En ymmärrä painoindeksiä
En ymmärrä painoindeksiä. Siinähän on samat luvut miehille ja naisille ja sama laskukavaa. Miten tämä huomioi esimerkiksi rinnat, jotka ovat saman pituisella miehellä tyypillisesti huomattavasti vähemmän muhkeat kuin naisella?
Kommentit (28)
yhyy yhyy. tilastojen mukaan olen läski, mutta kun henkisesti en koe olevani läski. tilastoja pitää muuttaa!!!
Vierailija kirjoitti:
yhyy yhyy. tilastojen mukaan olen läski, mutta kun henkisesti en koe olevani läski. tilastoja pitää muuttaa!!!
Sehän on selvää, että suurin osa suomalaisista on Jari Mentulan kokoisia bodaajia, joten paino kerro terveydestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kaava on 1,3 * paino / (pituus^2,5). Alkuperäinen laskukaava rankaisee pituudesta, siksi naiset ovat selvästi pyöreämpiä (l. lyhyempiä) kuin saman BMI:n miehet. Tuo kerroin 1,3 on mukana vain siksi, että saadaan skaalattua tuo uusi BMI samalle asteikolle vanhan kanssa.
Eikä ole. 1.3 on tuossa, koska kaavassa keskipituutena käytetään 169cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kaava on 1,3 * paino / (pituus^2,5). Alkuperäinen laskukaava rankaisee pituudesta, siksi naiset ovat selvästi pyöreämpiä (l. lyhyempiä) kuin saman BMI:n miehet. Tuo kerroin 1,3 on mukana vain siksi, että saadaan skaalattua tuo uusi BMI samalle asteikolle vanhan kanssa.
Eikä ole. 1.3 on tuossa, koska kaavassa keskipituutena käytetään 169cm.
Tuo sanotaan tossa linkissäkin, mutta ekan viestin kirjottaja tuskin viitsi edes lukea sitä
Katsoin äsken (9.11.2024) Ilta-Sanomien laskurista painoindeksini, ja sain tulokseksi 23. Pituus x pituus jaettuna painolla.
Se on normaalipaino. Jos minua joku läskittelee, voin siis mitätöidä tuon väittämän.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin äsken (9.11.2024) Ilta-Sanomien laskurista painoindeksini, ja sain tulokseksi 23. Pituus x pituus jaettuna painolla.
Se on normaalipaino. Jos minua joku läskittelee, voin siis mitätöidä tuon väittämän.
Minkä takia jollakulla olisi tarvetta läskitellä yhtään ketään? Vain itseään voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuli mieleen, että laskurit eivät huomioi ikää.
Minä olen 176 cm pitkä nainen, ja tuo laskuri sanoi, että 58 kg olisi normipaino, alaraja siis. Hyvänen aika - olen ollut 14 -vuotiaana 58-kiloinen, kun olin hongankolistaja ilman mitään muotoja. En todellakaan normipainoisen näköinen.
olet siis läski ja siksi kritisoit painoindeksiä, etkä syömistäsi