Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi töissäkäyvät aina mankuvat?

Vierailija
02.06.2022 |

Miksi töissäkäyvät aina mankuvat ja valittavat kaikesta? Raha ei muka riitä. Entäs sitten työttömillä, jotka saavat reilusti vähemmän rahaa kuin pienimmätkään palkat?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aina nillittää ja mankua. Siitä tulee itselle vain vielä pahempi olo.

Vierailija
22/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha olla kateellinen työttömille. Työttömäksi pääsee niin helposti.

Vammaiseksi pääseminen on vähän vaikeampaa. Siihen tarvitaan pikkuisen sisua. Sitä tosin varmasti näiltä työn sankareilta löytyy, joten ei senkään luulisi olevan varsinainen ongelma.

Kai ymmärrät että jos kaikki ajattelisivat noin työttömät eivät saisi enää tukiaisiaan kun ei olisi mistä ottaa. Yhteiskunta ei pysy pystyssä jos suurin osa lorvailee kotona, ja hyvä on ettei enemmistö kehtaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiseksi pääseminen on vähän vaikeampaa. Siihen tarvitaan pikkuisen sisua. Sitä tosin varmasti näiltä työn sankareilta löytyy, joten ei senkään luulisi olevan varsinainen ongelma.

Kai ymmärrät että jos kaikki ajattelisivat noin työttömät eivät saisi enää tukiaisiaan kun ei olisi mistä ottaa. Yhteiskunta ei pysy pystyssä jos suurin osa lorvailee kotona, ja hyvä on ettei enemmistö kehtaakaan.

Ei silti kannata mennä mihinkään toiseen äärimmäisyyteen. Venymisen ja uhrautumisen tie on käyty nopeasti loppuun. Itselle laitetaan se happimaski ensin ja sitten vasta autetaan muita.

Vierailija
24/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.epi.org/publication/ceo-pay-in-2020/

Yritysjohtajien palkat suhteessa työntekijöiden palkkoihin ovat nousseet raketin lailla. Miksei siitä juuri koskaan manguta?

Vierailija
25/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vielä yhtään ahkeraa ja nälkiintynyttä työtöntä. Lihavuuttaan laiskoja sensijaan riittää.

Vierailija
26/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ainakin kaksi paneelia jos laitetaan pystyyyn eli työviihtyvyyys ja bruttokansantuote.

Vierailija
27/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt vielä yhtään ahkeraa ja nälkiintynyttä työtöntä. Lihavuuttaan laiskoja sensijaan riittää.

Ei tässä maassa nyt muutenkaan kukaan nälkiinny, ellei ole tyyliin ihmiskaupan uhri, tai mt-potilas joka ei pysty huolehtimaan itsestään. Huono selitys mankumiselle.

Vierailija
28/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa päivästä toiseen. Joku trolli avaa provolla, sitten ketjuun ilmestyy joku joka puhuu loisista ja vaatii tuet pois, joku toinen muistuttaa sairasta työkyvyttömistä, ketjuun tulee pari ivaavaa vihaviestiä lisää (luultavasti samalta kirjoittajalta), joku kertoo pienestä palkastaan ja että työttömänä tienaisi saman ja tätä sontaa toistetaan seuraavat 16 sivua.

Piti pysyä poissa tästä ketjusta mutta niin se saasta vain taas veti puoleensa.

Vierailija
29/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mankunut, oma brutto 5000 € + miehen tulot riittävät tosi kivasti. 

Vierailija
30/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensiini maksaa pian 3-4 euroa litralta. Siinä vaiheessa moni putoaa työttömäksi, kun ei ole enää yksinkertaisesti varaa käydä töissä.

Vierailija
31/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harmittaa, kun työtön tuttava kertoi säästäneensä 10000e vuodessa ja kuulemma helposti vielä Että niin hyvin saa yh-äiti tukia Suomessa. Tietämälläni toisella työttömillä on varaa ostaa lapsilleen uusia vaatteita, ulkovaatetta on joka sorttia jne. Tietty rahaa jää enemmän käteen kuussa, kun saadaan hyvät asumistuet jne.

Itse teen pitkää päivää hoitoalalla ja kirppiskamoilla ollaan aina menty. Ei siinä mitään, luonto kiittää, mutta onhan se aika hullua. Mitään tukia en ole koskaan saanut, kaikki pitää maksaa kalleimman mukaan. Kaikki mitä tulee menee, vaikka miten säästeliäästi koittaisi elää. En silti vaihtaisi elämääni, koska en osaisi itse koskaan loisia vaan, mutta kyl välillä ihmetyttää tämä systeemi ja mielellään maksaisin myös vähemmän veroja itse, niin joskus jäisi minullekin jotain säästöön.

Vierailija
32/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harmittaa, kun työtön tuttava kertoi säästäneensä 10000e vuodessa ja kuulemma helposti vielä Että niin hyvin saa yh-äiti tukia Suomessa. Tietämälläni toisella työttömillä on varaa ostaa lapsilleen uusia vaatteita, ulkovaatetta on joka sorttia jne. Tietty rahaa jää enemmän käteen kuussa, kun saadaan hyvät asumistuet jne.

Itse teen pitkää päivää hoitoalalla ja kirppiskamoilla ollaan aina menty. Ei siinä mitään, luonto kiittää, mutta onhan se aika hullua. Mitään tukia en ole koskaan saanut, kaikki pitää maksaa kalleimman mukaan. Kaikki mitä tulee menee, vaikka miten säästeliäästi koittaisi elää. En silti vaihtaisi elämääni, koska en osaisi itse koskaan loisia vaan, mutta kyl välillä ihmetyttää tämä systeemi ja mielellään maksaisin myös vähemmän veroja itse, niin joskus jäisi minullekin jotain säästöön.

Asumistukea saa samoin ehdoin myös työssäkäyvät.

Vierailija
33/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varma, että et saa mitään tukia?

Sinulle on luotu työpaikka verorahoilla.

Olet saanut hirvittävän kalliin koulutuksen ilmaiseksi.

Saat käyttää valtion tieverkkoa.

Hyödyt poliisin ja armeijan suojelusta.

Jne.

Ei täällä kukaan ole saari.

Vierailija
34/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on aivan täyttä paskaa, jos ei ole reilusti säästöjä tai perintö rahaa yms.

Vierailija
35/44 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se sosiaalituilla kituuttaminen ei yksinkertaisesti ole niin herkkua kuin jotkut väittävät.

Vierailija
36/44 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työttömät saa tukien muodossa lähes saman kuin matalapalkka-alalla täysillä työtunneilla.

Ei minua kylläkään kenenkään työttömyys haittaa. Nykyisillä kustannuksilla ei edes kannata käydä töissä ellei palkka ala vähintään 3:lla.

No mistähän kokopäivätyöstä saa 670e??

Vierailija
37/44 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että terveiltä työikäisiltä ihmisiltä poistettaisiin kaikki tuet. Alkaisi loisiakin työnteko kiinnostamaan.

Mitä jos sinulta otettaisiin terveys pois!

On otettu jo kun olen raatanut niin s..tanasti että kaiken maailman loisten elämä on saatu rahoitettua. Enkä ole ollut kunnan tai valtion suojatöissä vaan oikeissa töissä.

Niin olen raatanut minäkin ja 49-vuotiaana sairastuin pahasti ja samalla tuli yt-neuvotteluissa kenkää. Veroja olen maksanut enemmän kuin sinä, se on varma.

En silti koskaan hauku ketään loisiksi tms. olen sivistynyt ja toivon että Suomi pysyy sivistyneenä valtiona hoitamalla kunnolla sosiaaliturvan niille, jotka sitä tarvitsee.

Nyt kun olen terve, mutta ikää 54v, minua ei mikään taho huoli töihin. En silti ole katkera kenellekään, kaikkein vähiten vähävaraisille.

Yrittäjät haluaa vain orjatyövoimaa niin että valtio maksaa sen 9e/pvä.

Tällaista pas*aa kun lukee, ihmettelee toisenkin kerran, että meidän keskuudessa todella kulkee näin ajattelevia henkilöitä. Uskomatonta pas*kaa. Häpeäisit edes.

Vierailija
38/44 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensin opiskellut ja sen jälkeen käynyt töissä. Olen myös käynyt töissä ja opiskellut samanaikaisesti. Olen ollut aina onnellinen, ettei ole tarvinnut mennä kelan luukulle kerjäämään. Oman asunto on eikä ole velkoja, vaikka en ole koskaan perinyt mitään. Ahkeruus on ehdoton elämisen malli.

Vierailija
39/44 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työttömät saa tukien muodossa lähes saman kuin matalapalkka-alalla täysillä työtunneilla.

Ei minua kylläkään kenenkään työttömyys haittaa. Nykyisillä kustannuksilla ei edes kannata käydä töissä ellei palkka ala vähintään 3:lla.

Ihan typerää yleistystä kun suurin osa työttömistä saa pelkän työmarkkinatuen.

Vierailija
40/44 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani ovat työhaluisten työttömien puolella, ehdottomasti. Olen itsekin ollut työtön useamman vuoden, ja heti kun sain edes hanttihommaa alle 10€/h tuntipalkalla eikä edes täysillä tunneilla, niin menin sinne. En ymmärrä työhaluttomuutta ollenkaan. Minä tekisin töitä jos siitä vaan saa edes 200€/kk enemmän kuin tuet, tuollakin ostaa jo vaikka mitä itselle.