Oletko joutunut katumaan?
Oletko katunut asioita, joita olet sanonut tai tehnyt? Minä en, vaan kaikki on ollut harkittua loppuun asti. Minua vaan kaduttaa, että sen takia niin paljon on jäänyt tekemättä.
Kommentit (17)
Se on niin ja näin. Tai sitten toisinpäin.
Olis saanu sakkista kun olin 18 vee
Melko useinkin sitä katuu joitain sanomisiaan tai tekojaan.
Ihminen joka ei koskaan kadu mitään elämänsä aikana ei suinkaan ole ollut tekemättä virheitä vaan kärsii jostain mielenhäiriöstä joka estää häntä tajuamasta niitä.
Kadun tekojani, harvemmin tekemättä jättämisiä.
Sitä kadun kun yritin olla jotakin muuta kuin olen. Tykkään siis miehistä.
Toki, mutta katuminenkin on valinta. Miksi katua mennyttä, jota ei voi muuttaa. Sillä pilaa vain nykyhetken ja on hyödytöntä
Että perustin perheen. Liian raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin ja näin. Tai sitten toisinpäin.
Tämä voisi olla Kaksosen sanontaa. Hehhe!
Kaduttaa kun en ottanut yhdeltä isokyrpäseltä mieheltä suihin.😪
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta katuminenkin on valinta. Miksi katua mennyttä, jota ei voi muuttaa. Sillä pilaa vain nykyhetken ja on hyödytöntä
Katuminen ja siihen kuuluva asian perusteellinen puiminen voi olla kehittävää ja hyödyksi tulevaisuudessa. Itsetuntemus ja harkintakyky saattavat parantua. Sieluttomat paskiaiset eivät kadu koskaan tekojaan. Tekemättä jättämisiä hekin saattavat katua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katuminen ja siihen kuuluva asian perusteellinen puiminen voi olla kehittävää ja hyödyksi tulevaisuudessa. Itsetuntemus ja harkintakyky saattavat parantua. Sieluttomat paskiaiset eivät kadu koskaan tekojaan. Tekemättä jättämisiä hekin saattavat katua.
Perusteellinen puiminen voi tapahtua ilman katumista.
Tietenkin on asioita, joita katuu. Moniakin asioita. Mutta sitten on myös sellaista katumista, että kadun etten enempää kostanut tai antanut palaa.
Katuminen voi siis olla sekä kristillistä että epäkristillistä.
Kerran päästin erään menemään. Oli oma vikani. En osannut arvostaa tarpeeksi.