Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että narsisti kimpaantuu jos hänet hylätään, reagoiko uhriutuva piilonarsisti samoin?

Vierailija
02.06.2022 |

Olen lukenut paljon narsismista ja narsistisista piirteistä, mutta ns alistuvasta piilonarsistista kirjoitetaan vähemmän. Lähipiirissäni on eräs henkilö jolla itse tulkitsen olevan paljon näitä piilonarsistisia piirteitä (dramaattinen manipuloiva loukkaantujamarttyyri), en ole toki lääkäri. Kuulemma tunnetumman narsistin kylmä hylkääminen voi olla jopa uhkarohkeaa, mutta miten on piilonarsistin laita?

Ja vielä kerran, tämä on minun maallikon tulkinta, en ole lääkäri. EN DIAGNOSOI KETÄÄN vaan sanon, että itse näen henkilöllä tiettyjä PIIRTEITÄ.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaat eivät kestä hylkäämistä.

Yleensä näin. Narsisti on se hylkääjä, ja epävakaa reagoi voimakkaasti hylkäämiseen.

Narsisti EI uskalla epävakaan kanssa alkaa millekään koska häviää. Epävakaa heiluttelee narsistia mennen tullen ja narsisti ei kaavamaisen ajattelun takia osaa puolustautua. Eli kyllä narsisti tässä pelissä häviää ja reagoi jollekulle muulle voimakkaasti , muttei uskalla epävakaalle.

Vierailija
22/23 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko piilonarsismiin on vaan piilotettua käyttäytymistä ja julkikäyttäytymistä. Narsistien älykkyys ja psykopatian taso vaihtelee, pelkillä narsisteilla voi olla tunteitakin mutta psykopaateilla ei. Koin yhden narsistin koston, joka ei ollut paykopaatti, ja siinä tuli totaalinen mykkäkoulu ja n pyrki viimeiseen asti ärsyttämään tahallaan, ikäänkuin saamaan viimeisen "sanan". Se oli aika typerää. En tiedä onko tullut mustamaalaamiskampanja vai ei. Varmaankin on jonkunlainen, tyyliin se on ikävä ihminen, mutta ei sellainen minkä psykopaatti tekee eli syyttää toista mielenvikaiseksi - eli sitä mitä itse on.

Mulla on tämäntyyppinen tilanne piilonarsistin kanssa. Pitkä vääntö, jota ei kannata tässä toistaa. Muutin jo aikaa sitten pois naapurustostaan eikä hän tiedä missä asun.

Sähköpostiosoitteen tietää. Mulla on hänelle esto, mutta posti menee roskaposteihin.

Nyt oli noin parin kuukauden paussi, mutta teki tikusta asiaa, lähetti postia.

Vastasin tapaani suoraan, viileästi ja lievällä pottumaisella sävyllä ja ilmoitin etten keskustele enempää. Aiheesta oli tarpeetonta lähetellä postia.

Viimeinen sana piti nyt silti saada: muutama rivi hieman marttyyriyden sävelellä ja loppuun kiitokset ja syyte, että pottuilen. Asialla ei ollut merkitystä. Loppuun

vielä rumempi arvio minusta.

En toisaalta ihmetellyt, tää on niin sekokeissi.

Ihan varmasti odottaa saavansa aikaan väittelyn eli vastapostia. Haastaa siis. En vastaa. En todellakaan vastaa mitään.

Jos kierrokset nousevat, aion tehdä ilmoituksen häirinnästä poliisille.

Ei hän vielä lopeta ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva lisää, että kyse ei ole avioliitosta tai mistään läheisestä suhteesta, vaan lähinnä bisneksestä yhteisössä.