Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ranskan vai saksan opiskelu - kumpaa suosittelet tai haluaisit itse osata?

Vierailija
02.06.2022 |

Itse olen kahden vaiheilla. Ranska on mielestäni jotenkin mukavamman kuuloista, mutta Saksa avaisi enemmän työmahdollisuuksia Euroopassa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sitä mihin sulla on enemmän intohimoa ja kummasta itse pidät enemmän ja jonka parissa tykkäisit tehdä mieluummin töitä. Jos haluat joskus asua ulkomailla, niin kummassa ympäristössä viihtyisit mieluummin: ranskankielisellä seudulla vai saksankielisellä? Jos intoa piisaa ja jaksamista, niin aloita se saksa sit myöhemmin ja ota se ohelle auttamaan työllistymisessä, jos et ranskalla työllisty. Jos oot hyvä ranskassa, eiköhän silläkin työllisty. Mut pelkät kielet ei välttämättä sulle töitä vielä takaa, voi olla syytä opiskella jotain ihan muutakin ja ne vieraat kielet on sit valttikortti siinä ohella.

t. Yksi aikoinaan saksan opinnoista haaveillut, mutta ihan muille urille lähtenyt

Vierailija
22/25 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Tykkään kummastakin. Lukiossa luin molempia. On kauheasti hyötyä molemmista. Nyt sukulaisia Saksassa ja Sveitsissä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaa osaan, mutta nyt työskentelen ranskalaisten kanssa. Tosin ei sillä väliä kun englantia kaikki puhuvat ja kirjoittavat.

Vierailija
24/25 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, ehdottomasti. Saksa on tärkein vientimaamme, Vaikka kielta ei osaisi täydellisesti, kannattaa muistaa, että Saksassa varsinkin pk-yritysten henkilöstön englannin kielen osaaminen ei välttämättä ole kummoista.

Lisäksi saksaa puhuvia turisteja käy Suomessa enemmän , kuin ranskalaisia. Eli myös turismi ja hotelli- ja ravintola-ala, samoin kaupanala työllistävät saksaa osaavia.

Ranska on ihan kiva kieli, mutta suomalaisille se ei ole niin tärkeä. Toki EU-tehtävissä ranskaa tarvitaan, mutta niitä hommia ei ole valtavan paljon.

Vierailija
25/25 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan molempia. Saksa on helpompi oppia. Helpommat äänteet, logiikka ja sitä kuulee ja näkee helpommin telkkarissa jne.