Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut shampootonta elämäntyyliä?

Vierailija
04.06.2022 |

Tätä jotkut lifestyle-gurut suosittelee että shampoot muka poistaa hiusten luonnollisen öljyn ja laittaa keinotekoisia silikoneja tilalle ja jotkut väittää että vuosia ovat pesseet hiukset pelkällä vedellä. Kokeilin itse kuukauden verran pestä pelkällä vedellä mutta tukka oli todella rasvainen ja likainen sen ajan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteinit tuntuu kokeilevan ja jokainen kokeilunhaluinen voi käväistä kuudennen luokan oppilaiden pään vieressä nuuhkaisemassa ja miettiä sitten uudestaan että onko hyvä idea.

Vierailija
2/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut. Vesipesussa pitää todella hyvin ja hartaasti hieroa sitä päänahkaa, että rasvaisuus lähtee ja sitten huuhdella etikkaseoksella, jotta hiussuomut sulkeutuu ja tulee siloinen pinta.

Itse kyllästyin sillä etikalla läträämiseen enkä jatkanut, mutta kyllä se ihan ok toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Ympäristöstä tarttuvat myrkyt yms eivät vedellä lähde pois. Sopii tosin ituhipeille, eivät varmaan käytä suihkusaippuaakaan.

Vierailija
4/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa myydään hajusteetonta, allergia ja astmaliiton suosittelemia silikonittomia shampoita.

Jos silikonit yms aiheuttaa huolta niin tuollainen vain muutamasta aineesta koostuva shampoo on hyvä itselle ja ympäristölle. Maksaakin vain 2-3 euroa.

Vierailija
5/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Leikkasin hiukset pois ja pesin vedellä siihen asti, että hiukset olivat n. 10 cm pituiset. Siinä vaiheessa eivät enää puhdistuneet.

Suosittelen hiustenpesuun Lactoline-pesunestettä. Siitä jää tosi kivan tuntuiset hiukset ja se on hellä päänahalle.

Vierailija
6/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se peräti ihan elämäntyyli, jos ei käytä shampoota?

Vai olisko kyseessä jopa uskonto? Tai maailmankatsomus?

Voihan v taas kerran mitä tampioita.

Vierailija
7/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut. Vesipesussa pitää todella hyvin ja hartaasti hieroa sitä päänahkaa, että rasvaisuus lähtee ja sitten huuhdella etikkaseoksella, jotta hiussuomut sulkeutuu ja tulee siloinen pinta.

Itse kyllästyin sillä etikalla läträämiseen enkä jatkanut, mutta kyllä se ihan ok toimi.

Ei tarvita mitään etikoita. Itse olen pessyt hiukseni pelkällä vedellä jo vuosien ajan. Rasvoittuminen näkyi aluksi, mutta tasoittui myöhemmin, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Hiukseni ovat todella hyvässä kunnossa.

Vierailija
8/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulkaas sellainen elämäfilosofia, etten käytä kalsarita.

Vierailija
9/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien ihmisten hiki ja rasva ja eritteet jää haisemaan ja shampoot ja saippuat pesee sitä rasvaa pois.

Vierailija
10/10 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien ihmisten hiki ja rasva ja eritteet jää haisemaan ja shampoot ja saippuat pesee sitä rasvaa pois.

Tuo on harhaluulo, että shampoota tarvitaan. Shampoot ovat saaneet aikaan ihon epätasapainotilan. Vie aikaa, että tasapaino palautuu sen jälkeen kun shampoopesu on lopetettu, mutta lopputulos on huomattavan hyvä, eikä mitään haluja ole. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Haiseeko terveen koiran iho pahalle, tai onko luonnossa olevien terveiden eläinten turkki ylirasvainen, likajnen ja pahanhajuinen, vaikka eivät käytä mitään shampoits.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme