Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-10kk nukahtamisvaikeudet

13.10.2006 |

Onkohan kellään vinkkejä;

mitä tehdä kun tyttömme ei millään iltaisin nukahda. Tähän asti on aina pitänyt ensin imettää, sitten nostaa omaan sänkyyn, vähän paijailla ja hyssytellä(joskus on tullut itkuakin) ja tassuhoidella, ja sitten neiti on nukahtanut. Että siis koko hommaan on mennyt sellain 10-20min.

Nyt on meininki selvästi muuttunut. Se vielä samaa edelleen, että imetän ja lasken sänkyyn. Sitten alkaakin 40-60min pitkä kamppailu saattaa likka unten maille. Nykyään ei anna enää paijata; ottaa kädestä kiinni ja työntää pois. Hermostuu jos alan hyssytellä. Selvästi haluaa yrittää nukahtaa itsenäisesti, mutta vielä ei kyllä ihan onnistu, ja tähän kaipaisimmekin vinkkejä. Kuinka auttaa lasta nukahtamaan itsekseen?

Nyt jos sitten jättäisin tyttömme " huomiotta" sänkyynsä nukahtamaan (istun itse tuolilla sängyn vieressä), hän alkaa höpötellä minulle ja yrittää nousta pystyyn. Kun lasken takaisin, alkaa yleensä huuto. Ja siinä kun ei anna enää lohduttaa. Mutta ei myöskään halua että EN paijailisi tms.; jos vain istun lähellä hän itkee loukkaantuneena ja katsoo minua " syyllistävästi" . Mutta joka kerta kun riennän lohduttelemaan ja hyssyttelemään ärsyyntyy vielä enemmän...Ja isähän ei käy alkuunkaan " nukutuskaveriksi" ; nyt muutaman kerran kun on yritetty, niin tyttö vetää itsnsä niin hysteeriseksi että oksentaa. Aivan kamalaa.

Nyt on alkanut räplätä ripsiään rauhoittaakseen itse itseään (aiemmin räpläsi korvaansa). Se toimiikin aina aluksi hyvin; tyttö makoilee pitkät ajat paikallaan juuri ja juuri hereillä, mutta herää saman tien jos sattuu nukahtamaan: " miksi ripsi-räpläys loppui??" !

Melkein joka ilta lopulta tyttö nukahtaa niin, että minä pidän toisesta kädestä kiinni, ja itse repii toisella ripsiään (onneksi niitä on paljon!). Kun on kerta toisensa jälkeen hätkähtänyt hereille kun räpläys loppui, ei vaan enää jaksa ja nukahtaa. Tämä on kuitenkin todella rasittava tapa nukahtaa - meille kaikille.

Onko kellään ollut vastaavaa, nukahtamisvaikeuksia 9-10kk iässä? Miten niistä selvisitte? hyviä " nukutus" vinkkejä?alkoiko jälleen nukahtaa tavallisesti? Kiitos paljon kun viitsitte auttaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina illat vaikeita lasten kanssa, kokemusta jo kolmesta lapsesta. Näin siis meillä. En tiedä mitä teen väärin mutta näin vaan kaikkien lasten kohdalla ollut tuossa vaiheessa

Vierailija
2/2 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen muutamana päivänä antanut nukkua vain yhdet päiväunet n. 3-4 tuntia. Illalla sitten sainkin tytön nukkumaan jo 19.30 mikä tarkoitti sitä että heräsi ennen 6. Nyt tämäkään ei enää toimi. Nukutan syliin nukkuu noin tunnin ja herää pisteänä. Eilen sitten käytiin meidän isoon sänkyyn puolen yön aikaan ja aika riehumista oli ennen kuin rauhoittui nukkumaan.

Meillä on aina ollut nukkuminen/nukkumaan käyminen vaikeaa. Alkaa jo tuntua että vika on minussa koska molemmat lapset tarvitsee nukutusta. Isompi ei onneksi enää niin paljon.

Yöt itsessään on myös hulinaa. Välillä heräätunnin välein.

Vinkkejä otetaan vastaan!

Monet unet vrk?Kuinka pitkät?Mitä iltapaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla