Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiuhaan tappava uusi koronavariantti jyllää jo täysin hallitsemattomasti Portugalissa

Vierailija
04.06.2022 |

Suomessa varmaan heti ennen tai jälkeen juhannuksen. Syksyllä Suomi kiinni. Valmistautukaa jo henkisesti.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008864414.html

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vastuuttomat täällä eivät jaksa enää välittää koronasta niin toivottavasti hallitus herää tilanteeseen mahdollisimman pian ja asettaa tiukat toimenpiteet sekä rajoitukset.

Matkustuskielto niin maan ulko- kuin sisäpuolellakin, pakkorokotukset, etätyö- ja maskipakko, turvavälit pidettävä rangaistuksen uhalla, kaikki ravintolat ja yleisötapahtumat ja -tilat suljettava jne.

Onneksi Krista Kiuru palaa syksyllä asiasta vastaavaksi ministeriksi. Hän on sentään näyttänyt ymmärtävänsä koronan vaarallisuuden ja osaa myös toimia sen mukaisesti.

Pakkorokotukset? Aivan sairasta ja todella epäinhimillistä.

Vierailija
62/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on nuha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä varmaan taas maskisuositusjoukkomiikenteessä. Mutta riskiryhmäläistenhän THL on koko ajan suositellut käyttävän ffp-maskia, muistelen.

Vierailija
64/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vastuuttomat täällä eivät jaksa enää välittää koronasta niin toivottavasti hallitus herää tilanteeseen mahdollisimman pian ja asettaa tiukat toimenpiteet sekä rajoitukset.

Matkustuskielto niin maan ulko- kuin sisäpuolellakin, pakkorokotukset, etätyö- ja maskipakko, turvavälit pidettävä rangaistuksen uhalla, kaikki ravintolat ja yleisötapahtumat ja -tilat suljettava jne.

Onneksi Krista Kiuru palaa syksyllä asiasta vastaavaksi ministeriksi. Hän on sentään näyttänyt ymmärtävänsä koronan vaarallisuuden ja osaa myös toimia sen mukaisesti.

Millä perusteella? Kun katsoo kuinka alas 3. rokotteen ottaneiden osuus on jäänyt niin tuo on todella tärkeä ja tehokas keino taistelussa koronaa vastaan.

Vierailija
65/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä nyt taas on? Toisessa lehdessä puhutaan miten tappava tämä variantti on ja toisessa Mika Salminen sanoi että ei ole sen tappavampi kuin aiempi omicronkaan...

Vierailija
66/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän päiväkodeissa onnistuu noi turvavälit?

Vierailija
67/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että enää rajoitetaan herkästi. Rokotukset suojelee vaikealta taudilta. Ehkä maski- ja etätyösuositus tulee. Eri asia tietty jos terveydenhuolto romahtaa tautitaakan ja hoitajien puutteen vuoksi. Mutta vastuu on nyt ihmisillä itsellään. Taloutta ei voi ajaa alas nykytilanteessa.

Mutta se lieväkin tauti voi olla vaikea. Sairaaloihinhan otetaan vain ne kaikkein kamalimmat tapaukset. Moni voi oireilla todella vaikeasti ja pitkään, mutta Suomen julkisen terveydenhuollon kriteerien mukaan pärjää kotona. Ja se oikeasti lieväkin tauti voi jättää pitkälliset oireet, esimerkiksi vaikuttaa aivojen toimintaan.

Koko pandemian ajanhan on hoettu, että vastuu on kaikilla, vaikka on selvää, että kaikki eivät halua tai kykene kantamaan vastuuta itsestään saati toisista ihmisistä. Viranomaiset ja poliitikot eivät kanna vastuuta. Krista Kiuru oli ainoa, joka kantoi oikeasti huolta tämän kansan terveydestä. Seurataanko Suomessa enää tartuntatautilakia?

Valitettavasti ei noudateta. Ja Helsingissä korona päästettiin leviämään jo vuotta aiemmin kuin muualla, sillä ei välitetty laittaa koululuokkia karanteeniin. Jäljitystyö lopetettiin käytännössä kokonaan.

Koska se jäljitys ei pysynyt perässä, lapset sairastaneet Helsingissä paljon! Koululaisilla on myös sisaruksia kotona, kokonaisia kouluja ei voi loputtomiin kai pitää kiinni. Tärkeintä olisi suojella vanhuksia ja muita riskiryhmiä?

Vierailija
68/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule enää rajoituksia. Ne eivät ole tarpeeksi tehokkaita pysäyttämään herkästi tarttuvaa viirusta. Totaaliset lockdownit taas tekevät niin karseeta jälkeä sekä taloudellisesti, että mentaalipuolella, ettei niihin ryhdy kuin totalitääriset maat. Tästä on jo tutkimustulosta olemassa ja mm Britannia ilmoitti, ettei lockdowneja enää julisteta.

Toki jokainen voi halutessaan eristäytyä, mutta sitä ei voi enää vaatia muilta.

Vierailija
69/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet eivät estä saamasta tai levittämästä tartuntaa ja oli törkeän epäeettistä ja pienen ihmisryhmän vainoamista lehdistön ja "asiantuntioiden" taholta, väittää niin ja samalla lietsoa raivoa ja painostusta rokottamattomia kohtaan.

Kuitenkin tämä 4. rokotteiden panttaaminen ilman selkeää syytä, on myös törppöä!

Ilmeisesti asiantuntijat yrittävät säästää 4.piikkejä syksyyn taloudellisista syistä, älyämättä että kulonvalkeana leviävä uusi variantti on täälläkin pian.

Tai se on jo täällä ja päättäjien typerän riskinoton takia, riskiryhmät ja iäkkäät ovat nyt vailla rokotesuojaa.

Tässä on taas se tilanne, että päättäjät yllätettiin "housut kintuissa".

Omaiseni kuuluu vakavaan, immuunipuutteisten riskiryhmään ja asutaan maalla. Vielä ei edes tiedetä, milloin hän saa rokoteajan.

Toinen asia: oletteko ajatelleet, että kaikki riskiryhmiin kuuluvat eivät pysty käyttämään sitä maskia? He saavat hengenahdistuksia ja "happi loppuu" ym. koska muutenkin on hengitysvaikeuksia.

Onko se oikeasti niin hirveän suuri uhraus, käydä esim. kaupassa se maski naamalla? Meneekö se "mää ja mun elämä" ihan lopullisesti pilalle?

Ajaako se ideologia taas ohi pragmaattisuuden ja terveen järjen?

Sääliksi käy, kaupungeissa asuvia yksinäisiä riskiryhmäläisiä, jotka eivät edes kaupassa uskalla käydä, kun ei ole sitä 4. piikkiä ja kanssaihmiset ovat "suuria lapsia", jotka ovat päättäneet että "mä en enää jaksa leikkiä tätä koronaa, mä leikin mielummin "korona on jo ohi -leikkiä".

Ja tiedoksenne, itse olen rokottamaton, koska pelkään rokotteen haittavaikutuksia enemmän kuin koronaa, minulla on tietty allergia joidenkin rokotteiden aineosalle. En ole vielä sairastanut sitä vaikka omaiseni immuunipuutteisena sairasti se 3. piikin läpi. Hän sai sen sairaalasta. Käytän kuitenkin järeän tason " kuonokoppaa" ja pesen käsiäni ja välttelen ihmisjoukkoja ja olen etätöissä omaiseni takia.

Vierailija
70/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan suojaustoimia vastustanut GBD-porukka ihmettelee, että minkähän ihmeen takia ne rajoituksetta koronan sairastaneet lapset ovat nyt edelleen kipeitä

Prof Ludvigsson, who signed the GBD and whose work was instrumental to lack of infection control in the Swedish schools, not quite sure why the Swedish kids aren't well.

https://twitter.com/galinash/status/1532721492982697985

Vierailija
71/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aiheuttamaa enkefaliittia on todettu lapsilla Taiwanissa ja HongKongissa

“Of the 22 severe COVID19 cases of children aged 1-12, 11 of the pediatric patients developed acute encephalitis, or inflammation of the brain, according to Taiwan’s Central Epidemic Command Center.” This was observed in Hong Kong recently too.

2) For the 10 deaths linked to the disease in that age group since April 19, acute encephalitis was a factor in 5 of those, the CECC statistics showed.

3) COVID-19 has caused acute encephalitis, a life-threatening complication, in a number of children in Taiwan, which local physicians believe may be due to factors such as an excessive immune response, immature blood-brain barrier, genes, and the environment.

4) Physicians have come up with different explanations for the high rate of acute encephalitis found in severe child COVID-19 cases, while the CECC is planning to investigate possible causes of what it described as an "increasing trend" that was also observed in Hong Kong.

5) Lee Chien-chang, a physician at the National Taiwan University Hospital (NTHU), said he suspected that the virus can penetrate the system in the brain that shields against substances including pathogens in blood circulation, known as the blood-brain barrier (BBB).

6) In children infected with COVID-19, **the virus could directly cross the BBB because it is still immature in children**, he said in an interview published by online media outlet The Reporter on May 27.

7) As coronavirus can cause symptoms of cranial nerve problems such as involuntary muscle jerk and loss of consciousness, the virus can move from the nerve to the brain stem, resulting in acute encephalitis, Lee Ping-ing, a pediatric infectious diseases physician. https://twitter.com/DrEricDing/status/1532447788956631041

Vierailija
72/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä varmaan taas maskisuositusjoukkomiikenteessä. Mutta riskiryhmäläistenhän THL on koko ajan suositellut käyttävän ffp-maskia, muistelen.

Thl ei alkuun suositellut yhtään mitään vaan totesi, ettei maskeista ole mitään hyötyä. (Moska niitä ei ollut saatavilla, mutta mitäpä sitä totuutta kertomaan).

Jotensakin huvittavaa kyllä, että nykyään eräät hokevat tuota ffp:tä kun jotain mantraa. Ja aniharva osaa kuitenkaan maskia oikein käyttää, niin että siitä olisi todellista hyötyä.

Vierailija
73/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koko epidemian ajan käyttänyt kaupassa ja joukkoliikenteessä ffp2 ja ffp3 maskeja.

Pelkäsin alussa koronaa paljon koska olen riskiryhmää, mutta enää en oiken jaksa pelätä, se tulee jos on tullakseen. Välttelen silti edelleen suuria ihmismassoja ja varmaan jatkossakin.

Ensimmäisen rokotteen otin viime syksynä, vaikka epäilytti. Pelkäsin haittavaikutuksia ja niitä tuli, esim suuria mustelmia ja leposykkeen selittämätön kohoaminen, johon edelleen lääkitys. Enempää rokotteita en uskalla ottaa, katson että riski tartunnasta saattaa omalla kohdalla olla pienempi kuin riski siitä, mitä lisärokotteet mahdollisesti aiheuttavat.

Mediassa oli tosiaan ihan sairas rokoteviha ja sitä oikein lietsottiin tiettyjen toimittajien taholta, kaikki rokottamattomat leimattiin anti vaxxereiksi hyvin pilkallisesti ja tätä on vieläkin vaikea antaa anteeksi, kun itse oli elänyt neljän seinän sisällä koronan uhan takia. Joutui pelkäämään sekä itse koronaa että rokotteen aiheuttamia haittoja...

Olen ehdottomasti pakkorokotuksia vastaan. Jokainen ottakoon joka haluaa omalla vastuulla, mutta itse henk koht mieluummin menen vaikka vankilaan kuin otan lisää kyseistä rokotetta. Toivon todella, ettei koronapassi tule takaisin, mutta paha aavistukseni on, että kyllä se vielä tulee, viimeistään syksyllä tai talvella

Vierailija
74/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota mitkään rokotteet auta. Rokotteet lihottaa Pfizerin kassaa. Tekevät vasiten rokotteita, joiden teho kestää parista viikosta muutamaan kuukauteen. Ja uutta piikkiä persieen.

En nyt tajua miten uusia muunnoksia varten voisi etukäteen tehdö rokotteen?

Mielelläni ottaisin maksusta uusia rokotteita.

Vierailija
75/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota mitkään rokotteet auta. Rokotteet lihottaa Pfizerin kassaa. Tekevät vasiten rokotteita, joiden teho kestää parista viikosta muutamaan kuukauteen. Ja uutta piikkiä persieen.

Ei auta rokotukset eikä auta sairastamiset. Tätä laumasuojaa on nyt reilusti kaksi vuotta haettu, koska se oli helpoin/mukavin strategia eikä tilanne ole mennyt kuin huonompaan suuntaan eli joko kohta voisi kokeilla muutakin?

Kerro mitä muuta?

Vierailija
76/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen koko epidemian ajan käyttänyt kaupassa ja joukkoliikenteessä ffp2 ja ffp3 maskeja.

Pelkäsin alussa koronaa paljon koska olen riskiryhmää, mutta enää en oiken jaksa pelätä, se tulee jos on tullakseen. Välttelen silti edelleen suuria ihmismassoja ja varmaan jatkossakin.

Ensimmäisen rokotteen otin viime syksynä, vaikka epäilytti. Pelkäsin haittavaikutuksia ja niitä tuli, esim suuria mustelmia ja leposykkeen selittämätön kohoaminen, johon edelleen lääkitys. Enempää rokotteita en uskalla ottaa, katson että riski tartunnasta saattaa omalla kohdalla olla pienempi kuin riski siitä, mitä lisärokotteet mahdollisesti aiheuttavat.

Mediassa oli tosiaan ihan sairas rokoteviha ja sitä oikein lietsottiin tiettyjen toimittajien taholta, kaikki rokottamattomat leimattiin anti vaxxereiksi hyvin pilkallisesti ja tätä on vieläkin vaikea antaa anteeksi, kun itse oli elänyt neljän seinän sisällä koronan uhan takia. Joutui pelkäämään sekä itse koronaa että rokotteen aiheuttamia haittoja...

Olen ehdottomasti pakkorokotuksia vastaan. Jokainen ottakoon joka haluaa omalla vastuulla, mutta itse henk koht mieluummin menen vaikka vankilaan kuin otan lisää kyseistä rokotetta. Toivon todella, ettei koronapassi tule takaisin, mutta paha aavistukseni on, että kyllä se vielä tulee, viimeistään syksyllä tai talvella

siis tarkoitin, että mediassa oli sairas viha niitä kohtaan, jotka eivät halunneet ottaa rokotetta ja heidät kaikki leimattiin niin median kuin enemmistön taholta

Vierailija
77/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käy, että ihminen ei ota rokotuksia.

Mutta ihmisen täytyy myös kantaa VASTUU päätöksistään. Jos ei ota rokotuksia, sovelletaan tähän henkilöön koronarajoituksia, joita voidaan rokotepassilla ohittaa. Ja tämä aivan oikein.

Tilastojen valossa rokotukset suojaavat vakavalta taudilta. Yhteiskunta ei voi sallia sitä, että ihminen kulkee rokottamattomana ja VAARANTAA täten itseään, jos ja kun tauti riehuu vakavasti ja joutuu terveydenhoidon asiakkaaksi. Samasta syystä on monet muut vaaralliset asiat ja teot kielletty.

Tämä on järkipolitiikkaa, jossa kansanterveys huomioitu.

Rokotuspassi tulee uudelleen käyttöön, kun tilanmne pahenee. Sitä saa EU-määräyksellä käyttää kesäkuu 2023 asti.

Vierailija
78/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Kun katsoo kuinka alas 3. rokotteen ottaneiden osuus on jäänyt niin tuo on todella tärkeä ja tehokas keino taistelussa koronaa vastaan.

Tehokkuutta ei ole ilmennyt ,eniten rokotetussa Portugalissa.

Vierailija
79/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Vierailija
80/168 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt sitä foliota, että piikit tuottaa noita uusia alavariantteja? Nythän on nelospiikitys menossa ja kummasti tulee joku uusi variantti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi