Palstalääkärit help!
Mistä voi johtua kuukautiskivuilta tuntuva alavatsakipu sekä limainen ja kirkas valkovuoto? Mulla on epäsäännöllinen kuukautiskierto ollut melkeimpä aina ja syytä siihen ei ole tutkimuksissa löytynyt. Nyt tällä hetkellä kierto yli 50 päivää taas ja raskaustestit negatiivisia. Alavatsaa särkee kuin menkat olisivat alkamassa, mutta verta ei ole tullut tippaakaan, pelkästään tuota limaista valkovuotoa joka on hajutonta, en siis usko tulehduksesta olevan kyse. Myöskään ovulaationa tätä en pitäisi, koska tuon pitkän epäsään. Kierron takia ovulaatioita ei oikeastaan tule. Eikä ole mitään munasarjojen nippailua tai lämmöt koholla. Kellään ollut vastaavaa?
Kommentit (10)
Lisäyksenä vielä, luin jostain, että vähän ennen ja jälkeen kuukautisvuodon ei valkovuotoa yleensä erity lainkaan. Tuntuu siis kummalliselta jos menkat olisivat nyt alkamassa, koska eihän tuota vuotoa sit "kuuluisi" tulla? Ja kyllä olen menossa lääkäriin, kun joku kommentoi sen kuitenkin, mutta ajattelin kysyä myös täältä. :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulan syöpä
"Kohdunkaulan syövän oireet
Poikkeava verinen vuoto, erityisesti yhdynnän jälkeinen, on kohdunkaulan syövän varhaisoire. Verinen tai pahanhajuinen valkovuoto voi joskus olla syövän ensioire. Myöhäisessä vaiheessa voi esiintyä alavatsakipua, ristiselkäsärkyä ja virtsaoireita"
Ei kuulosta APn oireilta. Mä sanoisin että APllä on pitkästä kierrosta johtuen hormonitasapaino vain sekaisin. Tai sit sieltä yrittää se ovis tulla todella myöhässä..
Ovulaatiovuoto on helppo tunnistaa eli ota sitä kahden sormen väliin ja katso venyykö. Jos venyy, se on sitä, mutta käy lääkärissä kuitenkin ja olethan muistanut ottaa papa-kokeen.
No mitä sitten jos ap olisikin 15-vuotias? Ei tämä palsta ole vain nelikymppisten mammojen paikka.
Aloittajalle sanoisin että kuukautiset sieltä ovat varmaan tuloillaan (jos ovulaatiota ei tapahdu niin kalvo hajoaa kunhan on tarpeeksi paksu ja näin vuoto alkaa). Valkovuoto voi olla tahmeaa, paksuhkoa, maitomaista, valkeaa, kellertävää, kirkasta, limaista, venyvää, sitkeää.. Mitä vaan. Kunhan haju ei ole paha ja ei ole kirvelyä tai veristä valkovuotoa tms outoa vaivaa tuskin on syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatiovuoto on helppo tunnistaa eli ota sitä kahden sormen väliin ja katso venyykö. Jos venyy, se on sitä, mutta käy lääkärissä kuitenkin ja olethan muistanut ottaa papa-kokeen.
Vuoto on hieman venyvää kyllä.. Ja olen menossa lääkäriin toki :) Papa-kokeessa oon käynyt vajaa 6kk sitten ja se oli puhdas. Ap
On tämäkin palsta kyllä anuksesta. Alapeukutellaan ihan turhan takia ja lytätään heti. Olen täällä tyhmempiäkin kysymyksiä ja aloituksia nähnyt. Kysta voi jättää kuukautiset tulematta ja silloin tietääkseni voi erittyä tuollaista kirkastakin vuotoa. Hyvä että olet menossa kuitenkin lääkäriin.
Kohdunkaulan syöpä