Hajuviha?
Välillä lukee juttua noista misofoniasta kärsivistä ihmisistä, jotka kiehuvat aivan raivon partaalle esim. syömisen äänistä. Voiko sama olla hajujen kanssa?
Olen ihmetellyt, kun jotkut hajut saavat minut aivan silmittömän raivostuneeksi. Tykkään kyllä monista tuoksuista ihan normaalisti, ja on olemassa monia pahoja hajuja, esim. kakan haju, jotka eivät kuitenkaan raivostuta minua. Mutta jotkut hajut tekevät minut aivan selittämättömän vihaiseksi, kuten pilaantuneen kalan haju, ja tiedätte varmaan sen mädän hajun, miltä joidenkin ihmisten hengitys haisee, kun eivät käytä hammaslankaa tai muuten huolehdi suuhygieniastaan kunnolla.
Mistä on kyse? Onko ilmiölle nimeä?
Kommentit (5)
Äänistä päätellen ketjun on lukenut yksi, joka ei harjaa hampaitaan, ja kaksi ihmistä.
Sinulle kuuluu tuputtaa suupositiivisuutta kunnes rakenteellinen suuvihasi laantuu. Kaikki suut ovat saman arvoisia eikä hampaiden harjaaminen vaikuta suuhygieniaan. Itseasiassa kun harjaa niin suu voi mennä säästöliekille ja kaikki hyvät bakteeritkin kuolee ja suu hampaineen alkaa sitten liho.. öö sotkuuntua.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle kuuluu tuputtaa suupositiivisuutta kunnes rakenteellinen suuvihasi laantuu. Kaikki suut ovat saman arvoisia eikä hampaiden harjaaminen vaikuta suuhygieniaan. Itseasiassa kun harjaa niin suu voi mennä säästöliekille ja kaikki hyvät bakteeritkin kuolee ja suu hampaineen alkaa sitten liho.. öö sotkuuntua.
Mieluummin kuolen.
Kaikki alapäähajut on vastenmielisiä.
Varsinkin tuo ihmisten hengityksen mätä löyhkä on minulle äärimmäisen paha. Tekisi mieli pistää hampaiden ja kielen harjaus, sekä hammaslangan oikeaoppinen käyttö pakolliseksi kuolemanrangaistuksen uhalla :D
On hirveää, kun joutuu asioimaan lähellä jotain mätälöyhkäläähkijää. Suljen nenäni, mutta kun olen hajun kerran jo havainnut, niin pelkkä tieto siitä, että hengitän sitä keuhkoihini, jatkaa ärsyttämistäni. Pidätän hengitystäni viimeiseen asti ja yritän huomaamattomasti kääntää päätäni poispäin löyhkäläähkijästä, voidakseni vetää henkeä. Ja joka henkäisyllä, kun joudun vetämään sisääni paskakidan saastuttamaa ilmaa, raivoni häntä kohtaan vain kasvaa. Tunnen olevani paskakitaisen mätälöyhkäläähkijän panttivankina. Kuten varmaan huomaatte, olen nytkin aivan raivoissani, kun vain ajattelen sitä helvetillistä hajua, mitä jotkut ihmiset ympärilleen levittävät.
Sitten kun pääsen raittiiseen ilmaan, kauemmas hajun lähteestä, vihakin haihtuu pois.