Kysymys teille, joilla on 3 lasta pienillä ikäeroilla!
Koetteko että olette pystyneet antamaan riittävästi aikaa ja huomiota kaikille lapsille? Minkälaista arkenne muuten on?
Minua houkuttaisi kolmas vielä, tällä hetkellä lapset 2v11kk ja 7 kk, vähän mietityttää etenkin kuopuksen puolesta jäisikö hän sitten turhan vähälle huomiolle...
Kommentit (4)
Mun mielestä tuo n. 2v ikäerot on ihan hyvät. Jokaiselle kyllä riittää aikaa ja huomiota. Olen kotiäitinä, joten senkin vuoksi lapsille on aikaa. Mies duunissa, mutta pystyy järkkään aika usein vapaapäiviä ja muutenkin ajan niin, että voi viettää lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa. Meille tämä ainakin sopii, eikä tunnu rankalta.
Ja nyt tosiaan kun lapset jo noin " isoja" :) niin he keksivät paljon tekemistä keskenään. Ja kun lapset olivat pieniä, sitä tiesi, että eivät he kovin kauaa ole pieniä, joten osasi nauttia siitä vauva-ajasta. Ainakin minä :)
Nyt lapset 10kk, 2v, kohta 4v ja kohta 6v. Ja kyllä minä olen ainakin pystynyt jokaista lasta huomioimaan. Usein istuvat kaikki kerralla sylissä:) Nyt tosin alkavat jo paljon leikkiä yhdessä, eivätkä varsinkaan isommat enää välitä niinkään äidin seurasta, joten pienemmille jää entistäkin enemmän aikaa.
Oma mielipide on se, että nämä välit oli ihan hyvät.
Jo aika pienestä lapset leikkivät yhdessä. Nyt kun lapset on 5, 4 ja pian 3 niin tuntuu jo, että äiti on tarpeeton :)) No ei tietenkään ihan :)
Kaikille on aikaa riittänyt ja jos on tuntunut, että joku tarvitsisi lisää niin sitten on järjestetty. Nyt kaikilla on joku oma juttunsa, niin että kerran viikossa jokainen saa ihan omaa aikaa minun tai isänsä kanssa. Muutenkin meillä puuhaillaan paljon yhdessä.
Riippuu tietty varmasti myös lapsista, mutta minä en oo kokenut tätä rankaksi. Joskus joku päivittelee ja kyselee onko raskasta, mutta raskain aika oli minusta silloin kun esikoinen oli ainoa ja pieni. Silloin kyllä äidin hameenhelma venyi kun pieni oli koko ajan minussa kiinni :))
Sekin tässä on hyvä, että vaatteet ja tarvikkeet on nopeassa kierrossa. Niitä ei tarvitse varastoida ja kun jää pieneksi niin nyt sitten suoraan pois. Aika samoissa menee lelumaku, siinä tietty on sekä hyvät että huonot puolet :D
Omasta puolestani voin siis suositella, mutta jokainenhan tietää itse parhaiten oman jaksamisensa ja tilanteensa.