Kaksostenrattaat ja työntöaisan säätö.
Saako missään muissa kaksostenrattaissa kuin emmaljungissa vaihdettua työntöaisan suuntaa joko kopan suuntaa vaihtamalla tai käännettävällä työntöaisalla? Ymmärtääköhän kukaan nyt tätä mun kysymystä :/ tätä se on kun silmät ristissä yrittää kirjottaa järkeviä ;)
Kommentit (9)
missään halvemmissa ei taida saada? =(
Teutonian uudessa tuplassa (Teutonia Alu) ja Oran (ja Jovin) tuplissa voi kääntää tuon ratasosan (ei heittoaisaa). Ja muistaakseni uudessa Hartanin ZII:ssa myöskin. Taitavat vaan maksaa aika saman kuin E:t tai Briot. (Orat 699,- Jovit 599,-)
Mutta hintaa Lastentarvikkeeen sivujen mukaan n. 525,-.
Eikä korkeuden säätöäkään taida löytyä kuin noista kalliista? Oon meinaan aikas lyhyt(163cm)ja ongelma on esim.matkarattaissa tuo korkea työntöaisa kun ei saa laskettua =(
Herquleksia en edes ajattelekkaan sen verran huonot olivat raptor spinit joita 2 kertaa käytin kunnes myin =( Täällä maalla kun mielummin ottaisi tuollaiset 4 pyöräiset mutta kun hinta niissä on jotain ihan hirveätä =/
Meillä oli teutonian phoenix rattaat ja niissä ei ollut säädettävää aisaa ja hyvin kulki. Työntöaisa oli 100cm maasta. Nyt meillä on oran tuplat ja niissä matalammalla(en lole kyllä mitannut. ja juuri sopiva työntökorkeus minulle mutta mies 178cm pitkä ja hänen vaikea työntää.Luulen että työntöaisan korkeus on vähän tottumis kysymyskin ja toki tuo pituuskin vaikuttaa.
on vaan todella tyhmän näköistä kun joku lyhyt työntää ns.itseään isompia vaunuja eli työntöaisa on korkeella, saa tyyliin tissien kohdalta pitää kiinni ja sit toinen että kuomu on korkealla niin ei itse meinaa nähdä mitään =( Ei mullakaan tuo matkarattaiden työntäminen vaikeaa ole ollut vaan ei tunnu " kotoisalta" kun on tottunut työntämään matalammalta.
Itse olen aika pitkä ( reilusti 170cm ja silti mun mielestä meidän Emman sattarit on liian korkeet työntää. Meillä siis rattaissa ( Hartan) säädettävä aisa ja pidän aika matalalla, jolloin kädet+ ennen kaikkea niskat ei jumitu lenkkeillessä ja voi helposti työntää yhdellä kädellä toisen heiluessa. Kun on myös hyvin kuulalaakeroidut kärryt on meno kevyttä myös yhdellä kädellä. Niin ja pitkä mieskin saa itselleen hyvän lenkkiasennon.
Tuplissa vaihtoehdot siis lienee Brio DW, Hartan ZXII, Teutonia S4/6 ja Emmaljunga. Itse en tykkää myöskään Herquleksista ( raskaat, rumat ja paljon muovia) enkä Emmaljungasta ( karmeet kankaat ja ihme pitkä jalkaosa pienelle) eli vaihtoehdot täälläkin vähissä =) Hartanissa mietityttää talvi+ pienehköt renkaat ja Teutonioissa on tosi paljon muoviosia. Brio vaikuttaa muuten hyviltä, mutta sisätila suht pieni ja matala kuomu eli sama ongelma on kuin Emmaljungissa....
Terveisin, Kaikki lastentarvikeliikkeet kolunnut esikoisen ja mittanauhan kanssa
ettei oikeesti hyvännäköisiä kaksostenrattaita ole?Ja sit kaikki noi halvemmat on noita kasvot menosuuntaan ja työntöaisa on hirveen korkeella =( Oon miettinyt että jos ostaisi tuollaiset twincot koska vauva syntyy huhtikuussa joten ei haittaa vaikka eivät ole ihan niin suojaisat kuin briot tai emmaljungat. No tuo työntöaisa on mitä on mutta kai se on kestettävä ja näytettävä naurettavalta(sori vaan jos jotain se ei haittaa mua kyllä). Aika usein kun kumminkin liikutaan miehen kanssa yhdessä niin voidaan sitten mennä ihan kaksilla rattailla. Mutta olis kumminkin jotkut kaksostenkin rattaat niin pääsen mäkin vähän kävelylle lasten kanssa. Teen uuden keskustelun aiheesta kaksostenrattaat joten sinne voisi jatkaa keskustelua, kiinnostaa nimittäin erivaihtoehdot!
Itselläni Brion double wave-kaksostenrattaat heittoaisalla, todella huiput rattaat muutenkin!
Itse ostin ne jotain parisen kuukautta sitten ja sillon vertailin emmaljungia ja näitä, niin briot voitti mennen tullen.
M@nsikk@