Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein te käytte ulkona joilla on pieniä lapsia?

Vierailija
02.06.2022 |

Ei siis vauva ikäsiä vaan yli 4 vuotiaista ylöspäin?
Onko kerran vuoteen vai kerran 5 vuoteen tai miten? Ihan siis ilta/yöaikaan.
Kaveri iltoja, tyttöjen iltaa, poikien iltaa,kesällä festarit tai terassilla?
Itse olen siis lapseton ja yritän ymmärtää ystävääni. Ymmärrän hänen tilanteen kun on lapsi mutta 6vuoteen ei ole lähtenyt mihinkään.
Olen parina kesänä pyytänyt YHDELLE että vietettäisiin edes yksi ilta jutellen ja rennosti ottaen mutta ei.Lapsella on kuitenkin isäkin ja ovat yhdessä etteivät ole eronneet niin haluaisin vain ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa istua iltaa ystävän kanssa kun ei se lapsi yksin jää.
Ja nimenomaan ihan ilta aikaa ettei mitään kahvihetkeä.
Jotenkin tuntuu että pitäisi ymmärtää kun on perheellinen mutta miksei perheetöntä ymmärretäettä voi olla yksinäinen olo ja kaipaisi sitä ystävää joskus ilman sitä että lapsi aina mukana.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 6v, 3v ja 1v. En jaksa koko yöksi mihinkään lähteä, kun muksut kuitenkin herättävät ennen seiskaa oli mikä päivä tahansa, mielummin olen kotona yöllä nukkumassa.

Ethän sinä nuku öisin. Nukkumalla ei tule raskaaksi tuohon tahtiin.

Vierailija
22/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sulle käy kahvittelu?

Koska hän on alkoholisti. - sivusta

Vauvapalsta ei tunne kohtuukäyttöä, vaan kaikki jotka haluaa joskus oluen tai kaksi on alkoholisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lasten saamisen jälkeen käynyt baarissa edes kerran vuodessa. Ei yksinkertaisesti enää kiinnosta istua jossain kuppilassa siideriä tms. kittaamassa. Enkä jaksa valvoakaan niin pitkään, että baarit ehtivät aueta :D Mieluummin tapaan ystäviä päiväsaikaan tai alkuillasta kahvilassa, ruokaravintolassa, lenkillä tms. Lapset minulla ikähaarukassa 10kk-8v. 

Vierailija
24/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 6v, 3v ja 1v. En jaksa koko yöksi mihinkään lähteä, kun muksut kuitenkin herättävät ennen seiskaa oli mikä päivä tahansa, mielummin olen kotona yöllä nukkumassa.

Yrititkö olla hauska? Voin kertoa, ettet onnistunut :)

t. eri

Vierailija
25/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kerran viiteen vuoteen on tullut käytyä jossain baarissa illalla lasten synnyttyä. Ennen käytiin miehen kanssa melko useinkin ja mentäisiin nytkin, mutta ei ole lapsenvahtia.

MLL

Joku random typykkä hoitamaan lapsia. Ei kiitos. 

t. eri

Vierailija
26/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen käynyt viihteellä, kohta jo 10v lapsi. Ei vaan ole niitä kavereita kenen kanssa lähteä.

Vierailija
27/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme mieheni kanssa, että kummallakin on pääosin omaa aikaa kerran viikossa. Olemme sopineet tietyt illat, jolloin kummallakin on omaa aikaa. Toki joustamme puolin ja toisin tilanteista riippuen, sillä työelämä ja kolme lasta merkitsee, että kaikenlaista voi sattua ja tapahtua.

Ennen koronaa tapasin omalla ajallani kavereita säännöllisesti, en kyllä joka viikko. Koronan aikana tämä toki muuttui ja kommunikoimme muuten enemmän. Nyt olemme hiljalleen tapaamassa toisiamme enemmän myös livenä.

Oma aikani on rajallista. Se on 17-19.30, kerran viikossa yhtenä arki-iltana. Siinä ei pahemmin viihteelle lähdetä, vai mitä? Siinä ehtii toki hoitaa omia asioita, rentoutua lukemalla tai elokuvan/sarjan parissa, harrastaa ja siinäpä se. Paljon ei ehdi ja sekin vaatii, kun on kroonisesti väsynyt, kun useampi lapsi nukkuu huonosti ja nuorin ei ole kertaakaan nukkunut läpi yön vielä kolmen vuoden aikana.

Ap, ymmärrän, että ihmettelet. Toki vaikuttaa täysin mahdolliselta, että parisuhteessa oleva vanhempi pääsee tuosta vain tapaamaan ystäviä silloin tällöin. Et tietenkään voi tietää, että kuinka väsynyt ystäväsi on, kuinka vaativaa hänen arkensa on, missä jamassa parisuhde on. Ei se kieltäytyminen aina johdu lapsista, vaan joillakin on myös mustasukkainen puoliso, joka luulee vaimon pettävän sen sijaan, että vaihtaa kuulumisia kaverin kanssa. 

Vierailija
28/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lähteä, arvostan unta enemmän. Univelkojen pois saantiin menisi monta yötä.... Päivällä voin kyllä tavata, mutten yöllä.

Vierailija
29/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin nukun yöllä! Seksiä on esimerkiksi pienimmän päiväunien aikaan, samalla isommat katsovat telkkaria alakerrassa.

Vierailija
30/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset meluavat niin paljon, että en todellakaan halua mennä vielä kavereidenkin kanssa johonkin huutokonserttiin. Sellaisia kapakat tuppaavat myöhäiseen ilta-aikaan olemaan. Lisäksi inhoan känniääliöitä. 

Vierailija
31/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Välillä leikkipuistossa, välillä omalla pihalla.

Vierailija
32/32 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 4, 2 ja 1v.

Tukiverkkoja ei ole, jos toinen vanhemmista menee viihteelle, toinen vahtii lapsia.

Asumme maalla, täällä ei puoli-ilmaiset järjestöt harrasta lastenvahtitoimintaa, kaupalliset firmat taas tulee hyvin kalliiksi.

Viihteellä käyn ehkä kaksi kertaa vuodessa. Työpaikan pikkujoulut ja kesäjuhlat.

Kaverin kanssa kävin ulkona viimeksi vuosi ennen koronan alkua.

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi