Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat, ratkaiskaapa tämä mysteeri

Vierailija
04.06.2022 |

Onko oheisen neuleen palmikoilla jokin tarkoitus, vai ovatko ne vain koristeita? Taas on otettu ohjeisiin sellaiset kuvat, että neuleesta näkyy lähinnä vain väri.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8143&cid=11

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonot kuvat, mutta luulen että ihan koriste

Vierailija
2/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin arvelin niiden sijainnin perusteella. Luulisi, että edes yksi kolmesta kuvasta näyttäisi neuleen rakenteen, mutta niin vain on kuvaaja kehottanut mallia vetämään itsensä solmuun koko kuvauksen ajaksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin arvelin niiden sijainnin perusteella. Luulisi, että edes yksi kolmesta kuvasta näyttäisi neuleen rakenteen, mutta niin vain on kuvaaja kehottanut mallia vetämään itsensä solmuun koko kuvauksen ajaksi.

Ap

Sama juttu kun tilaa vaatteita netistä, t-paidan helma tungettu housuihin ja kädet vedetty rinnan yli ristiin, ettei varmasti näe, millainen teltta kyseessä

Vierailija
4/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mäkään tossa mitään palmikoita nähnyt. Muutenkin aika järkyttävä oversize kaapu. Väristä tykkään kyllä, ja tuo lankahan on aivan ihanan pörheä ja pehmeä. Mutta aivan hirveän hintainen tulisi tuosta villatakista, kun vielä kaksinkertaisesta langasta tehdään. Ei nimittäin ihan edullinen yhdistelmä tuo silkki ja alpakka.

Vierailija
5/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas oversized. Mitä jos googlaat tuon mallin nimen, löytyisikö sillä muita kuvia samasta työstä eri tekijöiltä?

Vierailija
6/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aikaani tuohon tuhlaisi, neuloisin jotain viksumpaa.

Missä kohtaa ne palmikot on?

Vierailija
7/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että noilla palmikkonauhoilla voi sitoa takin kiinni. Veikkaan, että onnistuu kietomaan kokonaan ympäri, pitkä ja lyhyt parina samalla korkeudella muodostavat tosi pitkän nauhan. Sijoituskorkeuskin on siihen sopiva.

Vierailija
8/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä mäkään tossa mitään palmikoita nähnyt. Muutenkin aika järkyttävä oversize kaapu. Väristä tykkään kyllä, ja tuo lankahan on aivan ihanan pörheä ja pehmeä. Mutta aivan hirveän hintainen tulisi tuosta villatakista, kun vielä kaksinkertaisesta langasta tehdään. Ei nimittäin ihan edullinen yhdistelmä tuo silkki ja alpakka.

Ne roikkuvat narut ovat palmikoita. Itsekin etsin, että missä on palmikkoneuletta, kunnes ohjeen palmikoissa palmikoitiin pitkiä lankoja yhteen.

Vierailija
9/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakkihan on siis kietaisumallia, eli palmikoilla sidotaan neule kiinni. Tuollahan se ohjeen lopussa ihan selvästi luki.

Vierailija
10/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että kuvan neuleeseen ei ole kiinnitetty ohjeen lopussa olleita palmikoita.

Vierailija
11/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti ihan kylpytakilta. Ja lanka sai tuon näyttämään jo valmiiksi kulahtaneelta. Kuten joku muukin jo totesi, en tuohon aikaani käyttäisi.

Vierailija
12/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri tykkään järkyttävistä oversized-kaavuista. :D Juuri nyt on yksi puikoilla tulossa, huomattavasti ohuemmilla puikoilla kuitenkin. Ei ihan kaiken tarvitse ylisuurta olla.

Ohjeen mukaan suurimman koon lankojen hinnaksi tulisi noin 36 euroa. Minun silmäni kuitenkin kertovat, että tuohon neuleeseen ei 600 grammaa riitä.

Tuo neule muuten näyttää minusta omituisen käytetyltä. Näyttääkö muistakin?

Ap

Vierailija
13/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmikoilla sidotaan takki edestä kiinni leveän joustinneuleen verran päällekäin. Lyhyet palmikot jäävät takin sisään ja pitkät ulkopuolelle.

Vierailija
14/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri tykkään järkyttävistä oversized-kaavuista. :D Juuri nyt on yksi puikoilla tulossa, huomattavasti ohuemmilla puikoilla kuitenkin. Ei ihan kaiken tarvitse ylisuurta olla.

Ohjeen mukaan suurimman koon lankojen hinnaksi tulisi noin 36 euroa. Minun silmäni kuitenkin kertovat, että tuohon neuleeseen ei 600 grammaa riitä.

Ap

Nyt kun kysyit niin kieltämättä näyttää pesussa hapsuuntuneelta.

Mutta tuli paha mieli kun muut arvostelivat tuota takkia aikaisemmin. Puhutteko noin kavereillennekin?

Vierailija
15/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuletakkihan on siis kietaisumallia, eli palmikoilla sidotaan neule kiinni. Tuollahan se ohjeen lopussa ihan selvästi luki.

Minulta on lukutaito hävinnyt, kun en vieläkään löydä mainintaa tuosta.

On kyllä erikoinen ratkaisu, varsinkin tuon huivikauluksen vuoksi. Kumma juttu muuten, ettei mallipiirrokseenkaan panna näkyviin tällaisia yksityiskohtia. Ja valokuvat eivät esitä yhtään enempää.

Minä olen katsonut tuota neuletta monta kertaa, koska mittasuhteet kiinnostavat. Kymmenennellä katsomiskerralla osui silmiin sana "palmikko", ja kun oikein tarkasti katselin, kuvasta tosiaan erottuivat jotkin nirunarut tuossa etumuksessa. Kumma juttu, että neuleohjeiden hahmottamiseksi tarvitsee nykyisin kuvitella enemmän kuin lukea.

Ap

Vierailija
16/16 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt kun kysyit niin kieltämättä näyttää pesussa hapsuuntuneelta.

Mutta tuli paha mieli kun muut arvostelivat tuota takkia aikaisemmin. Puhutteko noin kavereillennekin?

Minäkin hieman yllätyin parin kommentoijan sävystä. Ensin ajattelin puolustautua sillä, että en minä juuri tuota takkia olekaan neulomassa, mutta mitäpä sitä selittelemään. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän