Ostin alennuksesta riippumansikan, poimin siitä 2.213 kg mansikoita ja sen rönsyistä on nyt lisääntymässä 9 tainta
Ihania mansikoita. Mansikka on siis tuollaisessa isossa amppelissa. Laitoin mansikan jakkaralle ja rönsyihin laitoin pienet multaruukut joihin saavat taimettua pari päivää ennen rönsyjen katkaisua!
Amppeli siis täynnä mansikkakasvustoa mutta luulen että taimia on kolme, päättelin eräästä kuivuneesta amppelista.
Aion tehdä kokonaisen mansikkamaan. Ostin myös viisi säkkiä multaa ja mansikka mukaanlukien koko perustamiskustannukset ovat vaivaiset 14, 95 euroa, ja lisäksi sain jo yli kaksi kiloa mansikoita.
Voiko parempaa kauppaa enää kuvitella!
Kommentit (9)
Onko sulla kasvihuone, vai miten saat jo satoa?
Kannattaa yrittää löytää saman lajin mansikka jostain toiselta tilalta niin mansikkasato paranee. Joskus kyllä hyvä kloonikasvusto kaikkein tuotteliain kun kaikille kasveille sopii samat olosuhteet.
Onnea mansikkamaallesi
Desimaalierotin: desimaalierottimena käytetään pilkkua (,), esimerkiksi 13,44, ei pistettä 13.44
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ohje:Merkitsemiskäytännöt#Lukujen_ja_valu…
Mummolani oli kaupallinen mansikkatila. Olin siellä paljon lapsena, ratsastin ja söin mansikoita.
Raparperia ja mansikoita.
Kiisseleitä, leivonnaisia, kakkuja, lettuja ja mansikoita, kaikkialla mansikoita.
Olen edelleen hulluna mansikoihin!
Vaari teki myös savukalan siten usein että raparperin varsi halkaistiin ja kala nautittiin raparperin varren kanssa joka siis myös savustui tai grillautui.
Ihana viesti! Tuli hyvä mieli että joku iloitsee kasvun ihmeestä, ja se ON totta että taimien kasvatus on palkitsevaa ja upeaa. Yhdestä amppelista saat paljon uusia taimia! Saatat saada ne talvehtimaan. Siis ruukussakin. Olen useana vuonna onnistunut talvettamaan mansikoita ulkona seinänvierellä havuilla peittäen.
Vierailija kirjoitti:
Mummolani oli kaupallinen mansikkatila. Olin siellä paljon lapsena, ratsastin ja söin mansikoita.
Raparperia ja mansikoita.
Kiisseleitä, leivonnaisia, kakkuja, lettuja ja mansikoita, kaikkialla mansikoita.
Olen edelleen hulluna mansikoihin!
Vaari teki myös savukalan siten usein että raparperin varsi halkaistiin ja kala nautittiin raparperin varren kanssa joka siis myös savustui tai grillautui.
😍
Minä ostin mansikka-amppelin. Siinä oli kaksi melkein kypsää mansikkaa. Tänään toinen niistä oli jo täysin kypsä. Päästiin lasten kanssa maistelemaan.
Mikä lajike