Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 100 euroa sopiva lähisukulaiselle? YO siis.

Vierailija
02.06.2022 |

Vai paljonko pitäisi olla?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa on tapana antaa vähän isompi summa suvun ylioppilaille. 200-500. Nuoret tarvitsee rahaa omaa kotia varten, opiskeluaikana yms.

Miksi joku alapeukuttaa tätä?

Käytä aivojasi, jos sellaiset on. 

No nuorethan tarvitsee rahaa. Minusta lahja kannattaa olla joku kunnollinen.

Nuori menee töihin, jos tarvitsee rahaa. Ei ylioppilasjuhlien tarkoitus ole kerätä nuorelle koko vuoden tuloja kerralla. 

No meidän suvussa nyt vaan on tällainen tapa. Annamme myös lomamatkoja lahjaksi. Ei sitä rahaa koskaan liikaa ole.

Teillä ilmeisesti on, kun sillä voi lahjoa kaikki suvun ylioppilaat.

Täh? Menisit sinäkin töihin.

Minä käyn töissä. Miten se tähän liittyy?

Vierailija
42/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-100 euroa on hyvä. Jos ylioppilas on kummilapsi tai muuten läheinen, niin sitten enemmän.

Mitä väliä sillä on, miten läheinen tai kaukainen lapsi on? Kyllä lahja pitää antaa sen mukaan, mihin antajalla on varaa. Joillekin jo 50€ on todella iso summa. 

50 euroa on lähinnä vittuilua.

Kermaperseiltä ei nyt kysytty mitään. 

50 euroahan on tosi pieni summa.

Varmasi, kun isi maksaa kaiken. Pienipalkkaiselle, opiskelijalle jne. ei todellakaan ole. Kermaperse voisi välillä kääntää katseensa pois sieltä kermaisesta perseestään ja avata silmänsä todellisuuteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-100 euroa on hyvä. Jos ylioppilas on kummilapsi tai muuten läheinen, niin sitten enemmän.

Mitä väliä sillä on, miten läheinen tai kaukainen lapsi on? Kyllä lahja pitää antaa sen mukaan, mihin antajalla on varaa. Joillekin jo 50€ on todella iso summa. 

Olen aina antanut vähän kalliimman lahjan kummilapselle kuin naapurin lapselle.

Miksi ylipäätään täytyy lahjoa toisten lapsia?

Vierailija
44/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Itse annan lahjat sen mukaa mihin on varaa. En sen mukaa kuka on kyseessä. 

Vierailija
45/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tolkkua tohon rahan lahjaksikeräämiseen. Saa aika tavalla painaa töitä, et saa 50e kasaan! Onnittelu riittää, kortti on jo plussaa. Raha ei kasva puussa, ei ole varaa jaella ylppärilahjoiks

Vierailija
46/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska saa kutsun ylioppilasjuhliin? Ei kehtaa ilman lahjaa mennä.

Vierailija
47/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ruusu on ihan riittävä lahja vietäväksi jos kahville menee juhlakotiin.

Vierailija
48/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€ on neljäsosa kuukausitulostani. Ei tulisi pieneen mieleenkään antaa sellaista summaa lahjaksi. Tuskin antaisin, vaikka olisi suuremmat tulot. Juhlien ei kuulu olla mikään rahastustapahtuma. 

Vierailija
49/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjaksi riittää kukka ja kortti. 

Vierailija
50/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen per ylioppilas annan sukulaislapsille. Kummilapselle taisin aikoinaan antaa 350. Nyt kolmet juhlat tulossa, joten rahaa kyllä palaa. Mutta onneksi nyt ovat kaikki jo valmistuneet, eli tähän loppuvat rahalahjat. Paitsi jos tulee häitä tms.

Vierailija
51/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytölle menossa 100e. Toinen meistä on työssä ja toinen melko tuloton, joten tuo on meiltä hyvin annettu.

Vierailija
52/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömänä 57v+ ja minun pitäisi elää nälässä kaksi viikkoa jos joutuisin antamaan 100 euroa lahjaksi jollekkin. 

Menköön kesätöihin ne nuoret tienaamaan itse niin näkevät ettei raha tule tyhjästä. Nykyään ne eivät jaksa töitä tehdä ollenkaan kun saahan sen tekemättäkin. Miksi muitten pitää syytää raha lahjoja niille kun jonkun todistuksen saa. Minä olen saanut monta todistusta eikä kukaan ole koskaan antanut rahaa niistä vaan on pitänyt mennä töitä hakemaan ja töihin nuorena. 

Vierailija
53/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen lahjan tarvitse olla kallis. Muistaminen on tärkeintä. Yksi ruusukin on aivan riittävä.

Vierailija
54/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytölle annan lahjaksi 100 euroa. Sukulaislapselle 50 euroa.

Vierailija
55/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ on aivan liikaa minunlaiselleni pienituloiselle ihmiselle. 50€ ehdoton maksimi. 

Vierailija
56/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte, että teidät kutsutaan niihin juhliin vain rahalahjojen takia? Eivät ne juhlakalut teistä vieraina sen kummemmin piittaa.

Vierailija
57/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän kirpaisee, kun tuli kutsu kolmiin ylioppilasjuhliin ja jokaiselle pitäisi antaa lahjaksi se 50-100 euroa.

Vierailija
58/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on sopiva.

Vierailija
59/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaat ja muut valmistuvat miettikääs vähän palkkoja ja paljon nousseita elinkuluja. Kyllä raha kuluu nyt omiin menoihin. Ei juhlan ole tarkoitus olla rahankeruutilaisuus. Noloa kerjätä ja olettaa saavansa rahaa!

Vierailija
60/96 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän kirpaisee, kun tuli kutsu kolmiin ylioppilasjuhliin ja jokaiselle pitäisi antaa lahjaksi se 50-100 euroa.

Ei ole mikään pakko. Voit antaa ihan sen verran kuin itse koet sopivaksi. Itse asiassa: lahjan ei tarvitse olla lainkaan rahaa. Toki mikä tahansa nyt vähän maksaa, mutta setelit eivät ole pakollisia juhliin mentäessä.