4 lasta neljässä vuodessa, viides suunnitteilla
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/f23c9794-08d8-4ea9-a69b-51d0…
Kolme nuorinta lasta syntynyt keskosina. Mikäli uutisen kohteena oleva äiti lukee tämän niin voin kokemuksesta kertoa että kohtu ei ehdi palautua mikäli alle kahden vuoden välein lapsia pukkaa vaan jää ohueksi lisäten riskiä siihen että seuraavassa raskaudessa pelkkä supistus, synnytyksen ponnistuksesta puhumattakaan, voi aiheuttaa kohdun repeämiä ja hengenlähdön. Nauti tämänhetkisestä lapsiluvusta ja anna kehon palautua
Kommentit (42)
Huhhuh. Itse sain tänä keväänä ainokaiseni. Helppo sanoa, kun 100% varma päätös. Tälle yhdelle pystyn antamaan täyden huomion, koen että resurssini riittävät yhden lapsen hoitoon.
Miten tuossa ehtii huomioida kaikkia kun ovat niin pieniäkin, mietinpähän vaan...
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Itse sain tänä keväänä ainokaiseni. Helppo sanoa, kun 100% varma päätös. Tälle yhdelle pystyn antamaan täyden huomion, koen että resurssini riittävät yhden lapsen hoitoon.
Miten tuossa ehtii huomioida kaikkia kun ovat niin pieniäkin, mietinpähän vaan...
Itse isossa perhessä kasvanut, lapset eivät saa mitään erityistä huomiota, tulevat toimeen keskenään eli käytännössä isommat hoitaa pienempiä kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse isossa perhessä kasvanut, lapset eivät saa mitään erityistä huomiota, tulevat toimeen keskenään eli käytännössä isommat hoitaa pienempiä kaiket päivät.
Hirveää... Lapsuus loppuu melko lyhyeen kun täytyy olla pikkusisaruksia vahtimassa ja viihdyttämässä. Melko itsekästä touhua vanhemmilta.
Onko tämä taas sellainen keissi että "vauvat on niin ihania" ja sitten niitä hankitaan tusinan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä isommat lapset lisäksi erityislapsia uutisen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen, jossa vanhin lapsi oli 3-vuotias ja yhteensä lapsia oli 5. Oli 3v, 2v, 1v ja kaksosvauvat.
Ihan normaali nuori lestaperhe. Muutaman vuoden päästä lapsia on ikävälillä 0-20 vuoden välein.
Sitten varmaan mukavaa kun lapsilla murrosikä.Eivät ole enään vauvoja ,mutta kaipaavat sitä huomiota.Tai paljon on jo sillon lapsia ?
No, kuulin juuri ex-lestadiolaiselta kaveriltani, että hänen siskonsa sai lapsen numero 12. Vanhin lapsista on 16.
"Viides lapsi olisi luultavasti perheen kuopus, Jenna arvelee."
Kuulostaa melkoiselta raketti-insinööriltä.
Eilen tuli ohjelma brittiperheestä, jossa oli 21 lasta. Yllättävän tasapainoisilta vaikuttivat kaikki heistä isää ja äitiä myöten, joille kuulemma lapset ja vauvat olivat parasta elämässä.
Ihan varmasti lääkärit kertoneet että lyhyt raskauksien väli lisää keskosuusriskiä.
Jos uusi raskaus alkaa kun edellinen lapsi on alle 1 v, keskosuusriski on moninkertainen.
Uusi mies on ensimmäisenkin lapsen huoltaja? Onko eka isä päässyt eroon elatusmaksuista?
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella miten levinnyt tuon naisen toosa on.
Mies
Voit toki kuvitella, mutta kuvitelmasi ei välttämättä vastaa todellisuutta.
Tavalisesti paikat palautuvat varsin nopeasti.
Tuet pitäisi lopettaa toisen lapsen jälkeen ja kolmannen jälkeen antaa ilmastovero.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen, jossa vanhin lapsi oli 3-vuotias ja yhteensä lapsia oli 5. Oli 3v, 2v, 1v ja kaksosvauvat.
Jos sattuu tällaiseen perheeseen erityistarpeisia(nepsy), on jo suurperhe kasassa, ennen kuin ensimmäisessä huomataan mitään vikaa.
No, voipa ne tuöla ilmi hyvinkin myöhään, jopa vasta teini-iässä.
Been there, done that....
Vierailija kirjoitti:
Uusi mies on ensimmäisenkin lapsen huoltaja? Onko eka isä päässyt eroon elatusmaksuista?
Luulisin, että vain adoptio katkaisee ne.
On tainnu reva olla koetuksella