Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syönkö teidän mielestä epäterveellisesti?

Vierailija
04.06.2022 |

Haluan aluksi alleviivata, että mun tavoitteena ei ole yltiöpäinen terveellisyys vaan sellainen että voi hyvin ja jaksaa arjessa. Olen pienikokoinen nainen, joten sen takia syön tämän verran ja tämä on minulle sopivasti.

Aamupala 1,5dl kaurahiutaleita, lusikallinen maapähkinävoita ja banaani
Välipala kananmuna, 1dl vehnäjauhoja ja 2dl maitoa
Päivällinen (esim. tänään) normaalikokoinen lautasellinen 1/4 kanaa, 1/4 kasviksia ja 2/4 riisiä ja lisäksi puolikas normaalikokoinen lautasellinen salaattia ja päälle vähän salaatinkastiketta
Iltapala kaksi vehnärieskaa ja margariinia sekä pieni lautasellinen viinirypäleitä ja vadelmia

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa aamupalalta puuttuu proteiini. Lisäksi vihanneksia ja täysjyväviljaa ei ole lähes ollenkaan.

Kuituja ja vihanneksia ja marjoja pitäisi saada enemmän jos aikoo laihtua.

Päivärytmistä ei oikein saanut ideaa kun ei kerrottu mihin aikaan nuo ateriat ovat.

Onhan tuolla kasviksia yms: aamulla hedelmä, päivällä salaattia ja kasviksia, illalla hedelmiä ja marjoja. Varmaan se suositeltu 500g tulee noilla täyteen.

Yksi banaani, pieni lautasellinen jossa viinirypäleitä ja marjoja. Aika vähän minusta.

Vihanneksista on salaattia, josta ei kerrota mitään sisällöstä. Vihanneksia on lautasella vähemmän kuin riisiä, joka ilmeisesti on valkoista sekin. Näitäkin on vain yhdellä aterialla päivässä.

Ei kunnon leipää, pelkkää vehnän puputusta.

Rasvan laatu on myös kyseenalainen. Millä ruoat valmistetaan, mitä margariinia leivän päälle? Missä juusto? Miksi lasi maitoa on ainoa maitotuote? Mistä saa kalsiumia? Rautaakin tuosta voi saada todella alakanttiin.

Vierailija
22/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin ruokavaliota näin:

Aamupala: kaurapuuro banaanilla, lasi maitoa, ruisleipä ja keitetty kananmuna sekä margariinia. Kurkkua, lehtisalaattia, ituja tai tomaattia tms. leivän kanssa.

(siinä olis proteiinia, täysjyväviljaa, kalsiumia, rautaa, betaglukaaneja, kuituja, vitamiineja, jne...)

Välipala: hedelmä (omena), maapähkinävoita tai kourallinen saksanpähkinöitä.

Illallinen: kuten esimerkissä, mutta vähemmän riisiä, eli 1/4 joka olisi täysjyväriisiä tai sen sijasta kvinoaa, teffiä, yms.  Vihanneksissa sekä lämpimät vihannekset 2/4 ja kunnon salaatti.

Iltapala: maustamaton jogurtti, jossa marjoja ja mysliä/leseitä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Mitään muuta ei tarvita. Toki siirtymäkaudessa on haasteensa.

Vierailija
24/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä päiväateriarytmiltä

Itse syön aika lailla samalla tavalla paitsi tällä hetkellä yritän laihduttaa joka on vaikeaa kuin mikä.

Ennen aamupalaa teen puolen tunnin kävelylenkin. 

olen nyt pitänyt tätä tahtia melkein kuukauden ja lähinnä nesteitä on lähtenyt eikä vaa'alla näy vielä tuloksia, farkut tuntuvat vähän väljemmiltä. mutta maha, joka on kamala ei lähde millään. 

Mulla paino putosi, mut vaatteet olivat yhtä tiukat kuin ennenkin. Meinas loppua usko kesken :( Sit tajusin, et viskeraalirasvaa se oli, mikä lähti ensin  (hyvä!), ja sit rupes lähtemään muualtakin.

Nyt on sit "letkunilkat", mut pohkeet on ... kuin lätkäjäbällä :) (kävelyä harrastin)

Hahah, nämä naisten liioittelut.

Kävelemällä lätkäjäbän pohkeet. Joo-o.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän