Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus on että hyvän parisuhteen eteen ei tarvitse tehdä juurikaan työtä

Vierailija
04.06.2022 |

Aina kuulee kliseisen toteamuksen että parisuhde vaatii paljon työtä. Itse taas olen sitä mieltä että hyvä parisuhde ei nimenomaan tarvitse erityisen paljoa työtä, vaan se soljuu ikään kuin omalla painollaan eteenpäin. Sellainen parisuhde joka vaatii paljon työtä tarkoittaa lähinnä vain sitä, että henkilöt eivät sovi toisilleen. Silloin kun on toimiva parisuhde, niin ei siinä juurikaan edes tule konflikteja. Kovaa työtä vaativan parisuhteen osapuolet ovat yksiselitteisesti vääriä toisilleen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä. Olen tuhlannut elämästäni varmaan 10 vuotta (3 eri suhteessa) yrittämällä saada neliöpalikkaa sopimaan ympyräreikään - yrittämällä tehdä työtä että saisi parisuhteen toimimaan, uskoen että se on aina sellaista kaikilla.

No, vasta neljänkympin iän jälkeen löysin sitten todellisen sielunkumppanin ja kas, mitään työtä ei tarvita ollenkaan. En myöskään enää paineistu toisen läsnäolosta ja tarvitse valtavasti omaa aikaa ja tilaa koska toinen ei edes tunnu toiselta vaan melkein kuin osalta itseä. Niissä työläissä suhteissa näin ei ollut minkä takia epäilin jopa että taidan olla liian introvertti parisuhteisiin.

Vierailija
2/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep ja hyvässä parisuhteessa ei tarvi miettiä etä pettääkö kumppani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni elää tietämättään huonossa suhteessa jota joutuu puukepein pönkitellä, armotonta duunia pitää huojuvaa hökkeliä pystössä.

Vierailija
4/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono parisuhde on aina miehen syy.

Vierailija
5/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamma kirjoitti:

Huono parisuhde on aina miehen syy.

Kuulostaa intuitiivisesti oikealta, että useimmiten näin!

Vierailija
6/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vastakohdat vetävät toisiaan" on ehkä typerin mietelause koskaan

Vierailija
7/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii toisinaan. Oma mies on sosiaalinen ja puhelias, minä en.

Vierailija
8/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työ" tarkoittaa yhteistä aikaa ja yhteistä tekemistä, fyysistä läheisyyttä, keskusteluyhteyttä, omista toiveista ja haaveista puhumista ja kompromisseja. Hyvä parisuhde vaatii näitä kaikkia.

Paitsi ei sinun suhteesi, jos "hyvä parisuhde" on ihan jotain muuta.

Vierailija
9/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä. Olen tuhlannut elämästäni varmaan 10 vuotta (3 eri suhteessa) yrittämällä saada neliöpalikkaa sopimaan ympyräreikään - yrittämällä tehdä työtä että saisi parisuhteen toimimaan, uskoen että se on aina sellaista kaikilla.

No, vasta neljänkympin iän jälkeen löysin sitten todellisen sielunkumppanin ja kas, mitään työtä ei tarvita ollenkaan. En myöskään enää paineistu toisen läsnäolosta ja tarvitse valtavasti omaa aikaa ja tilaa koska toinen ei edes tunnu toiselta vaan melkein kuin osalta itseä. Niissä työläissä suhteissa näin ei ollut minkä takia epäilin jopa että taidan olla liian introvertti parisuhteisiin.

Nyt vähän ohis, mutta kiitos tästä, etenkin tuosta viimeisestä lauseesta. Epäilen nimittäin itsekin olevani taas kerran väärässä suhteessa juurikin tuon työläyden ja oman ajan tarpeen kanssa.

Tuntui että ihan ajatuksetkin nyt kirkastui tästä.

Vierailija
10/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla tässä asiassa. Ja parisuhde onnistuu lähtökohtaisesti parhaiten kun ei liikaa yritä. Se idea on tosiaan siinä, että kemiat natsaa alussa hyvin yhteen. Sen jälkeen parisuhde toimii aika kivuttomasti kuin itsestään. 

Vierailija
11/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko. Väität jotain vastoin yleistä hokemaa, mutta unohdat kertoa mitä ne sanat tarkoittaa sulle. Hyvä parisuhde. Kova työ.

Vierailija
12/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassikko. Väität jotain vastoin yleistä hokemaa, mutta unohdat kertoa mitä ne sanat tarkoittaa sulle. Hyvä parisuhde. Kova työ.

Parisuhde on viihtymistä varten, jotta jaksaa tehdä lujasti töitä. Siis oikeita töitä. Kukaan järjellinen ihminen halua olla parisuhteessa, joka tuntuu työläältä. Ja toimivassa parisuhteessa ei ole riitoja. Jos on aina samat "lauantai-illan" riidanaiheet, niin parisuhde ei toimi. 

Hyvä parisuhde antaa energiaa, kun taas huono parisuhde vie energian. 

Vierailija
13/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii toisinaan. Oma mies on sosiaalinen ja puhelias, minä en.

Onko sinulla antisosiaalinen persoonallisuushäiriö siis? 

Vierailija
14/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa näitä "parisuhde vaatii kovaa työtä, ei se itsestään onnistu", koska hyvä parisuhde on helppoa yhdessäoloa ja soljuu itsestään eteenpäin. Mutta ehkä työllä tarkoitetaan sitä että pitää kestää myös huonot kaudet eikä heti paeta suhteesta uuteen, pitää hyväksyä että välillä on helkutin tylsää tai sitten jopa ärsyttävää. Voishan sitä heittää aina hanskat tiskiin kun tällaisia tunteita tulee. Eli ei aina ole yhtä juhlaa, toiset sen hyväksyvät helpommin, toiset joutuvat tekemään töitä etteivät hakisi niitä juhlia muualta.

Vierailija
15/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota parisuhde vaatii työtä-mantraa kuuluisi hokea lähinnä itsekeskeisyyteen taipuvaisille ihmisille.

Vierailija
16/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. En todellakaan jaksaisi tehdä töitä enää vapaa-ajallani vain pitääkseni jonkun pippeli-ihmisen tykönäni. Tuossahan tuo on pysynyt pitämättäkin.

Vierailija
17/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Pitäisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jonka luona on hyvä olla. Ei sellaisen kanssa, johon pitäisi tehdä vaikutus.

Vierailija
18/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, koska tuollaista mietelausetta ei edes ole.

Vierailija
19/19 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tällä työllä yleensä tarkoitetaan mitään hiki hatussa -työtä vaan ihan sellaista että ottaa toisen ja sen parisuhteen erikseen huomioon ja järjestää asioita niin että suhteella on mahdollisuudet voida hyvin. Kysyy toiselta mitä tämä haluaa ja tuo itse omat toiveensa ilmoille.

Tuo, että se työ olisi jotain raatamista, on silkkaa kärjistystä. Mutta niin on myös minun käsitykseni niistä, jotka sanovat että hyvä parisuhde pysyy yllä vain omalla painollaan. Minulle tuollaisesta suhteesta tulee mielikuva niistä pariskunnista jotka ottavat toisensa niin itsestäänselvyyksinä että lopulta havahtuvat siihen etteivät oikeastaan edes tunne toisiaan. Samaan kategoriaan menee suhteet, joissa kaikki on aivan loistavasti eikä mitään tarvitse suhteelle tehdä - kunnes toinen osapuoli ottaa eron ja kertoo ettei ollut koskaan onnellinen. Se onni ja autuus oli vain toisen päässä, kun mistään ei koskaan puhuttu eikä suhteen eteen tehty mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan