Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tehdä raskaustesti? Mitä oireita sinulla ollut ennen pois. Raskaustestiä?

Vierailija
04.06.2022 |

Jätin pillerit pois vajaa kuukausi sitten, jos kierto on normaalin pituinen pitäisi alkaa menkat näinä päivinä. Tunsin ehkä ovulaation pari viikkoa edellisten tyhjennysten jälkeen, sellaista ikään kuin joku olisi pistänyt neulalla joitain minuutteja oikealla vatsassa. Nyt ei ole ollut mitään pms-oireita vaikka pillereiden kanssa yleensä oli kauheat oireet.. Välillä vähän huimaa kun nousen ylös ja ne oli aamulla tukossa, mitkä tosin voi olla PMS oireita tai jumiset niskat. Milloin tekisit testin jos ei menkat ala? Voihan olla ettei ne ala vielä kuukausiin, keho van sekasin. :D

Ja millaisia oireita sinulla on ollut ennen raskaustestin positiivista tulosta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelua, flunssaoireita, mahan nippailua sellaista juilimista, vihlomista. Herkällä testillä sain haalean viivan jo dpo 7-8.

Vierailija
2/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun menkat oli kirjanpidon mukaan noin viikon myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palelua, flunssasta, mahan nippailua sellaista juilimista, vihlomista. Herkällä testillä sain haalean viivan jo dpo 7-8.

Kiitos, eli aikalailla voisi tehdä jo jos ei viikon sisällä menkat tule.

Vierailija
4/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään oireita. Sain testiin plussan kun menkat oli päivän myöhässä.

Vierailija
5/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun menkat oli kirjanpidon mukaan noin viikon myöhässä.

Kiitos. Ehkä menen sillä ajatuksella kun tässä ei tiedä milloin luomumenkat tulisi muutenkaan.

Vierailija
6/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
7/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Näinpä

Vierailija
8/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea plussa tuli sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa.

Vierailija
9/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testit on melko edullisia nykyään, että tekee niin usein kun huvittaa, mutta noin viikon jos on menkat myöhässä tekisin itse.

On hyvä myös muistaa, että aikaisin tehty testi voi näyttää negaa, vaikka olisikin raskaana. Sitten tekee vain uuden, jos ne menkat ei ala.

Vierailija
10/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin kun kahdet kuukautiset jäi pois. Oireet muistutti kuukautisten oireita. Mikä kiire nykyään on sen testin kanssa?

Vierailija
11/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt juomaan olutta, etoi ja oksensin heti pois. Muutenkin sellainen, että haju- ja makuaisti muuttui. Keho oli sellaisessa superhälytystilassa.

Vierailija
12/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin kun myöhässä 5pv. Huomion herätti puuttuvat menkat ilman niitä tuttuja oireita ennen menkkoja. Olin hyvin säännöllinen päivälleen kierroltani. Raskaus oli täysin mahdollinen eikä ollut syytä rynnätä testaamaan heti kun myöhästyi vähänkään .

Vierailija
13/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista. :)

Itse tykkäsin tietää vaan varsinkin kun olin syönyt pillereitä pitkään, että miten keho normalisoituu, että tuleeko joko ne menkat tai raskaaksi. Myös tykkään toisinaan juoda viikonloppuna lasin viiniä ja en joisi jos olen raskaana. Sama tietty joidenkin ruokien kanssa tietääkseni.

Ensimmäinen lapsi kyseessä jos raskaana on, eikä kellään kaverilla ei ole lapsia, joten kaikki on uutta ja ei oikein ole ketään jolta kysyä niin kyselen täällä tyhmiä. :)

Ap

Vierailija
14/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein testin kun kahdet kuukautiset jäi pois. Oireet muistutti kuukautisten oireita. Mikä kiire nykyään on sen testin kanssa?

Ellet ilmoita ajoissa olevasi raskaana terveydenhuoltoon jäät ilman äitäiysetuuksia, myös esim. äitiyspakkausta, vai onko se nykyään joku vauvapakkaus? Et saa myöskään äitiyspäivärahaa jne. En muista mikä se aikaraja on. Naapurilla oli sellainen raskaus, että se selvisi ihan joku kuukausi ennen synnytystä eikä näkynyt ulospäinkään juuri ollenkaan, eikä aiheuttanut juuri mitään oireita. Hän oli käynyt kyllä lääkärissä jne. sinä aikana, mutta ei sielläkään huomattu mitään raskautta.

Hän siitä jutteli, että jäi kaikki etuudet saamatta.

Terve lapsi tuli kyllä. Sehän se on pääasia.

Vierailija
15/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kiinnostaa millaisia oireita muilla ollut .

Ap

Vierailija
16/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palelua, flunssasta, mahan nippailua sellaista juilimista, vihlomista. Herkällä testillä sain haalean viivan jo dpo 7-8.

Kiitos, eli aikalailla voisi tehdä jo jos ei viikon sisällä menkat tule.

Niin herkällä testillä voi tehdä dpo 10 tai niin lukee niissä ohjeissa, mut eihän sitä hätähousuna koskaan malttanu odottaa. Huonopuoli vaan aikaisin testauksessa, että jos se onkin kemiallinen niin saa tietää, että oli raskaana vaikkei vauvaa olisi tulossakaan:(

Vierailija
17/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua turhaan pettyä niin suosittelen tekemään testin aikaisintaan vasta oletettuna kuukautisten alkamispäivänä tai mieluummin muutama päivä myöhemmin. Silloin on pienempi mahdollisuus kemialliseen raskauteen.

Vierailija
18/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin tietää vaan varsinkin kun olin syönyt pillereitä pitkään, että miten keho normalisoituu, että tuleeko joko ne menkat tai raskaaksi. Myös tykkään toisinaan juoda viikonloppuna lasin viiniä ja en joisi jos olen raskaana. Sama tietty joidenkin ruokien kanssa tietääkseni.

Ensimmäinen lapsi kyseessä jos raskaana on, eikä kellään kaverilla ei ole lapsia, joten kaikki on uutta ja ei oikein ole ketään jolta kysyä niin kyselen täällä tyhmiä. :)

Ap

Valtavasti onnea raskauteen! <3

Vierailija
19/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämäkin asia on muuttunut, esim alko jätettiin pois samalla kun pilleritkin.

Vierailija
20/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereiden jälkeen raskaaksi, se on niin yksilöllistä ystäväni tuli 6 kk sisään, ja itse 3 kk tosin oli tuulimuna, mut helposti kuitenkin:)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme