Asukas ei lajittele jätteitään
Naapuri rapussa asukas tunkee kaikki vaan sekajätteeseen, vaikka on laitettu varta vasten mm. biojätteelle ja muovijätteelle omat laatikot. Onko liian radikaalia, jos teen tästä valituksen isännöitsijälle?
Kommentit (37)
Heitin vanhan autonakun metallikierrätykseen.
Meillä eläkeläiset näyttävät hoitavan sen minä en kerkeä. Aina kun vien roskia niin tietyt mummelit avaavat roskapussini ja hoitavat sen. Kerran todistin tätä harrasta rituaalia kun toin toisen pussin.
Roskat kuuluu yksityissuojan alle. Ei siis ole oikein, että pengot toisen roskia ja vielä tunnistat kenen roskia ne on. Yleisesti taloyhtiö voi ohjeistaa lajittelemaan, mutta lainvastaista ei ole olla lajittelematta, että pakottaa ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Roskat kuuluu yksityissuojan alle. Ei siis ole oikein, että pengot toisen roskia ja vielä tunnistat kenen roskia ne on. Yleisesti taloyhtiö voi ohjeistaa lajittelemaan, mutta lainvastaista ei ole olla lajittelematta, että pakottaa ei voi.
Ja siis sinusta voisi tehdä sen valituksen, jos roskakyttäät, ei siitä joka ei lajittele.
t. Isännöitsijä
Vierailija kirjoitti:
Missä on ihmisten moraali? Eli porsastellaan, koska laki ei sitä kiellä.
Mitenkähän ap tietää naapurirapun asukkaan tavat? No eipä mitenkään muuten kuin kyttäämällä varta vasten. Mitenkäs hän tietää, että ei lajittele? Tonkimalla ne roskapussit. Minulla tulee päivittäin ns sairaalajätettä, esim inskapiikit kasaan kannellisiin muovipurkkeihin. Joka piikille täytyy tehdä parin yksikön tarkastus, hyvä paikka testiruiskauksiin on käytetty suodatinpussi, se kahvimössö kun neutraloi hajuja. En voi oikein sitä niskaa huoneilmaankaan ruiskuttaa, kun se mokoma haisee. Biojätteisiinhän ei saa laittaa myrkkyjä, eli mun kahvinporot kuuluvat ehdottomasti sekajätteeseen. Onnea vaan ap:lle, naapurillasi voi olla ties mikä tarttuva tauti, jonka saat roskia tonkimalla.
Ottaisin mieluummin naapurin, joka jättää lajittelematta ja laittaa kaiken sekajätteeseen kuin että lajittelee sinne päin. Meidän taloyhtiön muovipakkauksille tarkoitetusta roskiksesta löytyy monesti mm. leikkuulautoja, muovisia leluja yms ja pahvit on laitettu muovipussiin yms...
Vierailija kirjoitti:
Meillä eläkeläiset näyttävät hoitavan sen minä en kerkeä. Aina kun vien roskia niin tietyt mummelit avaavat roskapussini ja hoitavat sen. Kerran todistin tätä harrasta rituaalia kun toin toisen pussin.
jos etsittiin rikosta niin tässä on sellainen mistä voi tehdä poliisille ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se ettei lajittele ei ole laitonta.
Ei ehkä laitonta, mutta hyvien tapojen vastaista. Enkä halua taloyhtiöömme mitään rikkuria pilaamaan asumisviihtyvyyttä.
Kyylääminen on hyvien tapojen vastaista.
No mitä jätteitä hän laittoi ja mihin? Mistä huomasit asian? Ehkä kannattaisi ensin jakaa muistutukseksi tiedotteet lajittelua varten? En tiedä itsekään aivan täysin, mitä saa laittaa minnekin, vaikka olen periaatteessa ihan valistunut tapaus.
Ihmiset nyt tekee kaikkea muutakin "moraalitonta", mutta sepä ei ole naapurien tehtävä sitä vartioida, jos lakia ei rikota.
Ja miten ne on aina samaan aikaan roskiksella kun aattelin että nyt meen vaan kalsari tyylillä ettei siellä kukaan oo
Parempi niin kuin täysin pieleen lajiteltuna.
Ääliöitä riittää, jotka tunkevat styroksit pahvinkeräykseen ja posliiniastiat lasinkeräykseen.
Minä ainakin tuhoan luontoa niin paljon ku huvittaa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tuhoan luontoa niin paljon ku huvittaa :DDD
Kannattaa lisäksi myös porsia.
Hyvä kun pyysit anteeksi. Niin sun kuuluukin tehdä.