Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko kirjastoon ihan vain mennä koko päiväksi lukemaan jotain kirjaa?

Vierailija
04.06.2022 |

Ja ihan ilmaiseksi?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Suosittelen muuta kuin Oodia pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
2/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi. Varsinkin yliopistojen kirjoistoissa on varta varten paikkoja sitä varten, että voi istua opiskelemassa.  Tavallisissa kirjastoissa niitä on vähemmän, mutta löytyy ainakin isommista kirjastoista.

Vierailija
4/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pieni kyläkirjastomme oli lempipaikkani, saatoin viettää siellä monta tuntia lukien hyllyjen välissä. Onko nykyään edes vastaavia pieniä leppoisia ja ennen kaikkea rauhallisia sivukirjastoja missään?

Vierailija
5/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot on elämän suola.

Vierailija
6/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaaatteessa kyllä. Käytännössä kaupunki on kuitenkin elävöittämishaluissaan tehnyt kirjastoista pöhiseviä nuorisotaloja ja viihdekeskuksia, joten keskittyminen voi olla vaikeaa. Näin ainakin Helsingissä.

Vierailija
7/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kannattaa pitää mielessä, että monet kirjastot on nykyään monitoimitiloja eikä hiljaisia paikkoja kuin ennen.

Vierailija
8/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena pieni kyläkirjastomme oli lempipaikkani, saatoin viettää siellä monta tuntia lukien hyllyjen välissä. Onko nykyään edes vastaavia pieniä leppoisia ja ennen kaikkea rauhallisia sivukirjastoja missään?

On. Tosin katoava luonnonvara.

Vierailija
9/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa vai kirjaston kirjaa?

Sekä että. Saat vaikka kirjoittaa omaa kirjaasi siellä!

Vierailija
10/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko Suomessa mennä kirjakauppaan lukemaan kirjoja? Sivistysmaissa voi ja kaupoissa on viihtyisiä lukusoppia tuoleineen lukemaan tulevia 'asiakkaita' varten, esimerkiksi Saksassa ja kuulemma jenkkilässäkin. Luettavat kirjat siis otetaan kaupan hyllystä eikä niitä kannata ostaa kun on jo lukenut.

Tässä esimerkkikuvia: https://www.turbopass.com/munich/bookstore-munich.html

Vierailija
11/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Suosittelen muuta kuin Oodia pääkaupunkiseudulla.

Oodihan on meluisa elämyskeidas piikitysvessoineen, ei siellä pysty keskittymään lukemiseen.

Vierailija
12/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko oikeesti mennä vaan ottamaan kirjaston hyllystä kirjan ja jäädä lukemaan sitä? Minä oon luullut että kirjastossa lukevat lukee jotain koulukirjoja tms.

Vierailija
13/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko oikeesti mennä vaan ottamaan kirjaston hyllystä kirjan ja jäädä lukemaan sitä? Minä oon luullut että kirjastossa lukevat lukee jotain koulukirjoja tms.

Kyllä voi.

Vierailija
14/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta kannattaa pitää mielessä, että monet kirjastot on nykyään monitoimitiloja eikä hiljaisia paikkoja kuin ennen.

Joissain kirjastoissa on edelleen erillisiä lukusaleja, jos kaipaa enemmän rauhaa. Ja ainakin täällä pk-seudulla osa kirjastoista on avoinna myös itsepalveluna, jos haluaa istuskella lukemassa kaikkein hiljaisimpina aikoina.

Vierailija
15/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se on kirjaston alkuperäinen tarkoitus, eli luetaan siellä olevia kirjoja, ei omia. Omat kirjat voi lukea kotona.

Vierailija
16/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi tehdä juuri noin. Omassa lähikirjastossa (ei Helsingissä) on ihan nojatuoleja sitä varten. Erikseen on sitten opiskelua varten myös tiloja pöytineen ja sermeineen. Saa sinne opiskelutilaankin mennä lukemaan mitä vaan, ei tarvitse opiskella.

Vierailija
17/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se on kirjaston alkuperäinen tarkoitus, eli luetaan siellä olevia kirjoja, ei omia. Omat kirjat voi lukea kotona.

No höpönlöpön taas. Luuletko, että kirjastojen lukusaleissa opiskelevat ovat juuri sattumalta löytäneet koulukirjansa hyllystä? Itse pänttäsin aikoinaan kaksi kuukautta pääsykokeisiin lukusalissa ihan ostokirjoilla.

Vierailija
18/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä kirjastonhoitaja tulee pummaamaan euroa siinä muutaman tunnin kohdalla.

Ei se työntekijä mitään pummaa. Toinen asiakas voi kyllä pummata.

Vierailija
19/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on myös henkilökuntaa, joka kyllä neuvoo etikettisääntöjen kanssa, jos mietityttää. Kannattaa myös kysyä neuvoja kirjojen valintaan, jos ei keksi mitä lukisi. Kokemukseni mukaan ovat kyllä palveluhalukkaita. Hyviä kokemuksia itselläni ja lapsillani.

Vierailija
20/106 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, miksei voisi? Minä olen monesti mennyt, jos joudun vaikka sateen yllättämäksi kaupungilla. Istun tunnin pari lukemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan