***LOKAkuisten lauantai***
Kommentit (36)
Täällä ollaan kotiuduttu! Pieni neitimme päätti syntyä 11.10 klo 07.34 rv 40+4.Supparit alkoivat aamuyöllä 10.10 ja yltyivät sen verran koviksi päivän mittaan, että sairaalaan lähdettiin yöllä n.klo 02.00. Limatulppa meni myös päivää ennen syntymää! kaikki meni hyvin, muutamaa tikkiä lukuunottamatta. Neiti on rauhallinen ja hyvä syömään!
SUPISTUSSÄTEITÄ KAIKILLE NIITÄ ODOTTAVILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iki-onnellinen levila ja neiti nöpönen!!
JENILLE, TUITTULILLE JA ALISALLE PIKKU POJISTA.
JA MIANNILLE TYTÖSTÄ.
Tänne ei tänääkään mitään tähdellistä.
Hirvee hiki ja kurja flunssa... eli ihan p***a olo :(
Täällä kyllä rupee porukka nyt tippuu jo tasasena virtana tuonne vauvapuolelle.
Kohtahan tääl ei oo enää ketään.
Mä nään vaan synnytyksestä unta, mutta mitään ei tapahdu oikeesti.
Viime yönäkin mulle tehtiin sektio synnytys, mikä ei unena ollutkaan niin paha ;)
No joo, koitan mennä tekemään jotain fiksuakin, ettei mee koko päivä yöpaita päällä ihmetellessä.
Voikaapa hyvin ja olkaa kärsivällisiä (mä en ees enää yritä).
Zimppu 39+4
Ei meinaa kerkee toivottaa onnitteluitakaan,
kun niin tiiviiseen tahtiin tulee nyyttejä ;)
meni nimimerkki vähän väärin, sori....
Se on tää flunssa kun tekee tepposia....
Jouduin sairaalaan 2.10. äitipolikäynniltä, kun se toksemia oli päättänyt alkaa iskeä oireettomasti päälle. Lauantaina 7.10. alettiin käynnistelemään synnytystä, koska toksemia paheni. Ei auttanut ensimmäinen cytotec muuta kuin muutamia suppareita. Siksi ei kuitenkaan voitu antaa enää silloin lauantaina lisää. Sunnuntaina laitettiin aamulla yksi uusi ja iltapäivällä vielä toinen voimakkaampi. Sunnuntaina alkoikin sitten illalla 18.40 supistella, mutta epäsäännöllisesti. Supparit kuitenkin vain jatkuivat ja yö jäi vähän vähille unille. Maanantaina 7 aikaan aamulla soitin miehelle, että voisi alkaa tulla kaveriksi kun vaan supistelee, mutta ei kuulema ollut edistystä tapahtunut ja kohdunsuu ei ollut auennut lauantaista sen enempää. Mies tuli joskus noin 9 maissa sairaalaan ja siinä 10 aikaan siirryttiin synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun, jotta synnytys nopeutuisi. Ennätettiin olla miehen kanssa salissa vain noin puolisen tuntia, kun minut siirrettiin pöydälle. Kivut alkoivat olla aika mahtavat ja olin kuulema muuttunut ihan kalpeaksi ja huonovointisen näköiseksi. Pöydällä ollessa alkoi tulla täristävä olo ja siinä vaiheessa touhu oli muutunut aika kiireiseksi. Paikalle oli tullut kaksi lääkäriä ja neljä kätilöä. Itsellä ei kauheasti ole muistikuvia tapahtumista. Muistan saaneeni tipan ja siihen stesolidia, jotta rentoutuisin ja kouristus laukeaisi. Hieman se ilmeisesti auttoikin ja sain epiduraalin. Olin kuitenkin alkanut täristä uudelleen ja sain yhteensä kolme kertaa stesolidia. Jossain vaiheessa alkoi tuntua että ponnistuttaa ja kuulin kun kätilö huutaa, että ei saa ponnistaa. Kaksi kertaa onnistuin jollain tavalla pidättämään ponnistusta, mutta kolmannella kerralla sain luvan ponnistaa ja vauva alkoikin huutaa heti hyvin topakasti. Minulla oli silmät peitettynä ja happiviikset, koska en ollut saanut kouristuksen takia kunnolla happea. Olo alkoi helpottaa heti kun vauva oli ulkona, mutta silti jouduin olemaan keskiviikkoon asti yksin omassa huoneessa pimeässä. Ilman vauvaa ja virikkeitä. Vauva joutui kolmeksi päiväksi teholle sokeritippaan, johtuen minun lääkityksestäni. Eilen päästiin onneksi vihdoin kotiin ja koko kotimatka meni itkiessä onnesta, että olin selvinnyt kaikesta huolimatta pois sairaalasta pienen, mutta terveen poikavauvan kanssa. Ikävä esikoista oli tosi kauhea ja en todellakaan aio enää ikinä hankkiutua samaan tilanteeseen. Raskausmyrkytys ja kouristus ei todellakaan ole kivoja eikä leikin asia. Minullakin se tuli ihan yhtäkkiä ilman oireita päälle.
Elikkästä kaikessa sekavuudessaan viestin tarkoitus oli ilmoittaa, että saimme 9.10.2006 klo 11.37 poikavauvan, painoa hänellä 2790g ja pituutta 48cm. Viikot olivat siis 37+2. Maitoa tulee ihan riittävästi, mutta pikkuinen on niin pieni, ettei jaksa imeä riittävästi rinnasta. Pumppailen siis omaa maitoa ja syötellään pullosta aina kolmen tunnin välein, jotta paino lähtisi nousuun. Tosin eilen alkoi itse heräillä vaatimaan ruokaan jo 2 tunnin välein, eikäpä se ainakaan minua haittaa, kunhan vaan alkaisi kasvaa isommaksi. Ikävänä puolena on se, että olen itse räkätaudissa ollut jo kaksi viikkoa ja esikoinen tuli eilen uudelleen kipeäksi. Toivottavasti vauva säästyisi uudelta sairaalareissulta. Tosin otamme tämän elämän päivä kerrallaan!
Nyt täytyy lähteä imettämään!
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille. Yritän käydä jossain välissä lukemassa kuulumisia!
tikru ja poika 5pv
Miten sattuikaan, tänään juuri mietin että missäköhän se Patovahti luuraa... Aloin jo miettimään että toivottavasti mitään ikävää ei ole kesän aikana sattunut! Mutta kiva kuulla että siellä onkin vain nettiongelmia ja vauvakin varmasti kohta maailmassa:)
Täällä väsyttää... Neljäs päivä peräkkäin Hulluja Päiviä takana - nyt sinne ei enää onneks tarvitse mennä! Hulluksi tulee ihan itsekin. Kävin vaan muilla asioilla Stockmannilla ja siellä oli ihan sairaasti porukkaa, taas...
Viime yönä heräsin alavatsakipuun/supisteluun vähän ennen kahta. Innosta piukeana jäin valvomaan ja odottamaan uutta supistusta. Heräsin sitten uudemman kerran seitsemän jälkeen " rupusupistukseen" ja se siitä sitten. Eipä paljon auta toi viiden tunnin supistusväli kun 5 minuuttia olis tavoite! Liitoskipuja ja rupusuppareita onkin tänään sadellut ihan kiitettävästi.
Pakko mennä pitkäkseen... Jos vaikka tuijottais BB-talon elämää tossa sohvalla jonkun hetken :):)
Lauantain jatkoja kaikille...
Bluewish 39+3
Nimittäin kun mullahan on sitä kirkasta limaa tullut jo MONTA päivää, niin nyt siinä oli seassa ihan hiukkasen verta. Jipijipijipii!
Oikeesti tuskin tarkottaa mitään, kunhan taas (turhat) toiveet hieman heräsi :))
Tuskin kellään jaksaa mun limat kiinnostaa, mutta tulipas nyt nostettua tämä pino etusivulle samalla :)
CAMELOTILLE toivoisin kyllä myös synnärille lähtöä, kuulostaa tosi raskaalta nuo sinun juupas-eipäs supistukset :(
eli eilen 13.10 k.12.41 meille syntyi pikkuprinsessa 3,9kg ja 51cm.Synnytys kesti n.7h,eli eilisen viestin jälkeen lähdimme heti naistenklinikalle .Tänään puolilta päivin ollaan kotiuduttu ja totutellaan arkeen ja tytön hoitoon näin 5 pojan jälkeen.
Synnytys kertomusta sitten myöhemmin kuhan ollaan alkuun päästy kotona.
Onneksi olkoon vauvautuneille ja supistuksia niitä toivoville!
Onnea JEMINILLE ja TIKRULLE poksahduksista! :)
Meitsillä ei ole mitään limajuttuja kerrottavana... sori... ihan tavallista runsasta valkovuotoa tulee kyllä suunnilleen joka toinen päivä, tullut koko raskauden ajan. Mutta SUKKAPUIKKOJA on tullut tänään kohdunsuulle koko päivän. Näitä " synnytystä ennakoivia" merkkejähän se on, mutta mistähän se johtuikaan?
Ja iltapuurotaisteluun esikoisen kanssa... oli mummulassa siis hoidossa puoli päivää ja taas tätä nyt sitten tämä syöminen.
Coe
COE: Muistan sukkapuikoista olleen puhetta aikaisemminkin, mutta miltä ne tuntuu ja missä..?
Tuli muuten äsken iltakävelyllä ihan kivasti " kipuja" masuun:)
Bluewish
BLUEWISH: Ne tuntuu sukkapuikoilta :) Kohdunsuulla tuntuvat. En osaa oikein niitä kuvailla, mutta heti kun niitä joskus ekan kerran mulle tuli ekaa odottaessa niin tiesin mistä muut puhuvat. Tuntuu tosiaan siltä kuin joku tökkisi sukkapuikolla kohdunsuusta sisään tai sisäpuolelta ulos. Sellasta ihmeellistä pistävää vihlontaa.
