Mitkä luonteenpiirteet näette jo kasvoista/ulkonäöstä?
Kommentit (44)
moni esim. ajattelee että kyllähän minä jonku sarjamurhaajan huomaisin olemuksesta- no, moniko niistä on jääny kiinni olemuksen perusteella? entä naapurien, joillain jopa perheenjäsenien usko että ihan kivoja taviksia ovat? siitä tulee kai turvallisempi olo, jos ajattelee että pahiksen jotenki "vaistoaa" mutta harhaa se vain on. ja voipa johtaa jonku väärännäköisen syyttämiseen olemattomista kans.
Narsismin ja sosiopaattisuuden tai jos ihmistä kiinnostaa enemmän muiden jopa tuntemattomien ihmisten elämä kuin oma. Näiden ihmisten kanssa ei tarvitse olla itse edes vuorovaikutuksessa jotta se huokuu heistä ja koitan vältellä heille puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Narsismin ja sosiopaattisuuden tai jos ihmistä kiinnostaa enemmän muiden jopa tuntemattomien ihmisten elämä kuin oma. Näiden ihmisten kanssa ei tarvitse olla itse edes vuorovaikutuksessa jotta se huokuu heistä ja koitan vältellä heille puhumista.
ikävä niille syyttömille jotka "huokuu" mielestäsi.
Ei ulkonäön perusteella pysty oikeasti päättelemään mitään.
Tunnen monta tapausta joiden kohdalla stereotypiat pettää. Esimerkkini ovat naisia mutta yhtälailla kyse voisi olla miehistä. Nätti ja rempseä nainen on osoittautunut kaksinaamaiseksi mustamaalaajaksi, älykön oloinen nainen onkin ollut bimbo, aina vähän tympeän näköinen vanha koulukaverini osoittautui todella mukavaksi ja huumorintajuiseksi.
Olen tosi varovainen tämmösten kanssa koska en halua olla ennakkoluuloinen ja näytän itsekin lähinnä huumediileriltä vaikka tosiasiassa käsittelen rahaa työkseni :D mutta silti pinnallisuus ja nokkavuus ovat sellaisia missä harvoin olen arvioinut ensinäkemältä ihmistä väärin.
Ei ne kasvot vaan se habitus, asennot, liikehtiminen, kehon kieli.
Joskus ihmisen luonne piirtyy kasvoille. Kannattaa katsoa silmiä, niistä kyllä näkee paljon.
Katsokaa tunnettuja serial killereitä, kylä niillä on petomaiset katseet
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miten näete mitään luonteenpiirteitä pelkästään ulkonäöstä. Itse en pysty kertomaan, onko esimerkiksi meikkaava ihminen pinnallinen vai vaan erikoinen tai käsistä kulunut ihminen jotenkin mukamas ulkoihminen yms.
Eikä sen puoleen, en halua liittää ulkonäköä luonteenpiirteisiin tyyliin "se on kaunis, pitkähiuksinen blondi, sen täytyy olla siis myös kiva luonteeltaankin tai sillä on iso leuka, sen täytyy olla dominoiva ja miehekäs".
Ei ne näekään. Kunhan kuvittelevat näkevänsä jotta näin voivat tuntea olevansa hyviä ihmistuntijoita. Nää on nähty. Ilmeestäkään ei aina pysty päättelemään paljoa. Jos olisivat psykopaatin kanssa tekemisissä niin pitäisivät pitkään tätä todella mukavana tyyppinä. Niinkuin me muutkin. Vasta sitten kun joutuu elämään jonkun kanssa pidempään, paljastuu se todellinen luonne.
Ecce homo eli katso ihmistä on filosofinen viisaus, joka tarkoittaa, että katsomalla kuinka ihminen käyttäytyy arkisissa tilanteissa voi tehdä ihmisestä paljon johtopäätöksiä. Jo pelkkä kävelytyyli paljastaa ihmisesta asiota. Pelkkä ulkonäkö tuskin kertoo kovin paljon ihmisestä, ehkä jotain kenties.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miten näete mitään luonteenpiirteitä pelkästään ulkonäöstä. Itse en pysty kertomaan, onko esimerkiksi meikkaava ihminen pinnallinen vai vaan erikoinen tai käsistä kulunut ihminen jotenkin mukamas ulkoihminen yms.
Eikä sen puoleen, en halua liittää ulkonäköä luonteenpiirteisiin tyyliin "se on kaunis, pitkähiuksinen blondi, sen täytyy olla siis myös kiva luonteeltaankin tai sillä on iso leuka, sen täytyy olla dominoiva ja miehekäs".
Ei ne näekään. Kunhan kuvittelevat näkevänsä jotta näin voivat tuntea olevansa hyviä ihmistuntijoita. Nää on nähty. Ilmeestäkään ei aina pysty päättelemään paljoa. Jos olisivat psykopaatin kanssa tekemisissä niin pitäisivät pitkään tätä todella mukavana tyyppinä. Niinkuin me muutkin. Vasta sitten kun joutuu elämään jonkun kanssa pidempään, paljastuu se todellinen luonne.
Semmoinen ylimielisyys, näkyy usein esimerkiksi myyntihenkilöiden ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly pystyy tunnistamaan pelkästä kasvokuvasta psykopaatin yli 80%:n varmuudella. Ihminen ei siihen tosiaan kykene.
Itse väkivaltaa ja alistamista kokeneena tunnistan samaa kokeneita ihmisiä habituksesta ja kehonkielestä.
He säikähtelevät samalla tavalla kuin minä ja ovat näennäisen mukautuvia muiden mielialoihin. Se taas ei liity ehkä ulkonäköön suoraan, mutta sellaiset ihmiset myös pyytelevät anteeksi ja yrittävät olla olematta kenenkään tiellä. Sellaista huomatessani yritän rohkaista henkilöä ystävällisellä eleellä tai katseella. Toivoisin niin itseänikin kohdeltavan.
"Hullun katse" tai "vaarallinen katse" on sellainen jonka huomaa joistain ihmisistä. Katsokaapa vaikka tätä kateissa olevaa kaksoismurhaajaa:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008863847.html
Monilla itsekkäillä narsistimiehillä on sellainen vähän ylimielisen ja v*ttumaisen oloinen ilme. Mutta naiset tulkitsevat sen 100% tapauksista että mies on vain itsevarma ja tyytyväinen.
Naisilla on korrelaatio tietynlaisen alistuvuuden ja kasvonpiirteiden välillä. Siro leuka, isot silmät kaukana toisistaan = aika todennäköisesti alistuva. Naisilla jotka ovat seksuaalisesti aggressiivisempia, on usein kulmikkaammat kasvonpiirteet. Liittyisikö testosteronitasoihin.
Silmistä. Ei ole turhaa puhetta, että silmät ovat sielun peili. Silmistä näkee kaiken - jos osaa katsoa oikein.
Jos ootte kattonu jenkkiläisiä poliisi- ja murhasarjoja, niissä kaikilla pahiksilla ja murhaajilla silmistä näkee sen. Niiden silmien mustuaiset (vai mitkä ne nyt ovatkaan) niin ovat jotenkin kääntyneet ylöspäin ja alareunaan jää paljon valkoista tilaa ja katse on tyhjä. Siitä tuntee pahiksen.
Samat kuin aloituksessa ja ylimielisyys.
eikös se ollu frenologia-että kallonmuodosta vois päätellä rikollisuuden, ja täyttä huuhaatahan seki oli. mutta joskus silleenki tosissaan luultiin.