Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤&¤ MARRASMURUJEN LAUANTAI ¤&¤

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimpa laitta jo eri pinon tälle päivälle koska eilinen pino oli jo 6 sivuinen.

Jos vaikka viikon loppuna olisi yhtä ahkeria kirjoittajia niin päästäis alle 10 sivun kuitenkin.

Momentti se vaan saa mennä käytävillä...kummallisesti kestää paikat vieläkin.

Mulla jos menis lapsivesi niin siitä 30min ja nyytti olis kainalossa jos vanhat merkit pitäisivät paikkansa.

Joten voimia!

Swehina kyllä sun kannattaa vaatia se ultra koska sitten jos sulla menikin tosiaan se lapsivesi niin ilmeisesti kehittelee tulehdusta jos on kipeä olokin.

Omaan oloon ei ihmeempiä,nyt olen minäkin jo alkanut pikku hiljaa touhuamaan noita kotitöitä taas pitkästä aikaa,eikä silti ole sen enempää suppareita tullut...

No sitten rv 35 jälkeen enemmän touhuta ja tehdä jos sitten sais synnytyksen alkamaan ennen kuin vauva olis liian iso.

Viimesimpien laskujen/arvioiden mukaan tämä olis sen 3.5kg suunnilleen rv 36.

Mutta nyt aamukahvin keittoon ja muille muruille kirjoitus vuoroa!

Rv 34+5

Vierailija
2/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentille rutkasti onnea ja voimia tulevaan. Sunnuntai-lapset ovat vanhan tiedon mukaan onnellisia!

Meilläkin hassu sattuma et kaikki kolme ja mieskin ovat sunnuntai-lapsia, minä ainoana maanantai.

Kyllä nämä vesien menot ym on niin tosi yksilöllisiä juttuja. Mulla ei oo koskaan menny vesiä, aina ovat joutuneet puhkaisemaan kalvot. En tiedä onkä sit niin tiukkaa tekoa.

Onko jollakin muulla ollu sama, et on jouduttu puhkaisemaan ja aika lopussa vasta , Sit vauva on melkein heti aina syntynyt.?

Meillä alkaa kohta auto-matka Espooseen ja vedin jo tukisukat jalkaan. Yks nopea kysymys vielä!

Jos sattuis niin että synnytys käynnistyis reissulla mihin sairaalaan menisin kun ollaan Espoon Tapiolan alueella? Ja kuulun siis tays:n Tampereelle. Ja ottavatko sisään?

Kiitos vastauksista. Lähdetään n 10-11 aikaan, käyn vielä lukemassa pinon ennen sitä.

Hyviä vointeja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti ekaks Momentille voimia! Täytyy sanoa,e ttä tuo sun synntys ollut kyllä yhtä venkslaamista, ihan syn mielenterveydenkin kannalta toivon, että vauva syntyy kohta!

Joku muukin (swehina?) ihmetteli vesienmenoa. Mäkin jouduin eilen soittamaan päivystykseen kun tuli jotain ihme nestettä lorinalla. Housut kastu totaalisesti, neste oli täysin väritöntä ja hajutonta. Kätilö neuvoi tarkkailemaan tilannetta, kuulemma jos valuttaa lisää niin sitten lapsivettä mutta jos jäi vain tollaiseksi kerta lorahdukseksi niin sitten valkovuotoa. Hämmästelin vaan, että miten paljon sitä valkovuotoa voi oikein kerralla tulla, mulla siis kastui alushousut ja oloasuhousut kokonaan...

Nyt ei kuitenkaan yön aikana ole tullut mitään vuotoja, joten ilmeisesti voin jatkaa lauantain viettoa normaalisti. Jos muistatte niin mun pitäisi päästä sinne suunniteltuun sektioon, enkä kyllä halua vielä lähteä synnyttämään varsinkin kun alatiesynnytys pelottaa vauvan terveyden takia.

McCruiser: mistä noita ennustuksia saa? Mäkin haluaisin arvauksen.

Mukavaa viikonloppua, palailen vielä palstalle, nyt lapsille aamupalaa.

onna

Vierailija
4/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on Jorvin sairaala mikäli synnytys alkaa,itse kuitenkin ajaisin Naistenklinikalle.Sinne on Tapiolasta melkein lyhyempi matka.

Sormet ovat kamalan turvonneet,olen nukkunut taas kamalan huonosti. Heti huomaa olosta ettei lepoa ole suotu..

Olen huiskinut hullun lailla koko viikon, myynyt kaksostenrattaat jne. Kävin kampaajalla viimeinkin ja olen juossut kaupoissa (ja tänään on esikoisella kummitusjuhlat joten taas pitäisi lähteä hakemaan juhlaeväät..) Onneksi ovat jo 9 vuotiata ja hoitavat itsensä.

Neuvolassa eilen, hb vain 105.Ehkä se parin viikon päästä on jo noussut vähän.Muuten kaikki ok.

Jaksamista Momentille ja muillekin!

Jas ja pikkuneiti 36+1

Vierailija
5/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana... vaikka ihmetyttää kovasti vauvan hiljaisuus. Pakko käydä kohta tohon sohvalle kuunteleen, että heräilläänkö siellä ollenkaan.

Momentille voimia, selväähän on kuitenkin, että menoa se on! Päivästä kun vaan ei voi sanoa varmuutta. Pari lapsivesikokemusta: mulla alko supparit 12 h vesien menon jälkeen ja tuttavani oli osastolla kaksi päivää, ennen kuin synnytys vesien menon jälkeen varsinaisesti käynnistyi.

Täällä sataa tänään reippaasti vetta...mitähän sitä tänään keksis. Mieheltä tosiaan poistettiin eilen kaikki neljä viisauden hammasta ja aika raihnanenhan tuo on. Leukaperät on kuin Marlon Brandolla kummisedässä.

No nyt tyttö nykii housun lahjetta.

Sarfan rv 35+2

Vierailija
6/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästäaikaa taas...

Ooon tainnut ihan pudota jo kärryiltä vaikka toisinaan olen juttuja käynytkin lukemassa.

Eilen oltiin kokoarviossa ja painoarvio vauvalla nyt 3,2-3,4 kg ja oikein mukavan yllärin vauva oli meille järjestänyt :-/ oli nimittäin perätilassa ja ulkokäännös tehtiin heti, ei se sattunut mutta hiukan tuntui ikävältä. Käännös onnistui ja kahenviikon päästä on kontrolli et onko pysynyt oikeinpäin, toivotaan sillä leikkausta en halua!

Momentille onnea synnytykseen!

Tuuli&poika rv 36+4

Vierailija
7/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että tuulilla oli mennyt ulkokäännös hyvin. en tiiä siitä oikeen muuta kun sen kauhukertomuksen minkä luin, nyt jotain positiivista siitäkin :)

madam mammalta saa ennustuksen, sanoin ennustaja elliltä. niillä kestää reilu viikko ainakin vastauksessa. en muista spostia ulkoa mutta laita googleen ennustaja elli ja madam mamma niin löytyy keskusteluja joista selviää mitä pitää laittaa tiedoiksi ja osotteet. molemmat on @luukku.com osotteita.

yö meni hyvin. kävin vessassa kahesti. vauva piti mylläkkää läpi yön. nyt rauhoittunut. söin tossa aamupalan just ja nyt vasta rauhoittui. tää on niin hullua ajatella että ei mene enää kovin montaa viikkoa niin mulla on pieni vauva kainalossa. tuntuu niin pitkältä ajalta. vaikka tärppäsikin ekalla.

tänään ollaan ukkelin kaa oltu vuosi kihloissa :) vasta!! :D ja kohta 4kk naimisissa :) kuinka nopeesti onkaan kaikki mennyt.

tänään taitaa olla vuorossa taas lisää siivousta. pitää kellarista kaivaa talvitakit ja muut tamineet. on tuolla ulkona jo niin kylmä että sormikkaat on vähintään oltava.

jotenkin niin huojentunut olo kun on paikat valmiina. imuroin varmaan tästä vauvaan saakka joka toinen päivä. nyt on niin kova pesänrakennus vimma päällä :) mies lupas pinnasängyn kasata. mulle siinä on liikaa muttereita, en osaa otaa selvyyttä.

eilen huomattiin taas akvaariossamme uusia vauvakaloja :) ihan pieniä poikasia on nyt 3. eli puolentoista kk sisään jo 6 uutta poikasta. ei tarvii kauppaan lähtee ostaa täydennystä.

momentille voimia!!!

ootellaan 37+1

Vierailija
8/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa muruset!

Voi tuota Momentin tilannetta...no eiköhän sunnuntaina ala sitten tapahtumaan :-) Voisi kohta jo päästä Guinnesin ennätyskirjaan ennätyspitkällä synnytyksellä, alkaa olla jo uurastuksen makua.

Oma (.) : Tyttö menee tänään kaverinsa synttäreille ja lahjaa pitäisi mennä ostamaan. Hulluilla päivilläkin voisi vielä käydä katsomassa, vaikka taitaa olla melkoinen myräkkä päällä näin lauantaina.

Yön nukuin ihan kunnollisesti, mutta kuudelta heräsin pisssalle. Hätä oli niin kova, että ihan sattui kun kävellä laahustin. Menkkajomotusta on edelleen, oikea lonkkakin napsuu ja nivel on oudon kipeä. Molemmat kankut huutavat hoosiannaa ja kipu pahenee jos istun pitkään. Kutina vaivaa rintojen alla ja rintakehällä. Ei varmaan liity mitenkään maksaan, vaan johtuu ihan taatusti siitä Comfort huuhteluaineesta, jota olen nyt laittanut pyykkikoneellisiin. Jos kyse olisi raskaushepatoosista, kutiaisin varmaan ihan kaikkialta, enkä vain yhdestä kohdasta. Päätäkin särkee, vali vali...

Miehelle eilen totesin, että vauva voisi syntyä ihan milloin vain nyt kun jo 36. viikko lähti käyntiin. Mies totesi, että kunhan nyt ei ihan heti syntyisi, kun hän ei ole siihen vielä valmis...mutta kun minä olisin jo erittäin VALMIS! Ei sitten tajua taas miten rankkoja nämä viimeiset viikot tämän olemuksen ja vaivojen kanssa ovat!

Säikähdin muuten toden teolla, kun kirjoittelitte siitä mitä saa syödä ja mitä ei...olen ihan suvereenisti syönyt palvikinkkua koko raskausajan, enkä ole tullut kertaakaan ajatelleeksi, ettei saisi...tottahan toki siinä on se listeriavaara kun se liha kypsytetään pikkuhiljaa miedossa lämmössä. Totta kai heti tuli hirveä morkkis asiasta, mutta tehtyä ei saa enää tekemättömäksi...en ole tullut ajatelleeksi koko asiaa aiemmin. Näinhän se taitaa olla, että tieto lisää tuskaa... :-/

Nyt pitää lopetella ja lähteä sinne lahjaostoksille...

Kanelisokeri 35+0

Vierailija
9/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin asioilla mm. vaatekaupassa ja oli niin mieltä piristävää, kun jututin kahtakin tuttavaani, joita en ole nähnyt puoleen vuoteen. He sitten kysyivät, että mitä vaatteita tulin ostamaan. Minä sitten taputin mahaani takin läpi, että en tähän hätään aio ostaa mitään, kun ensi kuussa saan vauvan. He olivat niin yllättyneitä, kun eivät huomanneet mitään ja taivastelivat mahan pienuutta. Mulla on aikaisemmissakin raskauksissa ollut melko pienet massut, mutta kun on tuota lantiota entuudestaan, niin sinne ne vaavit kait on uponneet. Hyvin mulla meneekin kyllä vanha löysemmän mallinen syystakki kiinni, mutta olo on silti itsestä HYVINKIN tanttara..

Momentilla on niiiiiin jännät paikat, voi kun innolla odottaa kuulevansa piakkoin hyviä uutisia!

Vointi ollut nyt melkoisen hyvä. Vaavi liikuskelee mukavasti, vaavin hikottelu tuntuu ainoastaan epämiellyttävälle. Voi kun ihmiset puhuvat jo kaupungilla pikkujouluista, olisi aivan ihanaa alkaa tälläilemään vimpan päälle jonnekin juhliin ja mennä syömään oikein hyvin.

Mulla maanantaina onkin se sokrurasitus... niin että se niistä hyvin syömisistä..

Hyvää viikonloppua kaikille,

travel, tasan 34

Vierailija
10/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä käytävillä vielä tallustelet ja käyt lukemassa viestejä. tsemppiä kauheasti synnytykseesi, jo sieltä ollaan oltu tulossa hyvän aikaa. nyt sitten viime hetkillä ei olekkaan kiire mihinkään. on ne hassuja.

mutta sitä minun piti kysymäni, kun itse olen tulossa tayssiin sektioon maanantaina, että onko siellä synnäriosastot niin täynnä kuin puhutaan? kauhistuttaa valmiiksi ajatus käytävillä makoilusta... äitiyspolilla valittelivat viime viikolla henkilökuntapulaa ja siihen vielä täydet osastot, niin uskaltaako tässä lähteä kohta ollenkaan synnyttämään.

syksy79 37+3

Vierailija
11/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi livahtamaan =D

Tuli muuten mieleeni, että missä sairaalassa pääsee nettiin?!? Taidan olla ihan säkkipäässä asian suhteen... Vai onko se sitten muutaman sairaalan juttuja. En ainakaan aikaisemmin HYS:ssä ollessani huomannut, että siellä olisi mitään päätettä ollut. Enkä kyllä omaa läppäriä mukana kanna =P Olisi vaan silti mukava sieltäkin *joutessaan* päästä linjoille...

Noooh... ahdistaa. Siis ihan astma-ahdistaa. Välillä tällaisia hetkiä. Täytyy taas imaista piippua =(

Täälläkin sataa. Mies lähti esikoisen kanssa *miestentöihin*, joten minulla vain kuopus pyörii jaloissa. Mitähän osaisi tehdä... Kaupoille voisi lähteä. Kun niitä joululahjojakin pitäisi katsella. Jotenkin vaan ei ole ihan sellainen fiilinki. Sitä vaan odottaa, että ne tippuu syliin jostain, niin ei jäisi kuin paketointi. Siitä voisi suoriutuakin =P

Taidan odottaa liian kovasti, että alkaisi oikeat supparit. Kun niitä ei kuulu, masentaa ja ajattelee, ettei tämä koskaan synny. Kummallisesti sitä vauvaa jo odottaa syliinsä! Eihän sillä toisaalta ole merkitystä tässä rupeamassa vielä joitakin viikkoja odottaa, mutta niin vaan sitä näillä viikoilla alkaa olla kärsimätön =O Ihmismieli on hassu!

Palaillaan, kun taas joutaa! Momentille onnea nyytinnoutoon ja innolla odotamme kuulumisia =)

TalviSalama + Tiitiäinen 37+2

Vierailija
12/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit joutunut yllättäen ulkokäännökseen. Minulla on aika sellaiseen ensi torstaille ja sinne pitää mennä ravinnotta. Olitko ollut ravinnotta, kun sinun vauvasi käännettiin? Olen ihan hermona, kun ajattelen torstaita....

Saaga rv35 ja risat

Vierailija
13/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihme mun mahaan on iskeny? Pelkään, että tuo vatsalihasten liitos repeää kohta. Vähän navan yläpuolelle sattuu, siis siihen, missä se sidekudos on leveimmillään. Muutenkin, kun on tuntunut, että vatsalihakset ei anna tarpeeksi periksi vauvojen kasvulle, niin tuostako se sitten repeää? Vai voikohan se revetä?

Takana huono yö, kun tytär heräili vähän väliä, ja jos se nukkui, niin minä ramppasin vessassa tai näin kamalia painajaisia... Plaah. Naama on niin tuhannen turvoksissa, ettei edes ilma kulje nenän kautta.

Noh, muut asiat ihan normaalitilassa...

Alia ja pikkuoravat rv36+5

Vierailija
14/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä odotus palstalla äskön sivulla 2 oli keskustelu ennustusta siellä on madam mamman ja ennustaja ellin osotteet ja tietoja, jos et vielä googlettanut.

Vierailija
15/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaga, olen kans menossa ens viikon ti:na ulkokäännökseen. Sulleko annettiin ohjeeksi olla ravinnotta? Mulle ei puhuttu sellaisesta mitään.. Vaihteleekohan käytäntö tässäkin?

Tuuli oli jo ollut käännöksessä, annettiinko siellä jotain supistuksenestoja tai muita lääkityksiä? Vähän jännittää mennä sinne, meidän vauva on ollut jo niin pitkään, rv 27 lähtien perätilassa..

Viipero rv 36+5

Vierailija
16/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis aika torstaina klo 12:30. Sitä ennen pitää olla 4h ravinnotta, eli aamupalan saa syödä. Ravinnottomuus perustuu siihen, että jos vauvan vointiin tulee häikkää niin päästään sectioon samantien.

Polilla ensin lääkäri ultraa, sitten pitkä ktg-käyrä ja päätypuoli alaspäin. Siitä ilman lääkitystä samassa asennossa lääkärin huoneeseen ja käännös, jota lääkäri samalla seuraa ultralla. Käännöksen jälkeen pitkä käyrä ja jos kaikki on hyvin, saa lähteä kotiin ja syödä normaalisti.

Jos ulkokäännöstä ei pysty tekemään tai se epäonnistuu, niin tehdään lantion magneettikuvaus mahdollisimman pian. Tämä siis jos äiti on suostuvainen alatiesynnytykseen ja vauva on alle 4kg. Muuten kai suunnitellaan sectiota.

Suurinpiirtein tällaiset ohjeet sain.

Saaga rv35+5

Vierailija
17/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ees kyselty mitään et koska oot viimeks syöny, mäkin olin eka et voi helvata ja kysyin et onko se niin kauheeta ku mitä oon kuullu, lääkäri oli et miks ne ihmiset toisiaan noin pelottelee et ihan iisi juttu se on eikä siinä väkisin käännetä, jos ei käänny ni ei aleta runnoon niin et se olis yhtä tuskaa.

Mut ohjattiin makaamaan, laitettiin se supistuksia estävä pistos ja mulle ei siitä tullut mitään pahoja sydämen tykytyksiä eikä hikoiluja, makasin puoltoistatuntia ennenku lääkäri vapautu kääntään...vietiin sillä sängyllä toiseen huoneeseen mis ultra ja sielä lääkäri ja kätilö yhteistuumin käänsi, pikkuhiljaa. Se kun niiden sormet paino mahaa kun vauvan pyllyä nostettiin niin tuntu epämukavalta, ei sattunut kumminkaan. Koko ajan ultrattiin. Vauva käänty helposti, koska mulla reilusti vettä. Sit sain kävellä ja käydä vessassa ja otettiin käyrä jonka jälkeen vauvaa katottiin vielä ultralla et jäi oikeinpäin.

Sit tohon et mitä jos ei käänny tai kääntyy perätilaan takas...täälä seinäjoella ainakin pitää täyttää kolme asiaa et voi alkaa koittaan synnytystä alakautta... vauvan täytyy olla alle 4kg, lantio tilava (kuvataan) ja vauvan täytyy olla tulossa pylly edellä. Jos noista yksikin asia ei käy toteen niin se on sektio täälä.

Vierailija
18/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli täälläkin vettä, mutta nyt onneksi aurinko paistaa.

Vitsi, kun jänskättää momentin puolesta! Hiukan ihanaa varmaan saada pian se pikkuinen nyytti syliinsä. =) Itellä ei vielä mitään oireita tulevasta. Noh, vielä saa kyllä viikkoja vähän kertyäkin ennen kuin pikkuinen yrittää ulos yksiöstään.

Tänään olis siskon tytön synttärit ja heillä samalla tuparit. Muutivat kyllä toukokuussa jo uuteen kotiin, mutta ei ole vielä ehtinyt pitää tupareita, joten ne menee nyt sit samalla. Sinne siis illalla.

Muuten, mulla tuli tässä mieleen, että miten te hoidatte alapään pöheikköä kun masu on tiellä. Ite kun ei näe suoraan trimmata, vaan yrittää jotenki peilin kautta hoitaa " nurmikkoa" . Selällä ei enää pysty makaamaan, joten kosmetologillekaan ei voi mennä vahaukseen... Poppaskonsteja?? Tällainen kysymys näin lauantain kunniaksi! =)

Nyt suihkuun ja kulmakarvojen kimppuun. Niitä kun onneksi pystyy ite siistiä...

Iloista lauantaita!

rusina 34+2

Vierailija
19/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös miehes vois hoitaa sitä siistimistä ;)

Meillä mies raskauksien aikana hoitanut tuon homman :)))

Vierailija
20/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varmaan hoitaa. Tähän asti oon pärjänny ite, kun mulla ei niiin hirveän iso maha ole, mutta jatkossa saa hän kyllä hoitaa. =)) Ei ihan ylilannoitetulla nurmikolla kehtaa syynnärille mennä... =)