kehua joka välissä. Onneksi lähtivät klo 21 aikaan kotiinsa, jolloin vasta päästiin kunnolla rentoutumaan ja juttelemaan.
Ihan jäätävää hyysäämistä... Miten tuokin lapsi sit oppii ikinä käsittelemään pettymyksiä elämässä jos ei ymmärrä että joskus aikuisten ja lasten maailma ovat 2 asiaa erikseen! En jaksa hyssyttely-vanhempia sit yhtään...
- AP
Sairasta tuoda lapsia aikuisten juhliin! Sehän on rikollistakin. Lasten ei ole tarkoitettu edes näkevän aikuisten kanssakäymistä, saatika osallistumaan siihen. Aikuisten panojuhlat on vain aikuisille.
Niin alunperin piti tulla yksin, nyt sit tämä tilanne. Tajuaisipa itse jäädä kotiin.
- AP