Mistä ihmeestä näen vanhat työsuhteeni kun ei työkkärin sivulla ole mitään nappia!!??
vai pitääkö ansikka ahaettaessa niitä edes ilmoittaa? mistä mä näen vanhat työsuhteeni ja kestot kun ei ole työsopimuksia tallessa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää trolli? Työtodistukset kannattaisi tosiaan hei laittaa talteen! Koita kaivella muistiasi ja pyydä uusia todistuksia entisiltä työnantajiltadi, jos heillä olisi joku rekisteri?
Koska netti niin aina voi olla trolli. Tää andy milloin mitäkin on tänne selittänyt kaikenlaista. Olen valitettavasti niin vakkari palstalla että vissiin päihteistä riippuen andy on valamon munkki tai muuten vaan pummi.
Pummiksikin rasittavan tyhmä.
Tulorekisteristä näkee ja työeläkeotteesta. Ei välttämättä työsuhteiden tarkkoja alku- ja loppupäivämääriä, mutta suurin piirtein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin tampio, ettei säästä työsopimuksiaan??!
Ne voi mennä hukkaan tai talo voi palaa.
Tietyllä porukalla kaikki vastaavat asiat menee aina hukkaan tai tuhoutuu tavalla tai toisella. Sitten Kela tai sossu tai milloin mikäkin taho on ahne p...a kun ei suostu myöntämään tukia ilman lain tai asetuksen vaatimia asiakirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin tampio, ettei säästä työsopimuksiaan??!
Ne voi mennä hukkaan tai talo voi palaa.
Tietyllä porukalla kaikki vastaavat asiat menee aina hukkaan tai tuhoutuu tavalla tai toisella. Sitten Kela tai sossu tai milloin mikäkin taho on ahne p...a kun ei suostu myöntämään tukia ilman lain tai asetuksen vaatimia asiakirjoja.
Mä en ole mitään "tiettyä porukkaa" ja silti mun työtodistukset on vuosien saatossa hukkuneet johonkin.
Itse kun hain viimeksi ansiosidonnaista, niin ei sinne kassaan tarvinnut edes mitään palkkakuitteja toimitella. Ne näki suoraan tulorekisteristä ne tulotiedot ja laski ansiosidonnaisen niiden perusteella. Työsopimuksen taisin sinne toimittaa.
Palkkakuiteissahan se työsuhteen ensimmäinen päivä on näkyvissä, jos ei muualta sitä tietoa löydy. Viimeisen päivän nyt varmaan muistaakin, jos on tuore työtön.
Työnantaja on velvollinen antamaan työntekijälle työtodistuksen myös työsuhteen päättymisen jälkeen 10 vuoden ajan. Laajaa työtodistusta ei kuitenkaan tarvitse enää 5 vuoden jälkeen antaa ellei työnantaja itse niin halua.
Tuossa virallinen kanta. Eli reippaasti nyt vaan soittelemaan firmoihin jossa olet työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Eläkevakuutusyhtiön nettisivuillq on tiedot työsuhteista, joista on maksettu eläkemaksuja.
Kiva kuulla nyt.
t. joku 13 eri työsuhdetta takana, ja olen aina kääntänyt kämpän ylösalaisin löytääkseni työtodistukseni
No, ilmankos sä et olekaan pitkään aikaan raportoinut mitä sait ruokajakelusta kun olet töihin joutunut.