Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ ENSKAT viikonloppuun ~

14.10.2006 |

Vai oliko meillä jo pino?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna onkin uusia odottajia tullut mukaan useampia, tervetuloa kaikille! Pitäähän tänne tosiaan uutta väkeä saada, kun ainakin kalenterin mukaan meitä " takavasemmalle pian poistuvia" pitäis olemanuseampia ;) Kumma juttu vaan, kun ei ollenkaan tunnu siltä, tai miltään ;))

Poppiksella vasta on ihana mies! Kiireellä kotiin ja sit vielä isot kasat tuliaisia, kyllä teidän nyt räpsyn kanssa kelpaa :) Jospa sit keväällä joskus vaikka päästäis yhdessä vaunuttelemaan!

Vai meinas Heidi pikkuista synttäri-yllätystä ;) Meillä taas miehen isä on aivan innoissaan ajatuksesta, että Ahaa voisi syntyä hänen synttärinä nyt keskiviikkona ;) Se on hehkuttanut sitä alusta asti, kun la osuu niin lähelle, mutta välillä saatiin hänet jo rauhoteltua ja uskoteltua, että kaikkien merkkejen mukaan voi hyvinkin mennä yliaikaseksi. Nyt sit taas jos synnytys käynnistetäänkin jo viikolla, voi mahdollisuus sittenkin olla olemassa...

Omaa napaa: omassa sängyssä hyvin nukutun yön jälkeen maailma näyttää taas ihmeen paljon valoisammalta! Vointi on mitä parhain ja arvotkin näytti paremmalta kuin eilen, kun aamupäivällä taas käytiin synnytysvast.otossa näytillä! Osaltaan asiaan kyllä ihan selkeesti vaikuttaa läsnäolevan henkilökunnan suhtautuminen, tänään ainakin sattui oikein asiallinen ja miellyttävä kätilö, jolla tuntui myös palaset korvien välissä olevan paikoillaan :)

Tänään taas tuntuu siltä, että omasta puolesta en ole ollenkaan varma, onko niitä käynnistys-systeemejä syytä vielä huomenna aloittaa... No, täytyy varmaan neuvotella lääkärin kanssa, eihän nekään voi mihinkään pakottaa jos itse ei suostu!

No niin, nyt taidan alkaa odotella yli-innokkaita ja huolestuneita tulevia isovanhempia kylään :)

Aurinkoista syyspäivää kaikille ensikoille,

t. Ope ja Ahaa rv 38+6

Vierailija
22/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeaan paikkaan olet löytänyt, eli ensimmäistä täällä kaikki odottavat ja sitä yhdessä ihmettelevät ;)

t. Ope ja Ahaa uudestaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa palstatukoa takana:( Olin viikon tampereella sukulaisilla ja sitten olen ahertanut töissä ja koulussa niin, että olen ihan totaalisen puhki!

Nyt teinkin päätöksen.. minulla on vielä neljä työvuoroa ennen lomaa, teen ne ja sitten alkaa loma ja sen jälkeen jään saikulle. Olen niin puhki henkisesti ja fyysisesti että ei kertakaikkiaan enää jaksa. Selkä ja lonkat on ihan mega kipeenä joka työvuoron jälkeen, porun kanssa saan sitten työpäivän jälkeen koti hommat tehdä.

Olen ihan totaalisesti tippunut kärryiltä, mutta yritän päästä taas juttuihin mukaan ja olla hieman aktiivisempi tässä palstailussa=)

Mutta onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja tervetuloa kaikille uusille!

Oma masu kasvaa kovaa vauhtia ja tiitillä tuntuu kaikki olevan hyvin. Tänään se meinasi ensimmäistä kertaa tulla mahan läpi kun se jotenkin käänsi itseään poikittain tuolla masussa ja ai että oli mammalla ruokapöydässä tukalat oltavat;)

Jep, mutta nyt koitain hieman lueskella pinoa läpi, että saisin hieman jutuista kiinni!

Siru ja tiitiäinen rv 26+5

Vierailija
24/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjottelen. Opinnäytetyö on vieny kaiken ajan, mutta pian loppu häämöttää =)

Kandivaihe oli tehnyt eilen riisipuuroa. Siitä on tullu mulle hirvee himo =) Luen sen niin sanotusti talviruokiin, joten koko kesänä en ole sitä tehnyt. Nyt kun ilmat on viilennyt, kerran viikossa vähintään puuroa syödään, mansikkahillon kera. Nami!

Laraleille ja Hanille myöhästyneet synttärionnittelut!!!!

Uusille: Lämpimästi tervetuloa ♥

amy75: Lisää suppareita sulle =)

Sirukin on jo hurjan pitkällä. Perästä tullaan =)

( . ) Toinen lääkärineuvola oli keskiviikkona

Hemoglobiini oli noussut multivitan ansiosta 121. Verenpaine ehkä vähän koholla: 140/75. Pissuliini puhas. Sf-mitta 22 cm, ei enää siis yläkäyrällä. Meinasi lääkäri säikäyttää oikeen kunnolla kun ruvettiin kuuntelemaan sydänääniä. Varmaan 10 minuuttia etsi ja etsi, mutta mitään ei kuulunut, paitsi oma sykkeeni joka huiteli varmaan 200 kun lääkäri ääneen mietti, että onkohan kaikki kunnossa. No, pitkän etsimisen jälkeen tajus siirtyä alemmaksi kuuntelemaan. Siellä se syke oli tosi vahvana. Kerkesin jo käydä läpi mielessä kuolleen lapsen synnyttämisen. Itku sitten pääsi kun kuitenkin kaikki oli hyvin!

Eilen saatiin matkarattaat. Naapurit katto ihmeissään kun lykittiin ympäri pihaa koiraa niissä =)

Vauvelin potkut on tosi voimakkaita jo. Mahan päällekkin jo näkyy kun siellä möyritään.

Aloitan äippäloman jo 30.11 varhennettuna kun töissä nyt kävi niin, että lomautus jatkuu ainakin vuoden loppuun. Ajattelin sitten että samapa tuo milloin sen loman aloittaa. Tässä nyt ootellaan kuumeisesti äippäpakkausta =)

Mutta nyt täytyy mennä ottamaan pannukakku uunista. Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille

Toivottelee Nea ja toukka 24+3

Vierailija
25/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis aikaa kirjotella..elikkä tässä tämä.

Eli silloin tiistaina 4.10 alkoi iltapäivästä lapsivettä tihkumaan mutta ei supisteluja tullut, soitin synnärille mut käskivät olla vielä kotona ja odotella säännöllisiä supistuksia. Eihän niitä tullut ja keskiviikkona sitten kävin neuvolassa tarkistuksella että onko se lapsivettä, siellä terkka katsoi liuskalla ja tuumasi ettei se ole. No keskiviikkona iltana edelleen tihkui jotain ja yöllä oli 3h supistuksia enemmän ja vähemmän 10min välein. Sain nukuttua panadolin avulla ja torstaina 5.10 olikin se yliaikaisuus kontrolliaika. Menimme synnärille ja supisteluja ei ollut enää ollenkaan, lääkäri ultras ja totesi että lapsivesi on melko vähänä. Teki sisätutkimuksen ja venytti kalvoja. Käynnistystä ei vielä aloitettu koska kaikki synnytyssalit olivat täynnä. Lääkäri laittoi meidät kotia vielä odottelemaan kovempia supistuksia ja tulla heti kun ne alkavat. Kotona sit nukuin ja sittenpä ne alkoikin iltapäivästä olemaan 7min välein tuntuvia suppareita, lähdimme synnärille. Ja kas kummaa ne supistukset hävis taivaan tuuliin..enää tuli 15min välein ja sit 20min. No ei ne enää minua kotia laittaneet vaan jäin sitten osastolle yöksi ja perjantai aamuna viimeistään käynnistetään. Yöllä alkoi sitten taas supistelut, pari tuntia kärvistelin ja sitten ne siirsivät minut synnytyssalin puolelle. Soitin miehelle että alkaa pikku hiljaa tulemaan paikalle. Edelleen ne omat supparit oli tehottomia kun harvakseltaan tuli. 07.10 lääkäri teki sisätutkimuksen ja siellä olikin 2cm ja kanava häviämässä. Lääkäri puhkasi kalvot mutta lapsivettä ei kuitenkaan tullut, olihan sitä jo tihuttanut monta päivää. Sitten laitettiin käynnistys tippa. 09.00 alkoi säännölliset supistelut, mutta tilanne edisty hitaasti. Supistukset alkoivat tuntumaan jo melko kipeiltä. Kokeilin ilokaasua josta ei todellakaan ollut apua. Noin 11.00 aikaan sain epiduraalin ja sen jälkeen ei tuntunut kipuja. Makoilin vain ja höpötin ukon ja kätilön kans. Ennen 12.00 oli 4cm auennut..alkoi jo tuntumaan että ei hemmetti tässä meni sit vissiin tosi monta tuntia..ja kerkiääkö tälle vuorokaudelle..:-) Sitten alkoikin vauvan sydänäänet laskia supistusten aikaan melko alas ja niitä alettiin seurata tarkkaan..alettiin jo puhumaan mahdollisesta sectiosta! Meinas jo alkaa pelottaan siinä vaiheessa. Kätilö kävi yhen maissa katsomassa kohdunsuun tilanteen ja ohoh..se olikin lähtenyt edistymään 6cm jo, ennen 14.00 jo 8cm. Noin 14.00 kipupumppu laitettiin kiinni,epiduraali siis. Alkoikin sitten synnytys etenemään vauhdilla ja vauvan sydänäänetkin muuttuivat normaaleiksi supistusten aikaan. Ilmeisesti oli napanuora johonki osunut kun laskeutunut alas päin, näin kätilöt arvelivat. 14.35 kohdunsuu täysin auki ja aloitin ponnistamisen. 14.58 syntyi terve tyttö. Epiduraalin johdosta ponnistaminen ei käynyt kipeää. Synnytyksestä jäi todella hyvä mieli,ei minkäänlaista kammoa. Välilihaa ei leikattu, pieni repeämä tuli. Vauvan pisteet olivat 9-10-10. Ja kesto synnytykselle oli vaihe1: 5h35min, ponnistusvaihe:23min ja jälkeiset 12min. Yhteensä 6tuntia ja 10min koko synnytys. Raskausviikkoja siis tuli 42+1,kannatti odottaa. Nyt jälkeen päin ajateltuna huomasin ettei todellakaan kannata kuunnella kovin tarkkaan jonkun toisen " kauhu" kertomuksia synnytyksestä. Itsellä ainaki meni niin hyvin että kyllä voisin toisenkin kerran mennä.

Tiistaina siis kotiuduttiin ja hyvin on mennyt. On se oma pikkunen niin sulonen ja rakas. Ihanalta tuntuu vauvan hoito..:0) vaikka vähän väsyttääkin univelat..nukkukaahan varastoon vielä kun voitte..

Pinoja en kerenny sen kummemin lukea mut huomasin että ompas jo monella h-hetket lähellä..

Annika ja vauveli 9vrk :0)

Vierailija
26/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tulipas siitä pitkä kertomus..

Vierailija
27/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Moikkelis moi vanhat kuumeilukamut/nykyiset odotuskamut [b]siru85, Voikukka, poppiupau, Essi-78, Han_, SillySausage, Tappert, Viipuli82, Sadeye, Yedo, miauuu, Jouhi, EmmaAnna, Serenity, Kesämorsian2006, Avecos, iida-linnea, L.U.N.A, mooli, -Lyylis-, vanilja84, Ninca, Sara-Maria, meriheppa, fayfiorina, Remukka[/b] ja [b]kindness[/b]!

Ja moikkelis moi vaan kaikille muillekin ensikoille, joitten kanssa ei vielä niin tuttuja olla! Ja jos tuosta listaltani unohdin jonkun vanhan tutun niin suokaa anteeksi.

Elikkäs haalean plussan testasin eilen kp32/26-31 ja meninki olisi testata ensi viikolla ehkä loppu viikosta (jos maltan olla testaamatta aiemmin) uudestaan, että saan vielä selvät viivat testiin. Oireiden puolesta tämä raskaus on kyllä aivan selvä, alavatsaa on vihlonut heti oviksen jälkeen ja rinnat on niin pirun kipeät että tekisi mieli repiä ne kokonaan irti! :D Ilmavaivat tietty kans kuuluu mukaan kuvioihin, jee jee ja vähemmän jee. Mies ei usko vielä ollenkaan tätä raskautta, se vaan luulee yhä että menkat on myöhässä, vaikka näki viivat testissä! No, jospa se uskois sitten kun teen sen varmistustestin.

En ihan vielä tänne virallisesti ilmoittaudu, meinasin vielä kuumeilupuolella roikkua ainakin alkuraskauden ultraan saakka. Ja laskettua aikaakaan en halua vielä päivitettäväksi, kun haluan ensin nähdä ne kaksi SELVÄÄ viivaa testissä! Höpsö olen... No kummiskin, juhannusvauva on siis meille tulossa jos vaan kaikki menee hyvin!

T:Titi-uu rv 4+5[/color]

Vierailija
28/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jos tätä vielä joku eksyy lukemaan. :-) Taitaa ihmisillä olla viikonloppuisin muutakin tekemistä kuin roikkua netissä. Hyvä hyvä.

Ihan ekaks voisin toivottaa omasta puolestani tervetulleiksi teidät, jotka olette liittymässä joukkoon! On se uskomatonta, että minäkin olen jo niitä, jotka ovat 30 viikon " paremmalla puolella" ja voivat sanoa, että on se hyvä kun tänne tulee tuoreitakin odottajia... Uskokaa tai älkää, loppujen lopuksi aika menee todella, todella nopeasti! Tää on kiva porukka ja yritetään auttaa ja vastata kysymyksiin nopeasti ja oikein. =) Ja lisäks löpistä kaikkea mahdollista turhaa. ;-)

Annikalle kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea mussukasta! Mä olen ollut se verran pihalla viime viikkoina aina tähän asti, että sun synnytyksesi on mennyt ohi. Mut kiitos rohkaisusta ja tsemppiä vauva-arkeen!

Olivatpas Poppis ja Räpsy tosiaan saaneet makoisat tuliaiset! Ihana mies/iskä teillä. =) Ja todellakin, mikä kontrasti kun se työkaveri ei ostanut MITÄÄN!! Eikö aikuisellekin voi muka ostaa vaikka suklaata tai viiniä...? Voi Jeesus näitä miehiä.

Opelle paljon voimia ja onnea matkaan, jos jäät huomenna osastolle!!

Hei, Mörötin, mä olen samaa mieltä, että voitais treffata vaikka jo tällä viikolla täällä JKL:ssä, jos vain saatais jotain porukkaa koolle!

Kukahan se kyseli siitä isyys-/vanhempainrahasta. Mun mielestä se menee niin, että isä voi hakea niitä vikoja viikkoja milloin vain vaikka ne oliskin jo myönnetty äidille! Eli esim. silloin, kun hakee isyysrahaa tai vasta myöhemmin. Tää on mun käsitys.

Niistä yrteistä: ei tavallisessa maustekäytössä mistään yrteistä ole sellaista haittaa, ettei niitä saisi ollenkaan käyttää. Samoin kamomillatee ja vihreä tee, joista etenkin jälkimmäistä jotkut odottajat kammoavat, saa varmasti ihan turvallisin mielin litkiä sen normaalimäärän! Yrttien vaikutuksista on pari hyvää kirjaa, jotka on kirjoittanut Virpi Raipala-Cormier, ne ovat Frantsilan yrttitilan kasviskeittokirja ja Luontoäidin kotiapteekki. Niissä molemmissa kerrotaan yrttien vaikutuksista ja käyttötavoista myös lääkinnällisessä mielessä.

No. Nyt taidan lähteä syömään iltaherkkua, varmaan muroja...

Palaamisiin!

Terkuin Ladie kera Pikku-Leidin, rv. 32+3

Vierailija
29/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea odotukseen Titi-uu, mammanalku, ama-83 ja kaikkea_uutta!! Kiva kun tulee uusia, kun meitä pian siirtyy useampikin tuonne vauvapuolelle :)

Annikalle kiitos synnytyskertomuksesta, kuulosti rohkaisevalta kun noin hyvin oli kaikki sujunut!

Ykkösopelle onnea koitokseen jos huomenna joudut osastolle jäämään! Hengessä ollaan mukana ja odotellaan vauvauutisia sitten jos susta ei ala pariin päivään kuulumaan mitään :)

Tämä mamma menee nyt nukkumaan, jos varastoon voisi nukkua niin mulla ois ainakin hyvät varastot jo kasassa ;)

Huomenna paremmalla ajalla täällä taas,

Viipero & Kaapo rv36+6

Vierailija
30/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kivoja uutisia luettavana! Koko viikonloppu on ollu kiirettä ja ihan nopeesti tulin nyt vaan lukemaan kuulumiset...

ONNEA TITI-UU!!!!!! Ja sille epäuskoiselle miehelles kans onnittelut :) Haaleet viivat = very very pregnant!!!

Makkara 22+6

ps. PAKKO nyt vielä Opelle toivottaa kärsivällisyyttä soutamis-/huopaamis-operaatioissa ja tsemppiä tositoimiin, sekä onnitella Meriheppaa hyvistä ultrakuulumisista (tuli tippa silmään kun niistä luin). Muillekin haluais sanoa vaikka mitä mutta nyt ei kerkeee....

Vierailija
31/31 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sinunkin nyytti sieltä vihdoin. :)

Samoilla linjoilla ollaan, että synnyttämään voisi lähteä uudelleenkin. On se vauva vaan kaiken sen arvoista.

Meidän neiti täyttää huomenna 2 vkoa, ja on tää vauva-arki ollut kyllä ihanaa. Oon ihan vauvahuumassa, mies samaten. Synnytyksestä oon toipunut tosi hyvin, teen jo melko vauhdikkaita kävelylenkkejä päivittäin. Imetyskin on vähän kankean alun jälkeen lähtenyt sujumaan.

Jänskää nähdä kuka seuraavaksi lähtee nyyttiä hakemaan. =)

Niin ja hyvän nimen on Niamey valinnut tyttärelleen! ;)

Karssuli ja Aino-neiti 1 vko 6 pv