Painonpudotustavoite 10 kg tälle vuodelle
Olen 59v. nainen jolle vuosien saatossa kertynyt ylipainoa reilut 10 kg. Tarkoitus olisi pudottaa ylimääräiset kilot tälle vuodelle. Viime kuun alussa painoin 75.5 kg ja nyt 73 kg. Ruokavalio ja lenkkeily ovat keinoni siihen. Eilen tein 3 kilometrin lenkin reippaasti kävellen. Aamupala: banaani, puolikas rahka, mustikoita ja kuppi kahvia. Luonas: broilerin rintapala paistettuna pannulla, sekavihanneksi lautasellinen, ruisleipä ja lasillinen maitoa. Välipalaksi mandariini ja kuppi kahvia. Päivällinen: Pannulla paistettu lohipalanen, kaksi perunaa, tuoretta kurkkua ja paprikaa sekä lasillinen piimää. Iltapala: ruisleipä juustolla, kourallinen pähkinöitä. Miten sie oot saanut pudotettua painoasi? Ap
Kommentit (15)
Höpöhöpö, täällä ei yksikään mamma saa grammaakaan pois.
Syöt koko ajan, miten aikuiset ihmiset viitsivät syödä jotain välipaloja? Mutta hyvä jos paino putoaa. Kovin terveellinenhän ruokavaliosi ei ole, mutta ei ehkä ollut tavoitteenakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain kateellinen.
Terveellisin tällä palstalla näkemäni yhden päivän ruokavalio.
Kysyn, millainen on terveellinen ruokavalio?
Tässä on mielestäni kohdallaan: viisi ateriaa päivässä kaikista ruokaympyrän tai -pyramidin lohkoista, monipuolinen, paljon kasviksia, hyviä rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisin tällä palstalla näkemäni yhden päivän ruokavalio.
Samaa mieltä. Syön tuohon tapaan aina ja paino pysyy itsestään normaalilukemissa. Ikää jo +50, silti tuo toimii aina vaan. Liikuntaa n. tunti päivässä. Ennen kävin jumpissa, zumbassa, kahvakuulassa jne. 2-3 krt/vko + työmatkat kävellen/pyörällä. Koronan aikana kaikki ryhmäliikunta jäi, mutta päivittäiset tunnin mittaiset kävelylenkit tuli tilalle (hyötyliikunnan lisäksi). Paino on pysynyt samana, mutta nykyinen olemus on löysempi eli kahvakuulat ym. ohjatut liikunnat otettava takaisin ohjelmaan nyt kun taas pääsee. Yksin ei tule tehtyä minkäänlaista jumppaa, tarvitsen sen ohjaajan kertomaan, mitä tehdään, sitten kyllä teen ihan kiltisti.
Ota käyttöön fineli.fi:n ruokapäiväkirja, tarttet vain sähköpostiosoitteen rekisteröitymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pudottanut jo 10 kg tälle vuodelle, hiljaa hyvää tulee.
Mulla on samanlainen ruokarytmi ja sen olen huomannut että makean nälkä on pysynyt pois ja en ole sortunut naposteluun.
Vierailija kirjoitti:
Syöt koko ajan, miten aikuiset ihmiset viitsivät syödä jotain välipaloja? Mutta hyvä jos paino putoaa. Kovin terveellinenhän ruokavaliosi ei ole, mutta ei ehkä ollut tavoitteenakaan.
Kertoisitko miten ap:n ruokavalio ei ole terveellinen. Mitä itse söit tänään??
Vierailija kirjoitti:
Ota käyttöön fineli.fi:n ruokapäiväkirja, tarttet vain sähköpostiosoitteen rekisteröitymiseen.
Oletko alanuolittaja käyttänyt sitä? Et, joten lopeta arvosteleminen. Vaivaa siitä on jonkin verran mutta antaa hyvin suunnan, jos jaksaa täyttää rehellisesti.
Apua, mä en pystyis syöön tollain. Missä kaikki mehut, jogurtit, makkarat jne....
Painan 46 kg, ei oo tarvetta laihikselle.