Mitä ohjelmaa 10-v synttäreille?
Lapsi täyttää 10 ja pitäis järkätä juhlat kavereittensa kanssa. Mitähän tekemistä tai spesiaalia kivaa niille vois keksiä? Oon ihan pihalla mistä nuo tykkää. Paikkaakaan ei vielä tiedossa, meillä pieni koti (esim synttärisankarilla ei omaa huonetta) niin mietin myös hyvällä säällä jotain puistoa/rantaa/nurmikkoa/piknik?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lähhäribudjetin köyhäilyt suunnitteilla? Monella lapsella on normaali arkikin virikkeisempää ja hauskempaa. Pomppulinna, taikuri, popcorn- ja hattarakone, kasvomaalausta, poniratsastusta.
Onpas ikävä kommentti. Mutta olet oikeassa, olen vähävarainen enkä voi suuria summia kaivaa taskusta. Lapseni ansaitsee silti synttärijuhlat. Kasvomaalauksia osaan itse tehdä, mutta ei ne tän ikäisille enää oo niin pop kuin pienemmille. Ap
Disko, musiikia, karaokea (esim YouTube sta löytyy biisejä ja niihin sanat), kasvomaaleilla vois tehdä "tatuoinnit", katso jotain helppoja malleja googlesta mitä ostaisit piirtää tai ihan omasta päästä piirrä tribaaleja.
https://jysk.fi/sisustus/valaisimet/koristevalaistus/galaksiprojektori-… tuollaisia "diskopalloja" saa monesta eri paikasta eikä paljon maksa.
Verhot ikkunoihin niin valot näkyy kunnolla.
Noutopöytä ja tarjolle popparia, sipsiä, karkkia, dippiä, kurkkua, porkkanaa yms. tikkuina, erilaisia mehujäätelöitä ja jäätelöitä ja niihin kastikkeita nii saa jokainen tehdä omat annokset. Mitään kakkua ei kannata tehdä, helpointa huomioida ruoka rajoitteet kun erilaisia tuotteita omiin kulhoihin.
Vierailija kirjoitti:
Piknik kuulostaa erittäin hyvältä. Toki sateen varalta on oltava joku varasuunnitelma. Löytyykö lähettyviltä uimarantaa, missä olisi joku nuotiopaikka? Siinähän olisi kaikki tarvittava, piknik, uimista, vaahtokarkkien paahtamista
Vesi on sen verran vaarallinen elementti että uimaan en vieraiden lapsia laskisi, varsinkaan kun ei voi tietää kuinka hyvä uimataito kenelläkin on.
Mitä synttärisankari itse ajattelee? Mitä toivoo, haluaisiko itse olla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa?
Saa aika nopeasti selville, kun kysyy.
Miten teidän 10 vuotiaat on juhlineet? Mitä ohjelmaa oli?
Jospa kysyisit sankarilta itseltään mitä hän haluaisi juhliinsa ja keskustelisitte sitten yhdessä mikä on realistista ja toteutttavissa budjetin puitteissa.
Meillä oli koulun hiekkakentällä tehty temppurata (pallon kuljettamista vaihtelevaa reittiä vaihtelevilla tekniikoilla, enemmän hauska kuin taitoa vaativa), viereisessä metsikössä aarteen etsintää ja piknik-henkisesti herkuttelua. Sitten lapset jatkoi kiikuissa ja kiipeilytelineissä ilman ohjelmaa. Oma lapsi tykkäsi eikä vieraatkaan ääneen valittaneet. Vaikka on ollut ihmeellisempääkin ohjelmaa sekä synttäreillä että ilman synttäreitä.
Oma lapsi tykkäsi kaverin suunnistussynttäreistä (paikalliselta suunnistusseuralta saivat edullisesti kartan plus lyhyen opastuksen nuorten suunnistuskoulun vetäjältä).
Täältä https://aikapuu.fi/ ostettiin 8-vuotiaan synttäreille 8-10-vuotiaiden aarteenetsintäpaketti, oli tosi monipuolinen ja helposti sovellettava ulos tai sisälle. 8-vuotiailta pojilta ei meinannut löytyä malttia tai minulta taitoja sujuvaan ryhmätyöskentelyyn, mut 10-vuotiaat ja vähän rauhallisemmat voisi nauttia. Printterin vaati.
Minkä luonteinen lapsi on? Itse olin rauhallinen ja fyysisesti kömpelö. Kaikki liikunnallinen tekeminen synttäreille olisi ollut kauhistus.
Vanhat hyvät leikit, viimeinen pari uunista ulos, kuka pelkää mustaa miestä.
Tyttö vai poika? Me pelattiin aina jalkapalloa. Bingo oli myös kivaa. Taloyhtiön piha-alueella varmaan voi järjestää jotain?
Hommatkaa sinne joku miesstrippari.