Olipa varmaan tosi selventävä vastaus :)
Coe
Kuvaa hyvin sitä, minkä koin tuossa iltapäivällä. Oltiin lähdössä kyläilyreissulle ja ihan uusia tuntemuksia alapäässä:o Automatkalla supisteli jopa vähän kipeästikin, mutta nyt ollaan taas lähtötilanteessa. Mutta siis edes jotain uutta tapahtumaa tälle päivälle, jess.
Hurjasti paljon onnea JEMINille ja TIKRUlle!!! Hui kun olikin hurja synnytys Tikrulla! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin.
...mulla ne nimenomaan tuntuivat pistoilta sisältä ulospäin. Mitä olet niistä aiemmin kuullut ka kokenut COE? (Muista vastata, että synnytys tapahtuu 24h:n sisällä;)
Kyselin noista sukkapuikoista, kun mulla tuntuu välillä tuolla jossain alhaalla semmosia pistoja mut en oo kyllä varma että onks se vaan vauva joka poraa virtsarakkoa vai jotain muuta... Aina ei oikein osaa paikallistaa missä se pisto tuntuu. Toivottavasti nämäkin pistot johtavat synnytykseen mahdollisimman pian (; !! Ainakin kaveri on tuolla ihan alhaalla jo enkä yhtään ihmettelis jos johtuis ihan vaan siitä että tyyppi puskee itseään vielä alemmas:):) Kattellaan...
Joo tarkoittavat AINA synnytystä 24 tunnin sisällä, poikkeuksetta.
*valehtelee silmät päästään* :)
Ei siis mäkään en oikein muista muuta kuin että synnytykseen liittyvää se on. Muistelen että esikoisesta niitä oli ihan pari pv ennen synnytystä, mutta tällä kertaa on kyllä ollut jo joskus rv 30+ kerran aiemminkin päivän tai kaksi ja se 24 h on mennyt sellaset... 80 kertaa sen jälkeen? :) Mutta kai ne jotenkin kohdunsuun aukeamiseen liittyy...
Mulla on itsellä nyt sellanen " parin päivän sisään" toiveikas olo muutenkin, kun tänä iltana koira on ollut aivan omituinen ja vinkunut. Tullut meidän luo vinkumaan, on annettu ruokaa eikä syö ja viety pihalle eikä kuitenkaan ole maha löysällä eikä mitään. Kun esikoinen syntyi niin oli pari päivää ennen sitä just tällainen, vinkui öisin ja kanniskeli sukkaa ympäriinsä. Aisti hormonien muutokset varmaankin. Oiskohan koissuennustaja nytkin oikeassa?
Palaillaan sit aamulla. Kivuttomia suppareita tullut illalla about 10 mutta ei näillä mihinkään lähdetä...
Hyvät yöt, vähän pelottavaa kun tästä iltakuittautumisesta on tullut melkein yhtä paha tapa kuin aamukuittauksesta :)
Coe
kamala yö takana:(
En tiiä oonko nukkunu lie ollenkaa? Päätä ja leukoja särkeny koko yön, mitään asentoa ei löytyny missä olis hyvä olla, ja aina ku just sai unen niin tyttö alko kitistä sängyssä joko unissaan tai sitte piti lähtä tuttia laittaan. 6 aikaan piti hakea särkylääke ku päätä niin jomotti, ja jomottaa edelleenki. LISÄKSI yöllä oli sormet niin turvoksissa, etten saanu puristettua kättä nyrkkiin, hyvä kun sormet jotenki taipu alaspäin :(
No, valivalia siis heti aamutuimaan!
Eilen olinki tosi reipas kun ihan yksin siivosin koko huushollin ja sain jopa muutamia kaappeja siivottua. Eikä AINUTTAKAA supistusta, vain selkäsärkyä aikaseksi :) Mutta enpä mä koskaa oo uskonukkaa että siivous tahi muut sais synnytystä aikaseksi, vauva syntyy kunhan jaksaa...
Tänään homma jatkuu...vettä sataa joten oikeenki hyvä ilma järjestellä paikkoja. Kun vaan sais rauhassa tehä, että sais tuon tytön jonnekki siksi aikaa! Muttaku ei oo mitää paikkaa minne hänet työntäs.
ONNEA millian, Jeni, Tuittuli ja ja..kuka se yks vielä olikaa? Mutta kuitenki, oikein lämpöset onnittelut! Ihanaa kun te ootte päässy tositoimiin ja urakka ohi, jospa sitä tässä joskus iteki... viime yönä tuli kyllä sellanen olo että TULE vauva ulos jo että äitiki pääsee paremmin nukkumaan :) taitaa olla turha toivo et paremmin sais nukuttua, mutta ainaki asentoja vois löytyä muitaki ku kylkiasento.
Jaa..täytyy lähtä tästä laittaan aamupalaa ja ruveta töihin että saa jotaki tämän päivän aikana tehtyä.
Suppareita kaikille!
Jääsydän rv 37+4