Miten usein te käytte ulkona joilla on pieniä lapsia?
Ei siis vauva ikäsiä vaan yli 4 vuotiaista ylöspäin?
Onko kerran vuoteen vai kerran 5 vuoteen tai miten? Ihan siis ilta/yöaikaan.
Kaveri iltoja, tyttöjen iltaa, poikien iltaa,kesällä festarit tai terassilla?
Itse olen siis lapseton ja yritän ymmärtää ystävääni. Ymmärrän hänen tilanteen kun on lapsi mutta 6vuoteen ei ole lähtenyt mihinkään.
Olen parina kesänä pyytänyt YHDELLE että vietettäisiin edes yksi ilta jutellen ja rennosti ottaen mutta ei.Lapsella on kuitenkin isäkin ja ovat yhdessä etteivät ole eronneet niin haluaisin vain ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa istua iltaa ystävän kanssa kun ei se lapsi yksin jää.
Ja nimenomaan ihan ilta aikaa ettei mitään kahvihetkeä.
Jotenkin tuntuu että pitäisi ymmärtää kun on perheellinen mutta miksei perheetöntä ymmärretäettä voi olla yksinäinen olo ja kaipaisi sitä ystävää joskus ilman sitä että lapsi aina mukana.
Kommentit (32)
Niin nyt ei tarkoittanu mitäön lenkkeilyjä tai kahvikekkereitä. Ihan reilusti baanalla oloa vaikkei nyt päätyyn asti vedettäisikään.
En ole kertaakaan vielä lähtenyt. Lapsi on 7v. Ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin nyt ei tarkoittanu mitäön lenkkeilyjä tai kahvikekkereitä. Ihan reilusti baanalla oloa vaikkei nyt päätyyn asti vedettäisikään.
Miksi haluat nimenomaan yhdelle? Mikä siinä on se perimmäinen tarve? Kun esim se kahvittelu ei kelpaa.
Itsellä 3 ja 5 v lapset, iltaa viettämässä noin kerran kuukaudessa-kahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat nimenomaan yhdelle? Mikä siinä on se perimmäinen tarve? Kun esim se kahvittelu ei kelpaa.
Olen eri mutta kyllä se pubi ainakin minusta on rennompi paikka kuin kahvila. Voihan sielläkin ottaa kahvin jos haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksei sulle käy kahvittelu?
Koska hän on alkoholisti. - sivusta
En ole koskaan harrastanut baareja edes ennen kun sain esikoiseni, joten baareihin en mene ikinä.
Mulla vasta 1 v ikäinen, mutta vastaan näin:
Lähtisin mielelläni vaikka pariksi tunniksi kahville/juomaan lasilliset. En kuitenkaan jaksa enää valvoa myöhään, sillä kärsin uniongelmista jo valmiiksi. En siis jaksaisi lähteä koko illaksi/yöksi juhlimaan, mutta en ole ollut sellainen muutenkaan. Viimeksi taisin juhlia yömyöhään joskus opiskeluaikoina.
Ei halua lähteä sun kanssa. Ja opettele kirjoittamaan, kauheaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pois sieltä kotoa ja rento ilta. En koe että mun pitää sulle perustella sen kummemmin.
Pari kertaa viikossa. Keskiviikko ja lauantai. Lapset hoidossa ja ravintolasta tulon jälkeen tehdään lisää lapsia.
Mulla 6v, 3v ja 1v. En jaksa koko yöksi mihinkään lähteä, kun muksut kuitenkin herättävät ennen seiskaa oli mikä päivä tahansa, mielummin olen kotona yöllä nukkumassa.
Ok. Kiitos vastauksista.
Tiesin että aloittaa aletaan syyttämään ja haukkumaan ja ties mitä mutta silti ajattelin kysyä.
Ehkä kerran viiteen vuoteen on tullut käytyä jossain baarissa illalla lasten synnyttyä. Ennen käytiin miehen kanssa melko useinkin ja mentäisiin nytkin, mutta ei ole lapsenvahtia.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa. Keskiviikko ja lauantai. Lapset hoidossa ja ravintolasta tulon jälkeen tehdään lisää lapsia.
Eihän ennen lapsiakaan käydä noin usein ulkona. Työ määrää kaiken. Ja niin sen kuuluu ollakin.
Ei siinä ole mitään pahaa, jos lapseton haluaa käydä baareissa, juhlia jne. Siinäkään ei ole mitään pahaa, jos perheellinen ei halua/jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerran viiteen vuoteen on tullut käytyä jossain baarissa illalla lasten synnyttyä. Ennen käytiin miehen kanssa melko useinkin ja mentäisiin nytkin, mutta ei ole lapsenvahtia.
MLL
Öö, päivittäin me käydään lasten kanssa ulkona. ;)
Muutamia kertoja vuodessa kavereiden kanssa ja muutamia kertoja miehen kanssa. Sisaruksien kanssa kahdesti.
Mä olen itse tehnyt lapseni myöhempään kuin kaverini. Eikä ne vaan lähtenyt "viihteelle", vaikka kuinka pyytelin ja järjesteltiin asioita. Toiset vaan alkaa pesimään niin pirun tosissaan. Eikä se paha asia ole... mutta silloin jäi ne kaverit sitten muutamassa vuodessa, kun ei heillä ollut koskaan mulle aikaa.
Viihteelle lähdössä oli kyse ihan vaikka vaan syömään tai lenkille ilman muksuja. Niistähän tuli kuppiin sylkeviä sohviksia, kun lapsia tuli. Nyttemmin sitten taas, kun satunnaisesti näkee on jo villi nuoruus haussa. En mä tajua tätä naisena oloa vieläkään. ;)