Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut vankilassa

Vierailija
05.06.2022 |

Millaista kohtelua siellä sait?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa vankilassa en o ollut kuin käymässä jossain vankilamuseossa. Tykkään käydä museoissa. Ihan oikeassa vankilassa en o ollut myöskään niin että olisin sinne joutunut kun ei syytäkään. On myös paljon sellaisia paikkoja valitettavasti jotka kuin joku vankila ja jossa kohdellaan kuin jotain vankia joka ei edes tehnyt mitään rikosta ja ei olisi aikomustakaan. Tiedän monia jotka syystä tai toisesta asuu erilaisissa paikoissa ja oon myös tietysti käynyt niitä paikoissa kattomassa ja puheluissanikin puhunut eri henkilöistä ja todella ihmetellyt paikkoja ja kohtelua kun oon sitä usein huomannut.

Vierailija
2/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mutta en vankina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutten Suomessa. En mielelläni puhu aiheesta.

Vierailija
4/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole tehnyt yhtään rikosta.

- Nainen

Vierailija
5/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, lyhyt keikka. Kohtelu asiallista ja laitosmaista. Selkeät aikataulut, rutiinit ja muut prosessit. Pois oli kuitenkin hienoa päästä. Kyllä Suomen järjestelmä mielestäni lyhyen kokemuksen perusteella pyrkii auttamaan vankia ja jos oma motivaatio on kunnossa, palautumaan yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi.

Vierailija
6/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, en ole tehnyt yhtään rikosta.

- Nainen

Yritän pysyä erossa alkoholista ja kaikesta muustakin.

- Kirjoittaja

Vierailija
7/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suljetulla olen ollut neljä kertaa ja kohtelu oli joka kerta hirveää (en kärsi psykooseista jne., vaan olen aina ollut ihan järjissäni joutuessani sinne). Ahdistavaa joutua paikkaan, jossa 98% ihmisistä on sekaisin kuin seinäkellot.

Vierailija
8/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraana tapaamassa työn puolesta ulkomailla taposta vankilassa olevaa Suomen kansalaista. Istuin vankilanjohtajan sohvalla ja minulle tarjoiltiin sokerista teetä.

Vierailija
9/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Suljetulla olen ollut neljä kertaa ja kohtelu oli joka kerta hirveää (en kärsi psykooseista jne., vaan olen aina ollut ihan järjissäni joutuessani sinne). Ahdistavaa joutua paikkaan, jossa 98% ihmisistä on sekaisin kuin seinäkellot.

Tarkoitatko, että olet joutunut pakkohoitoon? Kuinka kauan hoitojaksot kestivät?

Vierailija
10/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailulla murhasta tuomitun kanssa. Aika laitosmaiselta vaikutti. Henkilökunta oli asiallista.

Vierailija
11/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin työhaastattelussa, en saanut paikkaa.

Vierailija
12/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin neljä vuotta.

Vierailija
13/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useamman kerran, kerran tarjottiin makkarakastiketta ja perunamuussia ja iltapäiväkahvit. Työni puolesta olen käynyt, en asiakkaana.

Vierailija
14/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Etelä-Suomen vankilat koluttu läpi. Olen asianajaja. Ei vankilat Suomessa ole mitään "pahoja paikkoja". Päämiehillä ei ole ollut mitään todellista valittamista kohtelusta tai mistään muustakaan. Tietty jotkut asiakkaat nyt on sellaisia, että kaikesta mahdollisesta "kaltoinkohtelusta" pitäisi olla kantelemassa eteenpäin, mutta yhtäkään kantelua en ole tehnyt. Johtuen siitä yksinkertaisesta syystä, että tosiasiallisia syitä ei ole ollut. 

Sivuhuomautuksena todettakoon, että ainakin ruuat on vissiin tosi hyviä, sillä lähes kaikki, jotka istuneet vähänkin pitempää tuomiota, niin paino hyppää ylöspäin selkeästi.

asianajaja

Vierailija
15/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt useamman kerran, kerran tarjottiin makkarakastiketta ja perunamuussia ja iltapäiväkahvit. Työni puolesta olen käynyt, en asiakkaana.

Laitoithan syömisesi päivärahaan. T. Yliviikari

Vierailija
16/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta. Ihan leppoisa paikka.

Vierailija
17/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan siellä on ollu. Perussettiä.

Vierailija
18/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut mutta nyt eläkkeellä olisi aikaa oleilla siellä. 

Vierailija
19/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä Keskiyön pikajuna-filmistä se oikeasti vangittu sanoi ettei se ollut sitä mitä kohuelokuvassa.

Vierailija
20/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljetulla neljä kertaa ja ihan syyttä. Miten pääsikin tämmönen vahinko tapahtumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme